شیوع بدافزارهای مخرب اینترنت اشیا

شیوع بدافزارهای مخرب اینترنت اشیا

تحقیقات تکان‌دهنده‌ی اخیر از McAfee Labs نشان‌دهنده افزایش شیوع نرم‌افزارهای مخرب IoT است، این شرکت 480 تهدید امنیت سایبری جدید را در هر دقیقه شناسایی کرده است.

تحقیقات تکان‌دهنده‌ی اخیر از McAfee Labs نشان‌دهنده افزایش شیوع نرم‌افزارهای مخرب IoT است، این شرکت 480 تهدید امنیت سایبری جدید را در هر دقیقه شناسایی کرده است که ضرورت توجه به موضوع امنیت اینترنت اشیا را به خوبی نشان می‌دهد.

در سال 2016 حمله به Mirai IoT که منجر به ایجاد اختلال DNS سرویس‌های کاربران و آگاهی توسعه‌دهندگان و جلب توجه آن‌ها به حفظ امنیت سایبری گشت. هکرها می‌دانند که دستگاه‌های IoT می‌توانند ویرانگر باشد و اغلب راحت‌ترین راه برای ورود به شبکه، دستگاه‌های اینترنت اشیا هستند.

در طی سه ماه سوم 2018، McAfee هر دقیقه 480 تهدید جدید مضر IoT را پیدا کرد. علاوه بر این، نمونه‌های جدید تخریب دستگاه‌ها 53 درصد افزایش یافته است. علاوه بر این، شواهد نشان می‌دهد که IoT یک هدف رو به رشد برای هکرها است، مقدار کل بدافزارهای IoT در مقایسه با سال گذشته بیش از 203 درصد افزایش‌یافته است. به نظر می‌رسد هکرها به‌طور فزاینده‌ای از رمزنگاری برای فعالیت‌های خود استفاده می‌کنند.

McAfee شاهد افزایش 71 درصدی نرم‌افزارهای مخرب با استفاده از دستگاه‌های رمزنگاری است. Ransomware، مانند آنچه که سیستم‌های مراقبت‌های بهداشتی NHS را آلوده می‌کند، اغلب درخواست پرداخت در cryptocurrencies مانند Bitcoin یا Monero را می‌دهد.

Christiaan Beek، محقق McAfee می‌گوید:"تا زمانی که هزینه‌های از دست رفته و حملات نسبتاً آسان، مانند کمپین‌های فیشینگ، موفق می‌شوند، هکرها این تکنیک‌ها را ادامه خواهند داد. روندهایی که در آینده در بازارهای زیرزمینی و انجمن‌های پنهان به وجود می‌آیند، می‌توانند از جامعه سایبری در برابر حملات فعلی دفاع کنند و یک قدم جلوتر از آینده باشند."

مطالب مرتبط

هکرهای کلاه سفید و نفوذ به دوربین‌های IoT

گروه هکرهای کلاه سفید (White Hat) که بسیاری از دستگاه‌های هوشمند و تکنولوژی‌های مرتبط با اینترنت اشیا را هک کرده‌اند.

ضعف مدیریتی و از دست رفتن سرمایه در حوزه‌ی اینترنت اشیا

مطالعات جدید نشان می‌دهد که شرکت‌ها با وجود به کارگیری ساختارهای IoT در مدل‌های کسب و کار خود، ضعف‌های قابل توجهی در زمینه‌ی مالی ناشی از فقدان بهره‌برداری از شیوه‌های متناسب دارند.

امنیت یکی از چالش‌های مهم در فناوری‌های نوین نظیر اینترنت اشیا است. بسیاری از کاربران سیستم‌های IoT نگران امنیت داده‌ها و حفاظت از آن جهت جلوگیری از سواستفاده‌های احتمالی هستند. چالشی که راهبران این صنعت باید به آن حساس بوده و راهکارهای جامعی برای این چالش ارائه دهند.

بر اساس آخرین گزارش Navigant Research افزایش محبوبیت اینترنت اشیا (IoT) ، یکی از دلایل اصلی حملات در زمینه امنیت سایبری در برابر شرکت ها و تاسیسات آب و برق است. این یک هشدار مهم برای کاربران اینترنت اشیاست که به حوزه امنیت اینترنت اشیا توجه ویژه ای داشته باشند.