خانه‌های هوشمند باید با انعطاف‌پذیری بیشتری در برابر قطع اینترنت ساخته شوند

خانه‌های هوشمند باید با انعطاف‌پذیری بیشتری در برابر قطع اینترنت ساخته شوند

یکی از نگرانی‌ها برای مالکان خانه هوشمند و مدرن، قطع ارتباط اینترنتی است. همانند برق و آب، اتصال اینترنت به یک ابزار مهم و مدرن تبدیل شده ‌است که ارتباط ما را با دنیای مدرن دیجیتال اطراف خود برقرار می‌کند.

یکی از نگرانی‌ها برای مالکان خانه هوشمند و مدرن، قطع ارتباط اینترنتی است. همانند برق و آب، اتصال اینترنت به یک ابزار مهم و مدرن تبدیل شده ‌است که ارتباط ما را با دنیای مدرن دیجیتال اطراف خود برقرار می‌کند. خانه‌های هوشمند به‌طور خاص آسیب‌پذیر هستند، قطع اینترنت می‌تواند آنها را بدتر از خانه‌های سنتی کند. با استفاده از رسانه‌های هوشمند، کلید‌های روشنایی و همه وسایل دیگر که در خارج از دسترس قرار دارند، تلاش برای بازگرداندن یک خانه هوشمند به خانه سنتی می‌تواند در بهترین حالت مشکل‌ساز باشد.

علاوه بر این، فقدان ذخیره‌سازی محلی داده‌ها در بسیاری از دوربین‌های نظارتی خانگی و سیستم‌های هشدار دهنده می‌تواند خانه‌ها را در حین قطع برق کاملاً حفاظت کند. ازآنجاکه خانه‌های ما به‌طور فزاینده‌ای "هوشمند" می‌شوند، باید به همان اندازه بر ایجاد اتصال اینترنت تمرکز کنیم که نیاز حیاتی آن‌ها است.
تأثیر قطعی اینترنت بر خانه‌های هوشمند باعث شده است که رغبت مردم به خانه‌های سنتی و آفلاین بیشتر باشد. زمان‌هایی رخ می‌دهد که ما درک می‌کنیم چقدر خانه هوشمند و مدرن شکننده است. همه شگفتی‌های تکنولوژیکی آن، تمام آن یک قطع اینترنتی برای بازگشت وضعیت عصر حجر است.

یک خانه هوشمند بدون اتصال به اینترنت همچون کسی است که نمی‌تواند شما را در محل کار شما صدا بزند تا به شما بگوید که آژیر خطر به صدا در آمده است یا اینکه زیرزمین خانه شما مملو از سیلاب شده است یا اینکه یک پنجره خانه شکسته شده ‌است.

درحالی‌که دوربین‌های نظارتی هوشمند به طور فزاینده‌ای محبوب شده‌اند اما بسیاری از این دوربین‌ها گزینه‌ی نگهداری داده‌ها به صورت محلی را فراهم نمی‌کنند که به این معنی است که زمانی که سرعت اینترنت پایین بیاید یا قطع شود، تمام آن دوربین‌های گران‌قیمت که از خانه محافظت می‌کنند چیزی بیش از تزئینات عالی هنری نیستند، حتی آن‌هایی که داده‌ها را به صورت محلی نگهداری می‌کنند نمی‌توانند به شما اطلاع دهند که ردپای سرقان را در حیاط جلویی را کشف کرده‌اند یا حرکت سارقان را در ایوان جلویی تشخیص داده‌اند.

طیف وسیعی از محصولات شبکه‌ای سازگار با محیط کسب‌وکار کوچک وجود دارد که پشتیبانی خودکار را در شبکه‌های چندگانه پشتیبانی می‌کنند و به شما این امکان را می‌دهد که سرویس اینترنت را از ISP های متعدد خریداری کنید و شبکه خود را به صورت یکپارچه و کاملاً خودکار بین آنها تغییر دهید. برخی سازمان‌های پیشرفته حتی پشتیبانی به‌طور خودکار از شبکه‌های WiFi در دسترس همسایگان یا در صورت قطع برق تعویض کل شبکه خانگی به اتصالات 4G پشتیبانی می‌کنند.

متأسفانه، تمام تمرکز انقلاب هوشمند خانگی به جای ثبات و نیرومندی شبکه که آن‌ها را به دنیای بیرون مرتبط می‌کند، بر روی دستگاه‌های هوشمند بوده‌است. فروشندگان به دنبال مجموعه‌ای از دستگاه‌های متصل به اینترنت هستند که امروزه برای پر کردن خانه‌هایمان استفاده می‌کنیم اما به ستون فقرات یعنی اینترنت که این دستگاه‌ها را "هوشمند" می‌سازد توجهی نمی‌کنند. تا حدی این امر به این دلیل است که دستگاه‌های خانگی هوشمند هنوز نسبتاً جدید هستند و کسانی که پذیرندگان اولیه هستند مایل به پذیرش اتفاقی این دستگاه‌ها در طول خاموشی‌های اینترنتی هستند.

بخشی از این به این علت است که دستگاه‌های هوشمند هنوز جدید هستند و کسانی که پذیرندگان اولیه این محصولات هستند مایل به پذیرش اتفاقی این دستگاه‌ها در قطعی اینترنت هستند. ازآنجاکه خانه‌های هوشمند در حال رسیدن به بلوغ هستند، ما امیدواریم آگاهی بیشتر و یکپارچگی تجهیزات شبکه را برای ایجاد این شبکه‌های خانگی قوی‌تر ببینیم.

کاربران معمولی خانه هوشمند تمایل ندارد تمام دستگاه‌های هوشمند خود را به شبکه بی‌سیم ارائه شده توسط ISP خود متصل کنند و به احتمال زیاد فقط از قابلیت بی‌سیم مودم کابلی خود استفاده کنند. از سوی دیگر، ISP ها انگیزه کمتری برای کمک به مشتریان خود در ساخت شبکه‌های خانگی دارند که ممکن است به رقبای آن‌ها منجر شود.

با محبوبیت بیشتر خانه‌های هوشمند، تمرکز بیشتری بر روی شبکه‌های خانگی وجود خواهد داشت که بر آن‌ها تأثیر می‌گذارند. در یک دنیای ایده‌آل، ساختن یک شبکه خانگی انعطاف‌پذیر به سادگی افزودن دستگاه‌های هوشمند است.

مطالب مرتبط

طبق آخرین گزارش در رابطه با بازار لوازم خانگی منتشر شده از سوی مرکز مشاوره Futuresource، پیش بینی می‌شود حجم محموله‌های هوشمند لوازم خانگی، به ویژه ماشین لباسشویی و یخچال‌های مجهز به فناوری IoT، تا پایان سال 2018 دو برابر خواهد شد.

پریز هوشمندی که از آتش‌سوزی خانه جلوگیری می‌کند

اخیراً، یک گروه در بخش مهندسی مکانیک دانشگاه MIT با کمک هوش مصنوعی پریز برق هوشمند را ارائه کرده‌اند که می‌تواند توان مصرفی هر دستگاه الکترونیکی را تجزیه‌ و تحلیل نماید و جریان‌های الکتریکی خطرناک را تشخیص دهد.

تحقیقات اخیر Metova ، میزان استفاده از وسایل هوشمند خانگی در ایالات متحده امریکا را نشان می‌دهد. بر اساس این گزارش، 90% از ساکنان ایالات متحده امریکا در حال حاضر از انواع دستگاه‌های هوشمند خانگی استفاده می‌کنند.

اخیرا کمپانی گوگل تعداد دستگاه هایی که توسط Google Assistant پشتیبانی می شوند برای به کارگیری در خانه های هوشمند افزایش داده است. به نظر می رسد با کم رنگ شدن فعالیت های گوگل در تعاملات گوشی های هوشمند، رقابت برای خانه های هوشمند به وضوح در الویت های اول شرکت گوگل است.