دولت‌ها در مورد کرونا ویروس با غول‌های تکنولوژی مشورت می‌کنند

دولت‌ها در مورد کرونا ویروس با غول‌های تکنولوژی مشورت می‌کنند

کاخ سفید میزبان جلساتی با نمایندگان بزرگترین شرکتهای فناوری جهان برای بحث در مورد شیوع کرونا ویروس است و بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس نیز جلسه‌ای را با نمایندگان بزرگترین شرکتهای فناوری در خیابان داونینگ برگزار کرده است.

کاخ سفید میزبان جلساتی با نمایندگان بزرگترین شرکتهای فناوری جهان برای بحث در مورد شیوع کرونا ویروس است و بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس نیز جلسه‌ای را با نمایندگان بزرگترین شرکتهای فناوری در خیابان داونینگ برگزار کرده است.

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا به دلیل اظهارات گاه دروغین، متناقض و آشکارا درباره شیوع کرونا ویروس مورد انتقاد قرار گرفته است و ظاهراً ادعا می‌کند که پرونده‌های ایالات‌متحده به صفر رسیده است. ترامپ و دولت وی تحت فشار زیادی برای انجام اقدامات قاطع در جهت کاهش سرعت شیوع ویروس در ایالات‌متحده قرار دارند.

از جمله اقدامات دولت آمریکا کاهش بیشتر سفرها از اتحادیه اروپا به ایالات‌متحده است که ترامپ با شرکتهای فناوری در مورد نحوه مدیریت شیوع بیماری مشورت کرده است. نشست علمی دفتر علم و فناوری کاخ سفید نیز نشستی را از طریق ویدئو کنفرانس با نمایندگانی از شرکت‌های بزرگ فناوری نظیر Facebook، Google، Apple، Microsoft، Amazon، IBM، Cisc و Twitter برگزار کرده است.

Michael Kratsios از شرکتها خواسته است تا تلاش‌های خود را برای از بین بردن اطلاعات و سایر محتوای مضر مربوط به همه‌گیری کروناویروس هماهنگ کنند. از زمان شروع شیوع بیماری در اواخر سال 2019، اطلاعات نادرست حول آن افزایش یافته است.

دولت ترامپ همچنین در مورد موضوعاتی مانند مدیریت تحقیق از شرکتها کمک خواسته است. این برنامه قصد دارد بانک اطلاعاتی مربوط به ویروس را منتشر کند و از شرکتها خواسته است تا ابزارهای موجود را برای تجزیه‌وتحلیل داده‌ها در اختیار محققان پزشکی قرار دهند. کاخ سفید همچنین از شرکتهای فناوری خواسته است تا مشاغل، مدارس و سایر مؤسسات را برای انتقال موقت به کار و آموزش از راه دور در هر کجا که ممکن باشد یاری دهند.

Kratsios در بیانیه‌ای پس از این نشست اظهار کرد: "شرکت‌های فناوری و سیستم‌های اصلی آنلاین نقش اساسی در این تلاش همه جانبه دارند. جلسه امروز یک مسیر اولیه رو به جلو را ترسیم کرد و ما قصد داریم این گفتگو مهم را ادامه دهیم."

دولت‌ها و سایر مقامات در سراسر جهان در مورد نحوه مدیریت شیوع بیماری بویژه در زمینه جلوگیری از گسترش اطلاعات در اینترنت با شرکتهای فناوری مشورت کرده‌اند. فیسبوک اعلام کرده است که تبلیغات کاملاً نامحدود و رایگان را به WHO ارائه خواهد داد تا اطمینان حاصل شود که کاربران آن در معرض اطلاعات معتبر مبتنی بر شواهد در مورد ویروس قرار دارند.

بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس نیز قرار است در یک جلسه با روسای شرکتهای فناوری ملاقات کند تا در مورد ارتباطات عمومی درباره شیوع این بیماری صحبت کند.

مطالب مرتبط

آیا ویروس کرونا با اینترنت اشیا قابل‌ کنترل است؟

اینترنت اشیا (IoT) توانایی متوقف کردن تکثیر و شیوع Coronavirus را دارد و می‌تواند در آینده برای جلوگیری از چنین موارد اضطراری به کار گرفته شود.

هوش مصنوعی خطر ابتلا افراد به کرونا ویروس را ارزیابی می‌کند

محققان به زودی اپلیکیشن هوشمندی را تولید می‌کنند که خطر ابتلا به ویروس کرونا را بر اساس احساس و مکانی که در آن قرار گرفته‌اید، ارزیابی می‌کند و افراد مورد نظر را به نزدیکترین مرکز آزمایش، هدایت می‌کند.

الگوریتم هوش مصنوعی تطبیق رفتار انسان با شغل وی

شرکت استارتاپی SCIKEY که در زمینه منابع انسانی (HR) فعالیت می‌کند با ابداع الگوریتم انعطاف‌پذیر MindMatch و استفاده از هوش مصنوعی (AI) الگوهای رفتاری کارمندان را درک می‌کند و رفتار آنها را در مواجهه با شغل هر فرد پیش‌بینی می‌کند.

هوش مصنوعی ابزار اندازه‌گیری و نظارت بر شهرهای هوشمند

آخرین گزارش منتشر شده توسط ABI Research ، پیش‌بینی کرده است که هوش مصنوعی بخش قابل‌توجهی از شهر هوشمند را تحت نظارت خود در آورده است و تعداد ارتباطات در سال 2026 به 87 درصد می‌رسد.