ضعف مدیریتی و از دست رفتن سرمایه در حوزه‌ی اینترنت اشیا

ضعف مدیریتی و از دست رفتن سرمایه در حوزه‌ی اینترنت اشیا

مطالعات جدید نشان می‌دهد که شرکت‌ها با وجود به کارگیری ساختارهای IoT در مدل‌های کسب و کار خود، ضعف‌های قابل توجهی در زمینه‌ی مالی ناشی از فقدان بهره‌برداری از شیوه‌های متناسب دارند.

مطالعات جدید نشان می‌دهد که شرکت‌ها با وجود به کارگیری ساختارهای IoT در مدل‌های کسب و کار خود، ضعف‌های قابل توجهی در زمینه‌ی مالی ناشی از فقدان بهره‌برداری از شیوه‌های متناسب دارند. این گزارش که توسط ReRez Research در زمینه‌ی راهکارهای امنیتی PKI و IoT انجام شد، شرکت‌هایی را مورد بررسی قرار داد که حفظ امنیت IoT اولویت اول آنها است. بیست و پنج درصد از این شرکت‌ها در دو سال گذشته خسارات مربوط به تأمین امنیت را حداقل 34 میلیون دلار گزارش کرده‌اند.

در میان 700 سازمان سازمانی در ایالات متحده، انگلیس، آلمان، فرانسه و ژاپن، 83 درصد از پاسخ دهندگان نشان دادند که IoT برای آنها بسیار مهم است، در حالیکه ۹۲ درصد گفتند که آن‌ها انتظار دارند IoT در عرض دو سال برای سازمان‌های مربوطه خود بسیار مهم باشد. امنیت و مسایل حریم خصوصی در راس فهرست نگرانی‌ها برای پروژه‌های IoT هستند و ۸۲ درصد از پاسخ دهندگان به شدت نگران چالش‌های مربوط به امنیت بودند.

مایک نلسون، معاون رئیس امنیت IoT در DigiCert، می‌گوید: "امروزه شرکت‌ها شرکت‌ها امروزه به طور کامل این واقعیت را درک می‌کنند که اینترنت اشیا انقلابی در نحوه زندگی ما بوجود خواهد. تأمین تجهیزات IoT همچنان یکی از اولویت های مهم است که بسیاری از شرکت‌ها در حال تلاش برای مدیریت هستند؛ بااین‌حال، یکپارچه سازی امنیت در ابتدا و از طریق راه اندازی اینترنت اشیا، برای کاهش حملات رو به افزایش است، که انتظار می رود این روند ادامه یابد.

نلسون اضافه کرد: "با توجه به سعی و کوشش در مورد احراز هویت، رمزنگاری و یکپارچگی دستگاه‌ها و سیستم‌های IoT، شرکت‌ها می‌توانند با اعتماد و ایمن بیشتری IoT را بپذیرند."

مطالعه دیگری از Dynatrace در ماه اوت چنین استدلال کرد که در حالی که علاقه به دستگاه‌های IoT همچنان بالا است اما ریسک همچنان یک عامل مهم است. این گزارش با عنوان " گزارش اعتماد مصرف کنندگان اینترنت اشیا: چالش‌ها برای نظارت و نظارت بر مصرف کنندگان" منتشر شده است، ده‌هزار مصرف کننده در سراسر جهان را مورد بررسی قرار داد و اعلام کرد که دو سوم از پاسخ دهندگان همچنان به این موضوع علاقه‌مند هستند و در حال حاضر با مشکلات جدید با آسیب جدی مواجه شده‌اند و خطر بالقوه خودروهای خودران یکی از مهمترین نگرانی‌ها بود.
 

مطالب مرتبط

اینترنت اشیا راهکارهای خرده‌فروشی ERP را ارتقا می‌دهد

بخش خرده‌فروشی تغییرات چشمگیر در بازارهای جدید بر اساس تکنولوژی را تجربه کرده است، که تطبیق فناوری با اینترنت اشیا (IoT) را تسریع می‌بخشد.

دستگاه‌های اینترنت اشیا به سوپر کامپيوتر تبدیل می‌شوند

شرکت نرم‌افزاری Sisense، اخیراً موتور شناسایی داده‌ها با نام "Sisense Hunch" که هدف آن تبدیل سنسورها، تلفن‌ها و دستگاه‌های پوشیدنی به سوپر کامپیوتر است را راه‌اندازی کرده است.

تولید تجهیزات اینترنت اشیا بدون نیاز به باتری

Atmosic Technologies تولید کننده تجهیزات نیمه‌رسانا در کالیفرنیا، بلوتوث نسل پنجم را به عنوان کم‌مصرف‌ترین تولید این شرکت معرفی کرده است که شامل مجموعه‌های M2 و M3 می‌شود و برای فعال کردن دستگاه‌های IoT در هر نقطه بدون نیاز به باتری قابل استفاده است.

همکاری Standard Chartered و Huawei در زمینه راهکارهای اینترنت اشیا

Standard Chartered و Huawei برای یافتن یک راهکار مبتنی بر اینترنت اشیا (IoT) که به طور کامل می‌تواند نحوه ارتباط شرکت‌های بزرگ با بانک‌ها برای تأمین مالی یا پرداخت را تغییر دهد، همکاری می‌کنند.