سند خدمات حوزه فضایی در ایجاد شهر هوشمند تدوین می‌شود

سند خدمات حوزه فضایی در ایجاد شهر هوشمند تدوین می‌شود

رئیس سازمان فضایی ایران گفت: سند خدمات حوزه فضایی در ایجاد شهر هوشمند تدوین می‌شود.

مرتضی براری در دومین روز از گردهمایی شرکت‌های دانش‌بنیان و استارتاپ‌های حوزه فضایی که با عنوان خدمات مکان محور شهری برگزار شد، اظهار داشت: با توجه به رشد بسیار بالای اقتصاد خدمات اطلاعات مکانی در دنیا و اهمیت داده‌های مکان محور در ارائه خدمات شهری، تلاش خواهیم کرد تا زیرساخت‌های لازم برای ارائه خدمات حوزه فضایی در این بخش را توسعه دهیم و از فناوری فضایی برای ایجاد شهر هوشمند بهره‌برداری کنیم.

وی گفت: با همکاری و تعامل با شهرداری تلاش خواهیم کرد تا اقتصاد این بخش را پویا کنیم و با استفاده از تجربیات جهانی در این حوزه، سند خدمات حوزه فضایی در ایجاد شهر هوشمند را تدوین خواهیم کرد که برای دستیابی به این هدف به کمک و همراهی بخش خصوصی و ارائه خدمات مطلوب این حوزه نیاز خواهیم داشت.

گردهمایی شرکت‌های دانش‌بنیان و استارتاپ‌های حوزه فناوری فضایی با همکاری سازمان فضایی ایران، پژوهشگاه فضایی ایران و صندوق نوآوری و شکوفایی به مدت ۳ روز در تهران در حال برگزاری است.

مطالب مرتبط

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی از تدوین سند شهر هوشمند بوشهر و تهران خبر داد

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی از تدوین اجرای شهر هوشمند بوشهر خبر داد و بیان کرد: شهر هوشمند بوشهر بر اساس سند دانش‌بنیان تدوین‌شده که نقش مهم و تأثیرگذاری در توسعه و پیشرفت همه‌جانبه دارد.

تفاهم‌نامه چهارجانبه شهر هوشمند سنندج منعقد شد

تفاهم‌نامه همکاری مشترک و سرمایه‌گذاری در پیاده‌سازی پروژه‌های مرتبط با شهر هوشمند سنندج با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، استاندار کردستان و جمعی از مسئولان اجرایی در پارک علم و فناوری کردستان به امضا رسید.

بوستان جنگلی سرخه حصار به اولین پارک هوشمند پایتخت تبدیل می‌شود

در تفاهم‌نامه میان سازمان فاوای شهرداری تهران و منطقه 13، بر اجرای پروژه‌هایی که در برنامه تهران هوشمند به صورت پایلوت در این منطقه اجرا خواهند شد از جمله تبدیل بوستان جنگلی سرخه حصار به اولین پارک هوشمند بررسی و تأکید شد.

پلیس ایران هوشمند می‌شود

سردار سعید منتظرالمهدی مشاور فرمانده ناجا با اشاره به روند هوشمندسازی نیروی انتظامی، اظهار داشت که بنا بر تأکید فرمانده نیروی انتظامی فرایند هوشمندسازی پلیس که از سال‌های قبل کلید خورده است، با سرعت بیشتری دنبال می‌شود.