تویوتا شهر هوشمند می‌سازد

تویوتا در ژاپن شهر هوشمند می‌سازد

تویوتا در حال ساخت یک شهر هوشمند با ظرفیت 2000 نفر برای آزمایش هوش مصنوعی، ربات‌ها و اتومبیل‌های خودران است.

تویوتا در حال ساخت یک شهر هوشمند با ظرفیت 2000 نفر برای آزمایش هوش مصنوعی، ربات‌ها و اتومبیل‌های خودران است.

شرکت تویوتا در نمایشگاه CES 2020 از طرحی با عنوان "شهر آینده"که برای 2000 نفر طراحی‌شده رونمایی کرد. این شرکت قصد دارد اتومبیل‌های خودران، فناوری‌های هوشمند و زندگی کمک به ربات‌ها را در این شهر آزمایش کند. این پروژه بلندپروازانه که Woven City نامیده می‌شود، قرار است در سال آینده در دامنه کوه فوجی ژاپن که حدود ۶۰ مایل از توکیو فاصله دارد ساخته شود.

آکیو تویودا مدیرعامل این شرکت در نمایشگاه CES 2020 در لاس‌وگاس، این شهر جدید را به عنوان "آزمایشگاه زنده" توصیف کرد که به محققان، دانشمندان و مهندسان اجازه می‌دهد تا فناوری‌های نوظهور را در یک "محیط زندگی واقعی" آزمایش کنند.

وی در جریان معرفی این پروژه گفت: "با مردم، ساخت‌وسازها و همه وسایل نقلیه از طریق داده‌ها و حسگرها ارتباط برقرار خواهیم کرد و قادر خواهیم بود فناوری هوش مصنوعی را هم در دنیای مجازی و هم از لحاظ فیزیکی آزمایش کنیم و پتانسیل آن را به حداکثر برسانیم. ما می‌خواهیم هوش مصنوعی را به هوش تقویتی تبدیل کنیم."

توسعه شهر جدید در یک سایت 175 هکتاری که قبلاً متعلق به کارخانه تویوتا بود انجام خواهد شد. تویوتا در توصیف این شهر به عنوان "کاملاً پایدار" گفت که انرژی این پروژه با استفاده از سلول‌های سوختی هیدروژن و پانل‌های خورشیدی تأمین خواهد شد.

تنها اتومبیل‌های خودران و برقی مجاز به فعالیت در این شهر خواهند بود و ناوگان وسایل نقلیه خودران این شرکت که با عنوان Toyota e-Palettes شناخته می‌شوند برای این شهر مورد استفاده قرار می‌گیرند.

انتظار می‌رود این شهر جدید حدود 2000 نفر را در خود جای دهد. تویوتا می‌گوید اولین ساکنان کارمندان این شرکت و خانواده‌های آنها و همچنین بازنشستگان، خرده‌فروشان، محققان و سایر شرکای پروژه خواهند بود.

این پروژه با همکاری خودروساز ژاپنی و شرکت معماری دانمارکی (Bjarke Ingels Group (BIG که طرح جامع شهر را طراحی کرده است، انجام شده است. ساختمان‌های موجود در این شهر عمدتاً از چوب ساخته می‌شوند و در ساخت آنها تا حدی از رباتیک استفاده خواهد شد. این طرح‌ها برگرفته از گذشته ژاپن و ادغام تکنیک‌های سنتی با سقف‌های sweeping (سقف‌هایی با خمیدگی به سمت بالا در گوشه و کنار بام.) است.

به گفته معمار این طرح: "خانه‌های هوشمند به عنوان مکان‌های آزمایشی برای فناوری‌های جدید نظیر رباتیک برای کمک به زندگی روزمره استفاده خواهند شد. این خانه‌های هوشمند از ارتباط کامل با هوش مصنوعی برای انجام کارها به طور خودکار نظیرباز کردن یخچال، یا بیرون کشیدن زباله استفاده می‌کنند و یا حتی مراقبت از سالم بودن شما."

ذخیره انرژی و تأسیسات تصفیه آب در زیر زمین پنهان خواهد شد. سطح زیرین نیز شامل طرح جامع بزرگی از میدان‌ها، پارک‌ها و تفرجگاه‌های عاری از خودرو است که بر اهمیت فضاهای عمومی در این طرح تأکید می‌کند.

او در ادامه می‌گوید: "در عصری که فناوری، رسانه‌های اجتماعی و خرده‌فروشی آنلاین جایگاه‌های ملاقات طبیعی ما را جایگزین کرده و از بین می‌برند، Woven City راه‌هایی برای تحریک تعامل انسان در فضای شهری خواهد بود. ارتباط انسانی نوعی از ارتباط است که موجب رفاه، خوشبختی، بهره‌وری و نوآوری می‌شود."

مطالب مرتبط

همکاری دو شرکت بزرگ در زمینه راه‌اندازی سیستم اتومبیل‌های متصل

شرکت‌های Tesla Motors و AT&T در زمینه ارائه سیستم اتومبیل‌های متصل به همراه خدمات ایمنی، امنیتی، سرگرمی و تشخیص عیوب و مشکلات همکاری می‌کنند.

راه‌اندازی تاکسی‌های خودران در کالیفرنیا توسط Waymo

شرکت Waymo اعلام کرده است که مجوز راه‌اندازی تاکسی‌های خودران را از کمیسیون خدمات عمومی کالیفرنیا (CPUC) دریافت کرده ‌است. این مجوز اجازه مشارکت در ناوگان حمل‌ونقل عمومی کالیفرنیا را به این شرکت متعلق به کمپانی Alphabet می‌دهد.

برنامه شتابدهی کوالکام در حوزه شهرهای هوشمند

شرکت Qualcomm اعلام کرده است که برنامه جدید شتابدهی در حوزه شهر هوشمند خود را با تمرکز انجمن‌های مرتبط به اجرا در می‌آورد.

سرمایه‌گذاری ۶۰۰ میلیون دلاری تویوتا در خدمات حمل‌ونقل چین

شرکت تویوتا غول خودروساز ژاپنی مبلغ 600 میلیون دلار در شرکت حمل‌ونقل Didi Chuxing سرمایه‌گذاری می‌کند. شرکت Didi Chuxing در پکن مستقر است و ادعا می‌کند پیشروترین پلتفرم حمل‌ونقل موبایلی در جهان است.