خانه‌های شهر ویساکاپاتنام مجهز به هوشمند می‌شوند

خانه‌های شهر ویساکاپاتنام هوشمند می‌شوند

سیستم‌های خانگی مبتنی بر اینترنت اشیا (IoT) در سراسر جهان از جمله شهر ویساکاپاتنامکشور هند محبوبیت بیشتری پیدا می‌کنند. آپارتمان‌ها، ساختمان‌های تجاری از جمله بیمارستان‌ها و هتل‌ها به تدریج این فناوری را با اهداف اصلی تقویت امنیت و صرفه‌جویی در مصرف انرژی به کار می‌گیرند.

سیستم‌های خانگی مبتنی بر اینترنت اشیا (IoT) در سراسر جهان از جمله شهر ویساکاپاتنامکشور هند محبوبیت بیشتری پیدا می‌کنند. آپارتمان‌ها، ساختمان‌های تجاری از جمله بیمارستان‌ها و هتل‌ها به تدریج این فناوری را با اهداف اصلی تقویت امنیت و صرفه‌جویی در مصرف انرژی به کار می‌گیرند.

طبق گفته انجمن ملی شرکتهای نرم‌‌افزاری و خدمات تجاری صنعت فناوری اطلاعات و صنعت برون سپاری کشور هند (NASSCOM) پیش‌بینی می‌شود تعداد تجهیزات اینترنت اشیا (IoT) در این کشور از 200 میلیون دستگاه در سال 2016 به 2.7 میلیارد واحد در سال 2020 برسد. پیش‌بینی می‌شود سرمایه‌گزاری در بازار اینترنت اشیا (IoT) در این کشور تا سال 2020 به میزان 15 میلیارد دلار برسد که 5 درصد از صنعت جهانی را شامل شود. معماران و مهندسین عمران بر این عقیده‌اند که روند استفاده از اینترنت اشیا IoT ماندگار شده است و به تدریج با اتکا به فناوری‌های جدید، تغییر بیشتری می‌کند.

Peela Koteswara Rao ، عضو اجرایی Credai در ویساکاپاتنام می‌گوید که بخش ساخت‌وساز شهر در حال مجهز شدن به IoT است. وی در ادامه گفت: "در حال حاضر بیشتر بیمارستان‌ها، ویلاها، هتل‌ها و از IoT استفاده می‌کنند و ما امیدواریم که اینترنت اشیا در لوازم‌خانگی نیز به زودی وارد ساخت‌وسازهای داخلی مانند آپارتمان‌ها و خانه‌ها شود. "

O Naresh Kumar مدیرعامل شرکت Symbiosis Technologies گفت: "لوازم‌خانگی مبتنی بر IoT، از جمله سیستم امنیتی برای خانه و شرکت در حال سفارشی‌سازی هستند. این لوازم به صرفه‌جویی در مصرف برق و بهبود امنیت کمک می‌کنند."

در همین حال سمیر کاککار مدیر واحد خرده‌فروشی لوازم برقی و دیجیتال IoT هند شرکت Legrand دراینباره گفت که این محصولات ارزان قیمت می‌شوند و با هزینه کاهش هزینه، دستگاه‌های اینترنت اشیا IoT با گذشت زمان محبوبیت بیشتری پیدا می‌کنند.

مطالب مرتبط

تکنولوژی ساختمان هوشمند در هتل‌ها

صنعت هتلداری یکی از مهمترین مؤلفه‌های صنعت گردشگری و میهمان نوازی است که پیش‌بینی می‌شود با ورود تکنولوژی ساختمان هوشمند به این بخش در بین سال‌های 2020 تا 2026 ، 24 درصد رشد داشته باشد.

آپارتمان‌های هوشمند

بازار خانه‌های هوشمند داغ است اما آپارتمان‌های هوشمند چطور؟ ماه گذشته شرکت SmartRent یک سرمایه‌گذاری استراتژیک از صندوق آمازون Alexa دریافت کرد که به وسیله آن می‌توان بینش عمیق‌تری از پلتفرم خانه هوشمند خود برای مدیران املاک و بنگاه‌های اجاره املاک در اکوسیستم آمازون فراهم کند.

تویوتا شهر هوشمند می‌سازد

تویوتا در حال ساخت یک شهر هوشمند با ظرفیت 2000 نفر برای آزمایش هوش مصنوعی، ربات‌ها و اتومبیل‌های خودران است.

افزایش قابل توجه مباحث مربوط به امنیت ساختمان‌های هوشمند در سال 2020

پیش‌بینی کارشناسان امنیت سایبری رشد قابل توجه مباحث مربوط به امنیت ساختمان‌های هوشمند را در سال 2020 نشان می‌دهد.