سازمان‌ها همچنان به درک مزایای اینترنت اشیا نیاز دارند

سازمان‌ها همچنان به ارزیابی مزایای اینترنت اشیا نیاز دارند

نظرسنجی صورت گرفته از اکثریت سازمان‌ها و افرادی که در حال حاضر پروژه‌های IoT را اجرا می‌کنند، نشان می‌دهد که هنوز یافتن مزایای این فناوری برای کسب‌وکارها دشوار است.

نظرسنجی صورت گرفته از اکثریت سازمان‌ها و افرادی که در حال حاضر پروژه‌های IoT را اجرا می‌کنند، نشان می‌دهد که هنوز یافتن مزایای این فناوری برای کسب‌وکارها دشوار است.

این مطالعه، با عنوان «روندهای اجرایی IoT» و با همکاری Longview IoT انجام شده است و پیشنهاد می‌دهد که سازمان‌های تجاری در هر اندازه و در همه صنایع موازی نیازمند هدایت مناسب و یادگیری برای دستیابی به نتایج کسب‌وکار خاصی هستند که IoT می‌تواند به آنها کمک کند.

نتایج حاصل شده از این مطالعه نشان می‌دهد که برطرف کردن شکاف میان فناوری اینترنت اشیا و مشکلاتی که آن‌ها حل می‌کنند، یک چالش جدی است. به‌عنوان‌مثال، زمانی که از سازمان‌ها درباره مزایای اینترنت اشیا پرسیده شد، آن‌ها به سادگی نتایج "تعمیم‌یافته" مانند افزایش بهره‌وری، صرفه‌جویی در هزینه، و بهبود کارایی عملیاتی را به جای اشاره به اهداف خاص مانند بهبود ایمنی کارکنان، نگهداری پیشگیرانه، حل مسائل صدور قبض، اجتناب از هزینه‌های مازاد و پیگیری تجهیزات با ارزش، ارجاع دادند.

بر اساس این گزارش، اینترنت اشیا (IoT) در مورد جمع‌آوری داده‌ها و آنچه سازمان‌ها برای بهبود روندهای خود انجام می‌دهند از جمله تمایل آنها به کنترل هزینه‌ها و افزایش بهره‌وری و کارایی قابل‌درک است اما این اتفاق نمی‌افتد. این گزارش می‌گوید: "از طریق جذب و استفاده از داده‌ها است که سازمان‌ها می‌توانند آن منافع را درک کنند."

در اوایل ماه جاری IDC اعلام کرد که سرمایه‌گذاری جهانی IoT در سال ۲۰۲۲ از ۱ میلیارد دلار (۷۹۰ میلیارد پوند) عبور خواهد کرد و به ۱.۱ میلیارد دلار (۸۶۹ میلیارد پوند) در سال ۲۰۲۳ و نرخ رشد ترکیبی سالیانه (CAGR) به ۱۲.۶ درصد در هر سال می‌رسد.

بر اساس این گزارش، تولیدات گسسته، فرایند تولید و حمل‌ونقل، سه صنعت تجاری خواهد بود که در طول دوره پیش‌بینی‌شده بیش‌ترین سرمایه‌گذاری IoT را درپی خواهند داشت. گفته می‌شود که این صنایع، تقریباً یک‌سوم سرمایه‌گذاری جهانی را به عهده دارند.

مطالب مرتبط

هزینه‌های جهانی اینترنت اشیا تا سال ۲۰۲۳ از ۱ تریلیون دلار عبور خواهد کرد

آخرین گزارش IDC پیش‌بینی می‌کند که سرمایه‌گذاری جهانی اینترنت اشیا (IoT) در سال 2022 از 1 تریلیون دلار عبور می‌کند و تا سال 2023 به 1.1 تریلیون دلار خواهد رسید.

رهبران تجاری اروپا خواستار اولویت‌بندی فناوری‌های مرتبط با اتوماسیون هستند

در نظرسنجی صورت گرفته از شرکت‌های قدرتمند اروپایی، رهبران این شرکت‌ها از اتحادیه اروپا درخواست کردند که فناوری‌های مرتبط با اتوماسیون نظیر شبکه (5G) و هوش مصنوعی (AI) را اولویت‌بندی و پشتیبانی کند.

سونی تراشه جدید اینترنت اشیا خود را با برد 60 مایل معرفی کرد

شرکت سونی در نمایشگاه کامپیوتکس از تراشه جدید IoT با قابلیت استفاده در وسایل نقلیه پر سرعت و با دامنه گسترده 60 مایل (96 کیلومتر) پرده‌برداری کرد.

شرکت‌ها به ارزیابی اثرات IoT در محصولات خود نیاز دارند

آخرین مطالعه شرکت امنیتی Zscaler حاکی از آن است که بیش از هزار سازمان در سراسر جهان برای انتقال اطلاعات تجهیزات IoT از شبکه داخلی خود به اینترنت، از پلتفرم اختصاصی ابری این شرکت استفاده می‌کنند.