مایکروسافت در صدر جدول ارائه دهندگان پلتفرم اینترنت اشیا

مایکروسافت در صدر جدول ارائه دهندگان پلتفرم اینترنت اشیا

بر اساس تحلیل‌های انجام شده توسط گروه تحقیقاتی Counterpoint مایکروسافت رتبه اول را در شرکت‌های ارائه دهنده پلتفرم اینترنت اشیا (IoT) کسب کرده است و یکی از بزرگترین ارائه دهندگان موفق در گسترش قابلیت‌های اینترنت اشیا IoT محسوب می‌شود.

بر اساس تحلیل‌های انجام شده توسط گروه تحقیقاتی Counterpoint مایکروسافت رتبه اول را در شرکت‌های ارائه دهنده پلتفرم اینترنت اشیا (IoT) کسب کرده است و یکی از بزرگترین ارائه دهندگان موفق در گسترش قابلیت‌های اینترنت اشیا IoT محسوب می‌شود.

در این گزارش فروشندگان از نظر تصویب و چشم‌انداز، رشد اکوسیستم، ادغام و مقیاس‌پذیری، امکان استفاده از نرم‌افزار، پیاده‌سازی و اجرای IoT و فناوری لبه (Edge، (edge orchestration و پردازش داده‌های لبه تجزیه و تحلیل شدند.

مایکروسافت تقریباً در همه زمینه‌ها از جمله ادغام و مقیاس‌پذیری با کسب امتیاز 43.6 از 50، در رشد اکوسیستم با کسب امتیاز 27 از 30 و در امکان گسترش با کسب امتیاز 46 از 50 در صدر قرار گرفت. هواوی با کسب امتیاز کمتر در بخش اجزای فناوری لبه امتیاز 52.5 را از 70 کسب کرد و نسبت به مایکروسافت و آمازون در رده پایین‌تر قرار گرفت.

شرکت‌های سخت‌افزاری نظیر هواوی و سیسکو نیز در مجموع امتیاز خوبی کسب کردند که این امر را به تخصص خود در بخش شبکه مدیون هستند. 

فناوری‌های نوظهور سازمانی مانند اینترنت اشیا (IoT)، توسط بزرگترین شرکت‌های ارائه دهنده زیرساخت اطلاعات ابری به عنوان موج بعدی سرویس‌های ابری دیده می‌شوند. بلاکچین نمونه دیگری از این امر است: گزارشی که توسط گروه Everest در ژانویه در مورد ارزیابی پلتفرم‌های blockchain مدیریت شده منتشر شده است، حاکی از آن دارد که IBM ، Microsoft ، AWS و Alibaba در کنار SAP و اوراکل از جمله رهبران این عرصه محسوب می‌شوند.

پیتر ریچاردسون عضو گروه تحقیقات در Counterpoint در اینباره گفت: "موج بعدی تحول دیجیتالی توسط دستگاه‌های لبه هوشمند و مربوط به پلتفرم‌های نرم‌افزاری اینترنت اشیا (IoT) بسیار مقیاس‌پذیر و ایمن با قابلیت محاسبه لبه هدایت می‌شود. در نتیجه چندین پلتفرم IoT وارد بازار خواهد شد."

مطالب مرتبط

بهینه‌سازی مصرف انرژی در تجهیزات اینترنت اشیا

یکی از بزرگترین موانع پیش روی اینترنت اشیا (IoT)، استقرار پایدار و قابلیت توسعه آن است. پیاده‌سازی قابلیت‌های چندگانه اینترنت اشیاء (IoT) نیز پر هزینه است. باتری‌های سنتی آشکارترین راهکار برای کاربرد در سیستم‌های کنترل از راه دور هستند اما اقتصادی نیستند.

ساخت ابررایانه ایرانی برای ارائه خدمات اینترنت اشیا

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر از توافق میان دانشگاه صنعتی امیرکبیر و پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران برای ساخت "ابررایانه سیمرغ" خبر داد.

پیاده‌سازی راهکار امنیتی اینترنت اشیا مبتنی بر استاندارد GSMA

شرکت‌های Thales و Telstra و Arduino به همراه Microsoft برای پیاده‌سازی راهکار امنیتی اینترنت اشیا (IoT) مبتنی بر استانداردGSMA همکاری می‌کنند تا امکان برقراری ارتباط مطمئن و ایمن بین تجهیزات و ابر داده فراهم کنند.

استفاده از فناوری‌های نوین و اینترنت اشیا برای تشخیص بیماری کرونا

محققان دانشگاه UMass می‌گویند که استفاده از یک دستگاه Raspberry Pi edge می‌تواند به شناسایی علائم شبه آنفلوانزا کمک کند و دامنه وسیعی از ابزارهای مورد استفاده برای ردیابی شیوع بیماری را افزایش می‌دهد.