تاکسی‌های خودران در آستانه ورود به خیابان‌های پکن

تاکسی‌های خودران در آستانه ورود به خیابان‌های پکن

آپولو گو سرویس روبوتاکسی (robotaxi) محصولی از غول فناوری چینی بایدو به دنبال آزمایش‌های موفقیت‌آمیز در شهرهای دیگر در پکن راه‌اندازی شده است.

آپولو گو سرویس روبوتاکسی (robotaxi) محصولی از غول فناوری چینی، بایدو، به دنبال آزمایش‌های موفقیت‌آمیز در شهرهای دیگر در پکن راه‌اندازی شده است. آپولو گو قبل از این در ماه آگوست 2020 در شهرهای چانگشا و کانگژو اجرا شده بود و با ورود به پکن، این محصول اولین سرویس بدون راننده در پایتخت چین لقب می‌گیرد.

ژن یو لی معاون شرکت بایدو و مدیر کل گروه رانندگی هوشمند (IDG)، می‌گوید: 

"آپولوگو تلاش خود را برای استفاده تجاری از تاکسی‌های خودران ادامه خواهد داد. ما با فناوری و مزیت‌های پلتفرم خود، به توسعه صنعت اتومبیل‌های خودران و حمل و نقل هوشمند در پکن کمک خواهیم کرد و در جهت تبدیل شدن این شهر به یک قطب برتر نوآوری در زمینه هوش مصنوعی (AI) در جهان حمایت کامل خود را خواهیم داشت." 

از Baidu غالباً به عنوان نسخه چینی گوگل یاد می‌شود زیرا خدمات مشابهی از جمله جستجوی اینترنتی و سرویس نقشه را ارائه می‌دهد. گفتنی است اغلب خدمات گوگل از سال 2010 در چین مسدود شده است. آپولوگو از خدمات نقشه برداری بایدو استفاده می‌کند و کاربران در پکن قبل از دسترسی به سرویس روبوتاکسی باید در Baidu Maps یا وب سایت Apollo ثبت نام کنند. 

آپولوگو حدود 700 کیلومتر در سراسر چین را پوشش می‌دهد و آن را به بزرگترین شبکه خدماتی تاکسی خودران در کشور تبدیل می‌کند. این سرویس نزدیک به 100 ایستگاه مسافری در مناطق ییزهوانگ ، هاییدیان و شونی دارد و مناطق مسکونی و تجاری مختلفی را پوشش می‌دهد. بایدو می‌گوید که پایتخت چین در سال 2019 از نظر تعداد آزمایش‌های انجام شده و همچنین تنوع سناریوهای تست در زمینه اتومبیل‌ها خودران، در رتبه اول قرار دارد. 

این غول فناوری خاطرنشان کرد که این شرکت در رده نخست گزارش تست جاده‌ای وسایل نقلیه خودران پکن در سالهای 2018 و 2019 قرار دارد و رقبای خود را با بزرگترین ناوگان وسایل نقلیه آزمایشی ، بالاترین مسافت پیموده شده و متنوع‌ترین سناریوهای آزمون شکست داده است. 

بایدو ادعا می‌کند که پکن سخت‌ترین الزامات ایمنی را در چین برای فناوری اتومبیل‌های خودران دارد و آنها در پکن 519000 کیلومتر آزمایش جاده‌ای را به پایان رسانده‌اند. برای ارائه این سرویس در پکن، در ابتدا 40 روبوتاکسی شروع به کار خواهند کرد.

مطالب مرتبط

همکاری ویمو و ولوو برای ساخت ربات تاکسی برقی

شرکت‌های Waymo و Volvo Cars برنامه مشترک خود را برای ارائه تاکسی برقی هوشمند اعلام کردند. در این برنامه مشترک قرار است وسایل نقلیه برقی شرکت ولوو با اپلیکیشن شرکت ویمو ادغام شوند.


همکاری مرسدس بنز و انویدیا برای توسعه اتومبیل خودران

شرکت مرسدس بنز اعلام کرده است که برای توسعه سیستم اتومبیل خودران با شرکت انویدیا همکاری می‌کند. این در حالی است که ۴ روز قبل توافقنامه مرسدس برای توسعه یک اتومبیل خودران با همکاری بی ام دبلیو لغو شد.

Uber به دلیل شیوع ویروس کرونا 14 درصد از کارمندان خود را تعدیل کرد

ویروس کرونا تأثیرات منفی آشکاری را در مشاغل و صنایع مختلف از جمله تاکسی‌های اینترنتی داشته است. شرکت Uber اعلام کرده است که مجبور شده است در میان این بحران 3،700 کارمند را تعدیل کند که حدود 14 درصد از نیروی کار آن را تشکیل می‌دهد.

ربات‌های هوشمند در خط مقدم مبارزه با ویروس کرونا

ربات‌ها و هوش مصنوعی در سراسر جهان برای نبرد با کرونا ویروس مستقر شده‌اند. از علم رباتیک برای مراقبتهای بهداشتی در بیمارستان‌ها استفاده می‌شود که برخی از این ربات‌ها از اشعه ماوراء بنفش برای ضدعفونی استفاده می‌کنند.