اولین ساختمان مسکونی با پرینت سه بعدی

اولین ساختمان مسکونی با پرینت سه بعدی در هلند

بر اساس آخرین خبرها، هلند به‌زودی از پنج خانه‌ای که با پرینتر سه‌بعدی ساخته شده است در قالب پروژه‌ی Mileston شهر Eindhoven رونمایی می‌کند.

شهرداری Eindhoven ، دانشگاه صنعتی این شهر، مدیر املاک Vesteda، کمپانی Beamix و شرکت مهندسی Witteven+Bos در این پروژه مشارکت دارند. این خانه‌ها شکل نامنظمی دارند و طراحی آن‌ها بر اساس بلوک‌های قابل تغییر در یک فضای سبز انجام شده است .هدف از این طراحی ارائه‌ی کیفیت بالا و پایدار است.

جالب توجه است که بر اساس تحقیقات انجام شده ، چاپ این پرینترها بر روی بتن انجام خواهد شد و همه‌ی این پنج خانه یکی پس از دیگری ساخته خواهند شد. این روند به مبتکرین کمک خواهد کرد تا ایده‌های جدیدتر و کاربردی‌تری را در خانه‌های بعدی اعمال نمایند. عناصر ساختمانی توسط چاپگر بتنی در دانشگاه چاپ می‌شوند که نقطه‌ی آغازی برای تغییر محل کارهای ساختمانی در بخش ساخت و ساز است. بدین ترتیب خانه‌ها به‌طور کامل بر روی سایت که شامل بخش پرینت هم هست ساخته می‌شوند.

شهر Einhoven به دلیل وجود یک تیم تحقیقاتی حرفه‌ای در زمینه‌ی چاپ بتنی شناخته شده است و اخیراً این تیم حرفه‌ای یک پل بتنی چاپی برای حرکت دوچرخه سواران در روستای Garmet چاپ کرده است.

اما این تکنولوژی چگونه می‌تواند در شهرهای هوشمند مؤثر باشد؟ Katie Pyzyk نویسنده‌ی مقاله‌ی " غواصی در شهرهای هوشمند" با اشاره به یک ایستگاه اتوبوس در چین که با مواد بازیافتی از طریق پرینتر سه‌بعدی ساخته‌شده است ، می‌گوید: " مفهوم چاپگر سه‌بعدی در شهرستان‌ها به معنای دفع زباله و بازیافت آن است. درواقع با استفاده از این چاپگرهای سه‌بعدی می‌توان استفاده از مواد خاصی مثل پلاستیک را به یک زمینه‌ی جدید برای کسب‌وکار در هوشمند سازی تبدیل کرد. این فنّاوری برای تقویت زیرساخت‌های موجود پیشنهاد شده است."