گارتنر پیش‌بینی می‌کند در سال 2020 بازار شرکت‌ها و صنایع خودروسازی حوزه اینترنت اشیا برابر 5.8 میلیارد دستگاه خواهد شد

بیش از 5 میلیارد دستگاه اینترنت اشیا در صنایع خودروسازی و سازمان‌ها تا سال 2020

گارتنر پیش‌بینی می‌کند که بازار شرکت‌ها و صنایع خودروسازی حوزه اینترنت اشیا (IoT) در سال ۲۰۲۰ تا میزان ۵.۸ میلیارد نقطه پایانی افزایش خواهد یافت که نسبت به سال ۲۰۱۹ افزایش ۲۱ درصدی را نشان می‌دهد.

گارتنر پیش‌بینی می‌کند که بازار شرکت‌ها و صنایع خودروسازی حوزه اینترنت اشیا (IoT) در سال ۲۰۲۰ تا میزان ۵.۸ میلیارد نقطه پایانی افزایش خواهد یافت که نسبت به سال ۲۰۱۹ افزایش ۲۱ درصدی را نشان می‌دهد. انتظار می‌رود تا پایان سال ۲۰۱۹ این مقدار به ۴.۸ میلیارد برسد که نسبت به سال ۲۰۱۸ ، ۲۱.۵ درصد افزایش خواهد داشت. بخش خدمات رفاهی بالاترین رتبه کاربر نهایی IoT خواهد بود که در سال 2019 به 1.17 میلیارد رسیده و در سال 2020 به میزان 17 درصد افزایش یافته و به 1.37 میلیارد دستگاه خواهد رسید.

پیتر میدلتون از مدیران ارشد تحقیقاتدر گارتنر در این باره می گوید: "اندازه گیری هوشمند برق در واحدهای مسکونی و تجاری، پذیرش اینترنت اشیا (IoT) را در بین تاسیسات اقتصادی تسهیل می‌کند. دومین رتبه کاربران نهایی IoT در سال ۲۰۲۰ امنیت فیزیکی است که در آن ردیابی مزاحمان و ایجاد پرونده‌های کاربردی نظارت داخلیخواهد بود."

اتوماسیون ساختمان با 42 درصد بیش‌ترین نرخ رشد را در سال ۲۰۲۰ خواهد داشت و پس از آن صنایع خودروسازی با ۳۱ درصد و مراقبت‌های بهداشتی با ۲۹ درصد رشد خواهند کرد. در مراقبت‌های بهداشتی، پایش وضعیت بیمار بیشترین نقاط پایانی IoT را به همراه خواهد داشت، در حالی که در صنایع خودروسازی و برای انجام کارهای خاص مانند مدیریت ناوگان توسط طیف وسیعی از دستگاه های تعبیه شده اینترنت اشیا (IoT) در اتومبیل‌ها تکمیل می شوند.

مشابه سال ۲۰۱۹، اندازه گیری هوشمند برق مسکونی که می‌تواند برای اندازه گیری دقیق‌ و صدور صورت‌حساب در خانه مورد استفاده قرار گیرد، جزء موفق‌ترین موارد استفاده در سال ۲۰۲۰ برای کشور چین با ۲۶ درصد و اروپای غربی با ۱۲ درصد خواهد بود. آمریکای شمالی بالاترین تعداد دستگاه‌های IoT در ساختمان از قبیل حسگرهای در و پنجره برای تشخیص مزاحمان را دارد، که نشان دهنده میزان ۸ درصد از نقاط نهایی IoT است.

آمریکای شمالی و چین بزرگترین بازار سودآور برای شرکت‌های الکترونیکی دستگاه‌ها را دارند.

پیش‌بینی می‌شود درآمد حاصل از شرکت‌های الکترونیکی Endpoint در سال ۲۰۲۰ به ۳۸۹ میلیارد دلار در سطح جهانی برسد و بر روی سه منطقه تمرکز خواهد داشت: آمریکای شمالی، چین و اروپای غربی. این سه منطقه ۷۵ درصد از درآمد کلی را به خود اختصاص خواهند داد. آمریکای شمالی ۱۲۰ میلیارد دلار، چین با ۹۱ میلیارد دلار و اروپای غربی به مقدار ۸۲ میلیارد دلار درامد خواهد خواهند داشت.

در سال 2020 دو مورد کاربردی که بیشترین درآمد را در دستگاه‌های الکترونیکی ایجاد می‌نماید، مصرف‌کنندگان اتومبیل‌های متصل با 72 میلیارد وپرینترهای شبکه‌ای و دستگاه فتوکپی با 38 میلیارد دلار خواهد بود. اتومبیل‌های متصل همچنان بخش قابل توجهی از سرمایه‌گذاری دستگاه‌های الکترونیکی نهایی را به خود اختصاص خواهند داد که ناشی از دستیابی به نتایج حاصل از افزایش پیچیدگی الکترونیکی است. علاوه براین تولید کنندگان در صدد اتصال درصد بیشتری از وسایل نقلیه تولیدی خود هستند. در حالی که چاپگرها و فتوکپی‌ها سهم قابل توجهی را در سال 2020 به دست خواهند آورد اما بازار آنها به آرامی کاهش می‌یابد و سایر موارد نظیر نظارت در محیط داخلی با توجه به تمرکز دولت بر امنیت عمومی افزایش می‌یابد.

آلفونسو ولوسا معاون تحقیقات در گارتنر می‌گوید: "به طور کلی کاربران نهایی باید خود را برای محیطی آماده کنند که در آن بخش‌های کسب و کار به‌طور فزاینده‌ای ‌با دارایی‌های IoT و بدون سیاست‌های پشتیبانی، مالکیت داده یا ادغام در برنامه های تجاری موجود تهیه کنند. این امر به تیم امنیتی CIO نیاز دارد تا ضمن حمایت از سازمان در برابر تهدیدات، یک سیاست و رویکرد مبتنی بر معماری را برای حمایت از اهداف واحدهای تجاری را توسعه دهد.

ولوسا در ادامه می افزاید: "مدیران محصولات اگر قرار باشد در این عرصه پر تلاطم موفق شوند باید به طور واضح و با صدای بلند ارزش کسب‌وکار مبتنی بر IoT را به بازارهای عمودی و فرایندهای تجاری خود اعلام کنند."

مطالب مرتبط

صنعت نسل چهارم و جایگاه ارائه‌دهندگان خدمات ارتباطی در قلب کسب‌وکار جهانی

ارتباطات 5G به سرعت در حال تبدیل شدن به یک مدعی در دنیای واقعی و اینترنت اشیا است. این درحالی است که ما در آستانه تغییر انقلاب صنعتی نسل چهارم هستیم. این عصر جدید و هیجان‌انگیز سطوح جدیدی از اتوماسیون، سهولت و اتصال را شاهد خواهد بود و یک فرصت واقعی برای ارائه‌دهندگان خدمات ارتباطی (CSPs) را نشان می‌دهد.

هشدارهای امنیتی شرکت ABI Research در مورد آسیب‌پذیری‌های شهرهای هوشمند

شرکت تحلیلگر ABI Research جدیدترین گزارش خود را با یک لحن هشدار آمیز در مورد امنیت شهرهای هوشمند منتشر کرده ‌است و استدلال می‌کند که با توجه به رشد و توسعه اکوسیستم اینترنت اشیا (IoT)، برخی صنایع خاص به دلیل کم اهمیت دانستن مسائل امنیتی و کمبود منابع مالی در برابر حملات سایبری بسیار آسیب‌پذیر هستند.

موسسه تحقیقاتی IDC پیشرفت‌های امنیتی را کلید موفقیت پروژه‌های IoT می‌داند

بر اساس گزارش IDC، اکثر سازمان‌ها بودجه‌ای را برای پروژه‌های IoT اختصاص داده‌اند و با مسائل مهارتی و آمادگی زیرساخت دست‌وپنجه نرم می‌کنند.

مصرف‌کنندگان هنوز به اتومبیل‌های خودران و برقی اعتماد کافی ندارند

درحالی‌که صنعت خودروسازی همچنان با‌ سرعت بخشیدن به برنامه‌های خود در مورد اتومبیل‌های خودران و برقی ادامه می‌دهد اما مصرف‌کنندگان هنوز اقبال کافی نسبت به آنها را نشان نمی‌دهند.