شرکت Insight SiP ماژول هوشمند مینیاتوری جدیدی را برای کاربردهای اینترنت اشیا معرفی کرد

شرکت Insight SiP ماژول هوشمند مینیاتوری جدیدی را برای کاربردهای اینترنت اشیا معرفی کرد

شرکت Insight SiP ارائه دهنده ماژول‌های RF مینیاتوری، اخیراً ماژول سازگار با بلوتوث نسخه 5.0 با دامنه بلند را در یک بسته SIP مینیاتوری معرفی کرده است که بطور ویژه برای کاربردهای اینترنت اشیا IoT طراحی شده است.

شرکت Insight SiP ارائه دهنده ماژول‌های RF مینیاتوری، اخیراً ماژول سازگار با بلوتوث نسخه 5.0 با دامنه بلند را در یک بسته SIP مینیاتوری معرفی کرده است که بطور ویژه برای کاربردهای اینترنت اشیا IoT طراحی شده است.

این ماژول به عنوان اولین ماژول RF سازگار با بردهای دوربرد بلوتوثی که در یک بسته SIP مینیاتوری است. ابعاد این ماژول 1 × 8 8 × 1 میلی‌متر و بر اساس تراشه nRF52840 Nordic Semiconductor ساخته شده است.

از بین بسیاری از قابلیت‌های قابل توجه آن، ISP1807-LR بلوتوث نسخه 5 را پشتیبانی می‌کند و شامل قابلیت‌هایی از جمله برد طولانی، توان بالا و همزیستی بهبود یافته همراه با IPv6 و مش بندی است.

به گفته این شرکت، ماژول ISP1807-LR راهکارهای اینترنت اشیا IoT را که نیاز به برنامه‌های پیچیده، پردازش سریع و یا مصرف برق در بهترین کلاس دارند را هدف قرار می‌دهد. این کاربردها شامل پوشیدنی‌های پیشرفته، سنسورهای خانگی و صنعتی، کنترل از راه دور پیشرفته، کنترلرهای بازی و چراغها است.

ماژول هوشمند BLE همچنین قابلیت پشتیبانی از فرکانس‌های 32 مگاهرتز و 32 کیلوهرتز ، آنتن RF و مدار مطابق و مبدل DC-DC را در خود جای داده و راندمان صرفه‌جویی در مصرف انرژی را به همراه دارد و به لطف پردازنده M4 floating-point، می‌تواند محاسبات سریع و همچنین برنامه‌های پیشرفته را با فلش 1 مگابایتی و حافظه رم 256 کیلوبایتی پشتیبانی کند. یک پردازنده تعبیه شده Arm Cryptocell-310 توابع امنیتی و رمزنگاری را فراهم می‌کند که باعث کاهش زمان پردازش CPU و مصرف انرژی می‌شود. همچنین این ماژول به یک رابط USB مجهز است.

علاوه بر این ویژگی تراشه نیمه‌هادی دوربرد BT5 شرکت Nordic Semiconductor کاملاً با فناوری پیشرفته و اثبات شده آنتن SIP سازگار شده است که قابلیت‌های دامنه بالا را برای مشتریان فراهم می‌کند. طیف دامنه بالا بلوتوث تا 4 برابر دامنه استاندارد BLE را ارائه می‌دهد و مجموعه کاملی از موارد جدید استفاده از فناوری BLE را در حوزه‌هایی نظیر ساختمان‌های هوشمند، روشنایی هوشمند ، کشاورزی ، مدیریت زیرساخت‌ها و بسیاری دیگر فراهم می‌کند.

این ماژول از پروتکلهایBLE ، THREAD، ANT و ANT + و طیف وسیعی از پروتکل‌های 2.4 گیگاهرتز و تگ‌های NFC پشتیبانی می‌کند. مجموعه کاملی از رابط‌ها برای دستگاه‌های جانبی آنالوگ یا دیجیتال شامل 46 ورودی و خروجی، 8 عدد ADC و USB، SPI، I2C و UART یکپارچه شده‌اند.

مطالب مرتبط

میدان‌های مغناطیسی که بطور طبیعی در اطراف دستگاه‌های الکتریکی یافت می‌شود را می‌توان برای مصرف در اینترنت اشیا IoT به برق تبدیل کرد.

دیوارهای هوشمند در نقش آنتن‌های اینترنت اشیا

محققان MIT در حال ساختن ماده‌ای نظیر کاغذ دیواری هستند که می‌تواند قدرت سیگنال بی‌سیم را تا 10 برابر افزایش دهد.

چگونه فناوری اینترنت اشیا به بهبود کیفیت هوا در بحران ویروس کرونا کمک می‌کند

از آنجا که اثرات ویروس کرونا هر روز بیشتر گسترش پیدا می‌کند اما بهبود کیفیت هوا یکی از فواید آن بوده است. دهلی که به عنوان یکی از آلوده‌ترین شهرهای جهان یاد می‌شود شاهد تغییر و تحول قابل توجهی در کیفیت هوا بوده است.

کیت توسعه اینترنت اشیا سازگار با آردوینو معرفی شد

Frame.IoT یک کیت توسعه سازگار با آردوینو است که با هدف کمک به کاربران در پروژه‌های اینترنت اشیا (IoT) طراحی و تولید شده است.