شبکه‌های دوربرد و کم مصرف اینترنت اشیا راهکار ایجاد تحول در شبکه آبرسانی و گاز

شبکه‌های دوربرد و کم مصرف اینترنت اشیا راهکار ایجاد تحول در شبکه آبرسانی و گاز

آخرین گزارش شرکت Navigant استدلال کرده است که بازار شبکه‌های ارتباطی و زیرساخت‌های مرتبط با شبکه‌های آبرسانی و گاز در سال ۲۰۱۹ به بیش از ۱.۹۷ میلیارد پوند رسیده و انتظار می‌رود تا سال ۲۰۲۴ به ۲.۲۲ میلیارد پوند برسد.

آخرین گزارش شرکت Navigant استدلال کرده است که بازار شبکه‌های ارتباطی و زیرساخت‌های مرتبط با شبکه‌های آبرسانی و گاز در سال ۲۰۱۹ به بیش از ۱.۹۷ میلیارد پوند رسیده و انتظار می‌رود تا سال ۲۰۲۴ به ۲.۲۲ میلیارد پوند برسد. این گزارش همچنین نشان می‌دهد سهم بازار راهکارهای LPWA (شبکه‌های دوربرد و کم مصرف) پس از سال ۲۰۲۴ افزایش می‌یابد و انتظار می‌رود با وجود افزایش تجهیزات و حمل‌ونقل نودها در سطح جهان، درآمد زیرساخت‌های ارتباطی کاهش یابد.

ریچل البرگ تحلیلگر Navigant در این باره می‌گوید: "فناوری‌های اینترنت اشیا (IoT) و LPWA (شبکه‌های دوربرد و کم مصرف) در حال تغییر رویه بازی با استفاده از پروتکل‌هایی نظیر LoRa و NB-IoT هستند و انتظار می‌رود که هزینه یک شبکه هوشمند را به میزان قابل‌توجهی با راهکارهای موروثی کاهش دهند."

استارتاپ‌های مختلف به دنبال کشف این اکوسیستم هستند. شرکت Validere ارائه دهنده راهکارهای هوش مصنوعی (AI) و اینترنت اشیا (IoT) اعلام کرد که در ماه نوامبر مبلغ 5.76 میلیون پوند برای اصلاح تجارت و لجستیک نفت و گاز را با استفاده از داده‌های معتبر و بینش بدست آمده از AI جمع‌آوری کرده است.

به گفته این شرکت، در حال حاضر چندین شرکت نفت و گاز از داده‌های غیرقابل اطمینان استفاده می‌کنند تا بتوانند تصمیمات عملیاتی مهمی را اتخاذ کنند. برای رفع این نگرانی شرکت Validere از فناوری‌های IoT برای بهبود قابلیت اطمینان در کیفیت محصول و بینش پیشگویانه هوش مصنوعی استفاده می‌کند تا تصمیمات تجاری و لجستیک را هدایت کند.

مطالب مرتبط

موسسه تحقیقاتی IDC پیشرفت‌های امنیتی را کلید موفقیت پروژه‌های IoT می‌داند

بر اساس گزارش IDC، اکثر سازمان‌ها بودجه‌ای را برای پروژه‌های IoT اختصاص داده‌اند و با مسائل مهارتی و آمادگی زیرساخت دست‌وپنجه نرم می‌کنند.

هوش مصنوعی به بهبود وضعیت جاده‌ها کمک می‌کند

انگلستان در حال برنامه‌ریزی برای استفاده از هوش مصنوعی (AI) به منظور تعیین وضعیت جاده‌ها و اولویت‌بندی سرمایه‌گذاری‌ها است.

همکاری دو شرکت بزرگ کره‌ای در زمینه ارائه راهکارهای هوشمند انرژی

SK Telecom اعلام کرده است که با شرکت Korea Hydro & Nuclear Power در رابطه با ارائه راهکارهای هوشمند انرژی بر بستر شبکه 5G همکاری می‌کند.

سازمان‌ها همچنان به درک مزایای اینترنت اشیا نیاز دارند

نظرسنجی صورت گرفته از اکثریت سازمان‌ها و افرادی که در حال حاضر پروژه‌های IoT را اجرا می‌کنند، نشان می‌دهد که هنوز یافتن مزایای این فناوری برای کسب‌وکارها دشوار است.