Nobka_Fitbit leverages Google Cloud to accelerate healthcare innovation.jpg

مراقبت‌های بهداشتی با سرویس‌های Google Cloud

اخیرا Fitbit برنامه‌های جدیدی برای به کارگیری سرویس های Google Cloud ارائه نموده است تا با ارتقا مراقبت‌های بهداشتی دیجیتال به رقابت با بازار رو به رشد شرکت اپل بپردازد.

اخیرا Fitbit برنامه‌های جدیدی برای به کارگیری سرویس های Google Cloud ارائه نموده است تا با ارتقا مراقبت‌های بهداشتی دیجیتال به رقابت با بازار رو به رشد شرکت اپل بپردازد.

طبق آمار ماه گذشته از IDC، کمپانی اپل با پیشی گرفتن از شرکت های Fitbit و Xiaomi ادعا می‌کند که در صنعت تکنولوژی‌های پوشیدنی در رتبه اول قرار دارد. در این راستا Fitbit شرکت Pebble را با مبلغ 23 میلیون دلار در سال گذشته خریداری کرد که باعث بهبود در طراحی و پشتیبانی از تکنولوژی‌های پوشیدنی این شرکت شد، اما در حال حاضر Fitbit روی ارائه ی امکانات سلامت و بهداشت تمرکز بیشتری دارد. 

Fitbit در حال استفاده از API Cloud Healthcare جدید Google است تا به پرونده های بهداشتی با استفاده از استانداردهای آزاد دسترسی بهتری داشته باشد، بدین ترتیب می توان با ایجاد یک پلتفرم امن به ارائه دهندگان مراقبت‌های بهداشتی در سراسر جهان این امکان را داد تا به پرونده های بیماران دسترسی پیدا کنند و در صورت لزوم با همکاری یکدیگر از فراهم آوردن بهترین مراقبت های ممکن، اطمینان حاصل نمایند.

Somalee Datta مدیر تحقیقات IT، می گوید: "در نظر گرفتن استانداردهای آزاد برای ارائه ی خدمات سلامت و همچنین برای به انجام رساندن تحقیقات پزشکی بسیار مهم است. ما از مدتها پیش از API Google Cloud Genomics استفاده کرده‌ایم و از نظر ما افزودن API Cloud Healthcare به Google Cloud پیشنهاد جالبی است. ترکیب قابلیت همکاری با تجزیه و تحلیل مقیاس پذیر Google Cloud تاثیر مهمی بر روی جامعه پژوهشی خواهد داشت. "

هدف نهایی این پلتفرم تشخیص زودتر و درمان موثرتر از طریق آموزش مدل‌های یادگیری ماشین است که می تواند به بهبود روند درمان کمک کند.

Gregory Moore معاون بازرگانی در Google Cloud می گوید: هدف ما در گوگل ارائه ی اطلاعات بهداشتی سازماندهی شده و مفید است. با فعال شدن Fitbit و با استفاده از Google Cloud Healthcare API ما یک قدم به این هدف نزدیکتریم. در کنار هم فرصتی مناسبی برای ارائه اطلاعات به روز ، افزایش توانایی افراد در مدیریت سلامت بیماران و درمان آنها خواهیم داشت.

Fitbit معتقد است که Google Cloud امکان استفاده از قابلیتهای هوش مصنوعی در مقیاس بزرگتر را فراهم کرده و به مشتریان کمک می کند تا بینش عمیق تری نسبت به سلامت خود داشته باشند. 

جیمز پارک، مدیر عامل Fitbit می گوید: در یک دهه ی گذشته، ما به طرز باورنکردنی به عنوان نام تجاری در تکنولوژی‌های پوشیدنی شناخته شدیم که به میلیونها نفر از مردم سراسر جهان کمک می کند تا با تغییر رفتار خود و از طریق تجارب سرگرم کننده و اپلیکیشن‌های موجود به بهبود سلامت خود کمک کنند. این همکاری سرعت نوآوری را برای مراقبت های بهداشتی و تکنولوژی‌های پوشیدنی نسل بعد تسریع خواهد کرد.