منبع باز بودن پلتفرم‌ها باعث جلب اعتماد سازمان‌ها می‌شود

منبع باز بودن پلتفرم‌ها باعث جلب اعتماد سازمان‌ها می‌شود

پروژه Alvarium بنیاد لینوکس قصد دارد از خرد جمعی برای جلب اعتماد شرکت‌ها و ایجاد امنیت در حوزه اینترنت اشیا (IoT) بهره ببرد.

پروژه Alvarium بنیاد لینوکس قصد دارد از خرد جمعی برای جلب اعتماد شرکت‌ها و ایجاد امنیت در حوزه اینترنت اشیا (IoT) بهره ببرد.

سندرم شیشه درخشان تنها مشکل فراگیر در بخش فناوری نیست. به گفته جیسون شفر مدیر ارشد فناوری، IoT و رایانش edgeدر Dell، بسیاری از شرکت‌ها یا سازمان‌ها تمایل به استفاده از ابتکارات در محاسبات برای کپی کردن میان‌افزارها دارند. EdgeX ابتکار منبع باز بودن سیستم‌عامل که بخشی از تلاش‌های بنیاد لینوکس موسوم به LF Edge است، قصد دارد تا چالش پیشین را برطرف کند.

اکنون سازمان غیردولتی که پروژه Alvarium را راه‌اندازی کرده است در نظر دارد مشکل دیگری را برطرف کند یعنی عدم اعتماد به بسیاری از پروژه‌های رایانش edgeو IoT. شفرد در این باره گفت: "قدم بعدی ایجاد اعتماد ذاتی به شبکه‌هاست، البته نه فقط با استفاده از بلاک چین. در حالی که فناوری ledger توزیع‌شده گزینه‌ای برای پروژه Alvarium است، این طرح مفهوم اطمینان داده را ارتقا می‌بخشد. ما یک چارچوب پایه و اولیه داریم که اجزای مختلف ناهمگن را به هم وصل می‌کند و با این API ها که باعث ایجاد یک وجه مشترک می‌شوند."

آلواریوم در لاتین به معنای "زنبور" و در حوزه فناوری به معنای "زنجیره فناوری قابل‌اعتماد"است و از یک استراتژی عمیق دفاعی برای ارتقاء همکاری استفاده می‌کند. درحالی‌که امنیت یک مؤلفه مهم است، محور اصلی Alvarium انتقال داده‌ها از دستگاه‌ها به برنامه‌ها همراه با اطمینان قابل‌اندازه‌گیری است. شفردمعتقد است: "بر اساس لایه‌های فناوری‌های مختلفی که استفاده می‌کنید، یک نمره اطمینان کسب می‌کنید. این نمره نمایانگر اعتماد بر تراشه‌های مبتنی بر سیلیکون، از جمله ماژول‌های پلتفرم قابل‌اعتماد و معماری امنیت داده‌ها و غیره است.

فرض اصلی این است که هرچه از فناوری‌های قابل‌اعتماد بیشتری در یک پروژه استفاده شود امتیاز اطمینان بخشی از آن پروژه بالاتر خواهد بود. استفاده از نمره عددی همچنین باعث می‌شود تا بتوانید اعتبار این پروژه را با استفاده از داده‌های مختلف در چندین سازمان گسترش دهید.

چندین سازمان از جمله Arm ، Dell ، IBM ، OSIsoft و IBM از این طرح حمایت می‌کنند و آن را در مرحله اولیه توسعه قرار داده‌اند. در بیانیه مطبوعاتی اواخر ماه اکتبر از بنیاد لینوکس، هدف این سازمان برای ایجاد پروژه Alvarium اعلام شده است.

این پروژه از API های باز برای هدر داده استفاده می‌کند. به این معنا که شما می‌توانید از EdgeX استفاده کنید یا آن را تعویض کنید و Azure IoT یا هر چیز دیگری را در واسطه قرار دهید. نکته این است که به جای اعتماد به فناوری‌های فردی، اعتماد به فناوری‌های جمعی را افزایش دهیم و از ترکیب ارزش افزوده تجاری و منبع باز استفاده کنیم.

این ابتکار همچنین از فضای ذخیره غیرقابل تغییر استفاده می‌کند به‌گونه‌ای که اگر کسی تغییرات غیرمجازی را در یک پرونده ایجاد کند باعث ایجاد خطای عدم تطابق شود.

shepherd می‌گوید: همه این ویژگی‌های فنی برای پشتیبانی از یک چالش اساسی که توسط بسیاری از طراحان دیجیتال مشترک است، طراحی شده‌اند. چالش بعدی پیچیدگی ذینفعان است. بسیاری از این چالش‌های ذینفعان حول اعتماد است.

پروژه Alvarium منبع باز نمای وسیع‌تری را در نظر می‌گیرد که هدف آن پیشرفت در کوتاه‌مدت است. شفر می‌گوید اثر شبكه باعث اجماع بیشتر و سریعتر می‌شود و محدود به صنعت یا فناوری خاصی نیست. همه ما با هم جمع شده‌ایم تا یک استاندارد حاکم بر جهان ایجاد کنیم.

مطالب مرتبط

75 درصد از رهبران کسب‌وکارها از اینترنت اشیا استفاده می‌کنند

در گزارشی که توسط شرکت ARM منتشر شده مشخص شده است که 75 درصد از رهبران مشاغل بطور جدی در حال تحقیق در مورد فرصت‌های ایجاد شده توسط اینترنت اشیا (IoT) هستند.

نگرانی کارشناسان امنیت سایبری از امنیت دستگاه‌های اینترنت اشیا

میکو هیپونن مدیر ارشد تحقیقات غول امنیت سایبری شرکت F-Secure هشدار داده است که دستگاه‌های IoT می‌توانند "آزبست آینده" باشند.

تحقیقات جدید شرکت ارزیابی مستقل امنیتی (ISE) نشان می‌دهد که 125مورد آسیب پذیری در 13 دستگاه IoT مختلف وجود دارد.

10 استراتژی برتر برای ایمن‌سازی تجهیزات اینترنت اشیا

یک شرکت امنیت سایبری مستقر در اوهایو فهرستی از 10 استراتژی برتر را برای سازمان‌ها در جهت استفاده ایمن از تجهیزات IoT منتشر کرده است.