سرمایه‌گذاری ۶۰۰ میلیون دلاری تویوتا در خدمات حمل‌ونقل چین

سرمایه‌گذاری ۶۰۰ میلیون دلاری تویوتا در خدمات حمل‌ونقل چین

شرکت تویوتا غول خودروساز ژاپنی مبلغ 600 میلیون دلار در شرکت حمل‌ونقل Didi Chuxing سرمایه‌گذاری می‌کند. شرکت Didi Chuxing در پکن مستقر است و ادعا می‌کند پیشروترین پلتفرم حمل‌ونقل موبایلی در جهان است.

شرکت تویوتا غول خودروساز ژاپنی مبلغ 600 میلیون دلار در شرکت حمل‌ونقل Didi Chuxing سرمایه‌گذاری می‌کند. شرکت Didi Chuxing در پکن مستقر است و ادعا می‌کند پیشروترین پلتفرم حمل‌ونقل موبایلی در جهان است. این شرکت حمل‌ونقل مبتنی بر اپلیکیشن خدماتی نظیر رزرو تاکسی، رزرو اتومبیل شخصی، رزرو اشتراکی اتومبیل و دوچرخه را ارائه می‌دهد.

استفان ژو معاون شرکت didi در این باره می‌گوید: "DiDi متعهد است تا با شرکای داخلی و خارجی برای دستیابی به اهداف جدید انرژی و حمل‌ونقل هوشمند به شهرها کمک کند. ما به دنبال ادغام تخصص didi در حمل‌ونقل را با اتومبیل‌های خودران شرکت تویوتا در مقیاسی بزرگ و مبتنی بر هوش مصنوعی برای ایجاد یک چارچوب حمل‌ونقل هوشمند نسل جدید و پایدار برای شهرها هستیم."

قرارداد با Didi Chuxing به دنبال یک رشته از سرمایه‌گذاری‌ها است زیرا Toyota قصد دارد گامی فراتر از تولید وسایل نقلیه حرکت کند. سال گذشته تویوتا 500 میلیون دلار در Uber و 1 میلیارد دلار در شرکت Grab Inc سرمایه‌گذاری کرد.

Shigeki Tomoyama معاون اجرایی شرکت تویوتا در این باره اظهار داشت: "من خوشحالم که تویوتا همکاری خود را گسترش می‌دهد و از ادغام فناوری‌های متصل تویوتا با نسل بعدی BEV شرکت DiDi بهره می‌برد. با نگاهی رو به جلو، ما با didi همکاری خواهیم کرد تا خدماتی جذاب‌تر، ایمن و پایدار برای مشتریان خود در چین ارائه دهیم."

سال گذشته شرکت‌های DiDi و تویوتا همکاری خود را در زمینه وسایل نقلیه الکتریکی کاملاً خودران (E-Palettes) و نسل بعدی وسایل نقلیه الکتریکی طراحی شده با باتری به منظور استفاده برای طیف وسیعی از کسب‌وکارهای خدماتی، اعلام کردند.

شرکت DiDi از سرویس‌های حمل‌ونقل تویوتا نظیر ride-hailing به منظور بهبود خدمات خود برای رانندگان و کاربران استفاده می‌کند. به عنوان مثال سرویس TransLog كيفيت نگهداري خودرو و راهنمايي رانندگي بی‌خطر را برای رانندگان فراهم می‌کند.

didi و تویوتا یک شرکت مشترک با نام GAC Toyota تویوتا ایجاد خواهند کرد که متشکل از سرمایه‌گذاری مشترک بین شرکت تویوتا و گروه GAC و یکی از بزرگ‌ترین خودروسازی چین است.

مطالب مرتبط

تحلیل وضعیت جاده‌ها با استفاده از اتومبیل‌های خودران

شرکت تویوتا به دنبال ایجاد راهکاری برای تجزیه‌وتحلیل داده‌های ارسالی اتومبیل‌های خودران به منظور اطلاع از وضعیت جاده‌ها است. قرار است این طرح به صورت پایلوت در شهر آکایوا ژاپن اجرا شود.

کشورهای اروپایی مخالف استفاده از استاندارد WiFi در اتومبیل‌های خودران هستند

اتحادیه اروپا به طرح پیشنهادی در مورد استفاده از استاندارد C-ITS مبتنی بر WiFi در اتومبیل‌های خودران رأی مثبت داده است در حالی که کشورهای اروپایی خواستار تجدید نظر این اتحادیه در استفاده از تکنولوژی 5G بجای استاندارد WiFi در اتومبیل‌های خودران است.

راه‌اندازی تاکسی‌های خودران در کالیفرنیا توسط Waymo

شرکت Waymo اعلام کرده است که مجوز راه‌اندازی تاکسی‌های خودران را از کمیسیون خدمات عمومی کالیفرنیا (CPUC) دریافت کرده ‌است. این مجوز اجازه مشارکت در ناوگان حمل‌ونقل عمومی کالیفرنیا را به این شرکت متعلق به کمپانی Alphabet می‌دهد.

رونمایی نیسان از تکنولوژی جدید حمل‌ونقل خود در نمایشگاه CES Asia 2019

نیسان غول خودروساز ژاپنی قرار است تکنولوژی جدید خود «مغز به اتومبیل» را در نمایشگاه CES Asia 2019 شانگ‌های به نمایش بگذارد.