راه‌اندازی اولین بزرگراه آلمان با استفاده از سیستم eHighway شرکت زیمنس

راه‌اندازی اولین بزرگراه برقی آلمان با استفاده از سیستم eHighway شرکت زیمنس

آلمان در راستای تلاش‌های خود برای کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای، اولین بزرگراه برقی جدید را آزمایش می‌کند که با سیستم eHighway برای کامیون‌های دیزلی طراحی‌شده است.

آلمان در این هفته از اولین بزرگراه برقی خود که با سیستم جدید eHighway شرکت زیمنس توسعه داده‌شده است، رونمایی کرد. در این سیستم جدید کابل‌های برق به صورت معلق بر روی بزرگراه قرار گرفته‌اند و کامیون‌های ویژه که مانند trolleycars و قطارهای الکتریکی مجهز به سیستم موتور الکتریکی هستند، می‌توانند برای حرکت در بزرگراه از آن استفاده کنند.

شرکت زیمنس حدود 10 کیلومتر (6.2 مایل) از اتوبان را به صورت آزمایشی به این سیستم مجهز کرده است تا کامیون‌های برقی و هیبریدی که مجهز به تجهیزات لازم بر روی سقف خود هستند به آن متصل شوند و با سرعت 90 کیلومتر بر ساعت و بدون نیاز به سوخت دیزلی به حرکت خود در بزرگراه ادامه دهند و پس از خروج از بزرگراه، با استفاده از سوخت دیزلی به حرکت خود ادامه دهند.

شرکت زیمنس اظهار می‌کند سیستم آن‌ها ایده‌آل برای مناطقی است که در آن پیاده‌سازی خطوط ریلی عملی نیست، با این حال در جایی که زیرساخت جاده‌ای وجود دارد، می‌توان از سیستم آن‌ها استفاده کرد. این بزرگراه بخشی از راه ارتباطی فرودگاه فرانکفورت به پارک صنعتی است که دارای ترافیک سنگینی از کامیون‌های دیزلی است، وحتی اگر سیستم بیش از این گسترش داده نشود، نسبت به بخش عادی بزرگراه، کربن کمتری منتشر می‌کند. همچنین زیمنس تأکید می‌کند که رانندگان کامیون‌ها با استفاده از این سیستم می‌توانند علاوه بر کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای، مقدار ۲۰،۰۰۰ یورو (۲۲،۳۷۰ دلار) در طی مسافت ۱۰۰۰۰۰ کیلومتر (۶۲،۱۳۷ مایل) در هزینه‌های مصرف سوخت صرفه‌جویی کنند.

در حالی که اقتصاد جهانی به رشد خود ادامه می‌دهد، تقاضا برای حمل‌ونقل نیز در حال افزایش است و این بدان معنا است که هرگونه پیشرفت صورت‌گرفته به انتشار گازهای گلخانه‌ای و تغییرات آب و هوایی دامن می‌زند.

زیمنس و دولت آلمان امیدوارند که بزرگراه‌های برقی بخشی از راهکار کلی برای جلوگیری از اثرات تغییرات آب و هوایی باشد.

مطالب مرتبط

اولین عمل جراحی مغز از راه دور در جهان با استفاده از پتانسیل اینترنت اشیا و شبکه 5G

یک بیمار پارکینسون در چین اولین عمل جراحی مغز از راه دور را با استفاده از پتانسیل مراقبت‌های بهداشتی IoT دریافت کرده ‌است.

رونمایی از اولین سخت‌افزار ارتباطی 5G جهان برای صنعت خودروسازی توسط Huawei

شرکت Huawei در روز گذشته اولین سخت‌افزار ارتباطی مبتنی بر تکنولوژی 5G جهان را در صنعت خودروسازی به بازار معرفی کرد که نشان از چشم‌انداز این شرکت برای تبدیل‌شدن به یک تأمین‌کننده کلیدی در بخش فناوری‌های خودران است.

راه اندازی بزرگترین شبکه اینترنت اشیا در جهان توسط Sigfox کانادا

شرکت Sigfox کانادا ادعا می‌کند که وسیع ترین شبکه IoT در جهان را با قابلیت دسترسی سراسری در کشور کانادا راه‌اندازی می‌کند.

آزمایش شبکه 5G و اتومبیل‌های خودران برای حل مشکلات ترافیکی کلان‌شهرها

شرکت LG Uplus با همکاری دانشگاه Hanyang در حال آزمایش اتومبیل‌های خودران بر روی بستر شبکه 5G در راستای حل مشکلات ترافیکی در شهر سئول است.