رایانش ابری Alibaba و راهکارهای کلیدی برای اینترنت اشیا

رایانش ابری Alibaba و راهکارهای کلیدی برای اینترنت اشیا

اخیراً Libelium، تولید کننده‌ی شبکه‌های بی‌سیم، به سرویس رایانش ابری کمپانی Alibaba، جهت برقراری ارتباط و سرعت بخشیدن به روند به‌کارگیری IoT پیوسته است.

شرکت Alibaba Cloud با ارائه راهکارهای مؤثر و قانع کننده به دیگر شرکت‌ها کمک خواهد کرد تا نیازهای رایانش ابری خود را برآورده کنند. علاوه بر این، شرکت‌ها نیز می‌توانند پروژه‌های IoT خود را با توجه به قابلیت همکاری برای اتصال داده‌های جمع آوری شده توسط شبکه‌های حسگر Libelium، گسترش دهند.

در این راستا هر دو شرکت متعهد به همکاری با شرکای جدید برای ارائه برنامه‌های جدید و بسته‌های IoT برای فروش در IoT Marketplace هستند. IoT Marketplace تنها فروشگاه آنلاینی است که راهکارهای کامل اینترنت اشیا را برای راه اندازی برنامه‌های هوشمند از جمله سخت‌افزار، نرم‌افزار و اتصال به ابر ارائه داده و به مشتریان اجازه می‌دهد تا راهکارهای متفاوت را امتحان کنند و بر اساس بودجه‌ی مالی خود تصمیم‌گیری نمایند.

به عنوان مثال شرکت آمریکایی myDevice، از شبکه توزیع نمایندگی فروش موجود در Alibaba Cloud برای فروش محصولات خود استفاده می‌کند. myDevices به بیمارستان‌ها، داروخانه‌ها، توزیع کنندگان مواد غذایی، تجهیزات آموزشی، رستوران‌ها، راهکارهای اینترنت اشیا را برای نظارت خودکار بر دما و رطوبت ارائه می‌دهد که در نهایت منجر به صرفه جویی مالی در این فرایند می‌گردد.

مطالب مرتبط

همکاری Sprint و Ericsson برای ساخت شبکه‌های مبتنی بر اینترنت اشیا

اخیراً اپراتور آمریکایی Sprint به همراه شرکت Ericsson از شروع روابط جدید خود مبتنی بر ساخت شبکه‌های مجازی توزیع شده اینترنت اشیا با سیستم عامل اختصاصی (IoT) خبر داده‌اند.

صدور گواهینامه Cyber Security برای دستگاه‌های IoT توسط CTIA

انجمن تجاری صنعت ارتباطات بی‌سیم در ایالات متحده (CTIA)، برنامه صدور گواهینامه Cyber Security را برای دستگاه‌های IoT متصل به شبکه اینترنت اشیا سلولی اعلام کرد.گفته می‌شود صدور گواهینامه Cyber Security برای اولین بار و با همکاری با چند اپراتور بی‌سیم پیشرو، شرکت‌های فناوری، کارشناسان امنیتی و آزمایشگاهی در سراسر ایالات متحده توسعه یافته است.

Lantronix شرکت ارائه دهنده خدمات مدیریت و دسترسی به داده‌ها اعلام کرده است که به برنامه Microsoft Azure برای اینترنت اشیا با عنوان Certified Internet of Things پیوسته است.

رشد حملات سایبری و شناسایی حفره‌های امنیتی IoT

جدیدترین گزارش‌ها نشان می‌دهد سوءاستفاده‌هایی که هدف اصلی آن سه آسیب‌پذیری مهم در IoT است، افزایش قابل ملاحظه‌ای داشته است.

سرمایه گزاری Perch در خرده‌فروشی هوشمند و اینترنت اشیا

Perch مبلغ 1.7 میلیون دلار برای کمک به افزایش خرده‌فروشی از طریق فناوری‌های IoT تأمین می‌کند.

اریکسون و China Mobile همکاری خود را در زمینه اینترنت اشیا گسترش می‌دهند

Ericsson و China Mobile توافق‌نامه همکاری با هدف توسعه پلتفرم اپراتور سوئدی برای اتصال دستگاه‌ها به منظور تقویت و توسعه اهداف IoT به امضا رساندند.