تحویل کالا با ربات‌های جدید مجهز به هوش مصنوعی

تحویل کالا با ربات‌های جدید مجهز به هوش مصنوعی

JD، دومین شرکت بزرگ تجارت الکترونیک چین، در ماه نوامبر 2018 ربات مجهز به هوش مصنوعی را معرفی کرد که می‌تواند تا فاصله 5 کیلومتری کالاها را تحویل دهد.

JD، دومین شرکت بزرگ تجارت الکترونیک چین، در ماه نوامبر 2018 ربات مجهز به هوش مصنوعی را معرفی کرد که می‌تواند تا فاصله 5 کیلومتری کالاها را تحویل دهد. این ربات که می‌تواند با تائید هویت صورت اشخاص کالا را تحویل دهد، به مقابله با کمبود نیروی کار و افزایش سریع دستمزدها در صنعت تدارکات چینی کمک می‌کند. علاوه بر هوش مصنوعی، ربات چهار چرخ که تقریباً اندازه یک سبد گلف کوچک است به دوربین‌ها و سنسورها مجهز است و مانع ایجاد ترافیک و رد سیگنال‌های راه می‌شود.

هر یک از این ربات‌ها دارای 22 بخش است که مشتریان می‌توانند با استفاده از یک رمز عبور یا احراز هویت صورت باز شوند. اگر مشتری نتواند اقلام خود را در یک زمان معین حذف کند، تحویل مجدد و ربات به مقصد بعدی منتقل می‌شود.

علاوه بر انبارهای خودکار، JD همچنین توسعه سایر سیستم‌های تحویل خودکار را افزایش می‌دهد. در ماه سپتامبر، اولین بار حمل و نقل خرچنگ‌های مودار (hairy crabs) توسط drone ها آغاز شد. مقامات JD ادعا می‌کنند که سرویس جدید موجب افزایش تقاضا برای خرچنگ‌ها شده است، زیرا می‌تواند خلاقیت را بهتر از تحویل زمین حفظ کند.

رقیب JD Alibaba Group Holding همچنین به افزایش اتوماسیون خود ادامه می‌دهد و حداقل 100 میلیارد دلار برای سرمایه‌گذاری در عملیات تدارکات خود سرمایه‌گذاری خواهد کرد. شرکت تابعه آن، Cainiao، در حال حاضر سرعت توسعه انبارهای خودکار و ربات‌های مجهز به AI را افزایش می‌دهد.

خدمات تحویل در حال افزایش نرخ برای رسیدگی به افزایش تقاضا در فصول خرید اوج است. اگر این روند همچنان ادامه داشته باشد، مشتریان آنلاین می‌توانند عقب‌ماندگی کنند، به سرعت ربات‌ها و AI را به سمت خط مقدم صنعت تدارکات سوق می‌دهد.

مطالب مرتبط

اینترنت اشیا و هوش مصنوعی در جهت پیشبرد منابع درآمدی شرکت‌های نیمه هادی

به گزارش Accenture با ادغام تکنولوژی بلاک چین و هوش مصنوعی، صنعت نیمه رسانا از پیشروترین صنایع در جهان به شمار می‌آید.

افزایش فرصت‌های شغلی جدید و تولید ناخالص داخلی با هوش مصنوعی

تحلیل گران موسسه جهانی McKinsey و Tata Communications اخیراً در گزارش‌های جداگانه از تداوم روند اجتناب‌ناپذیر اتوماسیون خبر دادند.

هوش مصنوعی حیات وحش را با دقت 96 درصدی رصد می‌کند

کاربرد تکنولوژی هوش مصنوعی (AI) فراتر از دستیار صوتی و ماشین‌های خودران است. محققان دانشگاه Auburn ، هاروارد، آکسفورد، دانشگاه مینه سوتا و دانشگاه Wyoming الگوریتمی را ایجاد کرده‌اند که می‌تواند حیات وحش را با دقت 96.6 درصد شناسایی و توصیف کند.

اخیراً Chris Lott ، یکی از محققان هوش مصنوعی Qualcomm ، در جلسه آموزشی جامع بوستون ، توضیحی اجمالی در مورد عملکرد تیم خود در یک برنامه جدید تشخیص صدا ارائه داد.