موزیلا ویژگی‌های جدیدی را به مرورگر Firefox Reality VR اضافه می‌کند

موزیلا ویژگی‌های جدیدی را به مرورگر Firefox Reality VR اضافه می‌کند

جدیدترین محصول موزیلا اکنون به کاربران خود اجازه می‌دهد تا با اعتبار حساب Firefox خود از ویژگی واقعیت افزوده (AR) فایرفاکس بهره‌مند شوند.

جدیدترین محصول موزیلا اکنون به کاربران خود اجازه می‌دهد تا با اعتبار حساب Firefox خود از ویژگی واقعیت افزوده (AR) فایرفاکس بهره‌مند شوند. به این معنی که کاربران اکنون می‌توانند از مزایای ویژگی‌های جدیدی از جمله پشتیبانی از صفحه‌کلید، بلوتوث و امکان اشتراک‌گذاری تاریخ ، نشانک‌ها و برگه‌ها بین دستگاه‌های مختلف بهره‌مند شوند.

کاربرانی که می‌خواهند از نشانه‌گذاری صفحات اجتناب کنند و مستقیماً یک برگه فعال را از دستگاه دیگری به Oculus Quest خود ارسال کنند ، اکنون می‌توانند این کار را بدون هیچ‌گونه تردیدی انجام دهند. اگر ویدیوی YouTube را در لپ‌تاپ خود مشاهده می‌کنید، می‌توانید نشانک سه‌نقطه را در کنار نوار URL انتخاب کنید ، روی گزینه "ارسال برگه بهدستگاه" ضربه بزنید و سپس هدست خود را از فهرست هدست‌های شناسایی شده انتخاب کنید.

در ماه می ، فایرفاکس چندین به‌روزرسانی عملکرد جدید را اعلام کرده بود که در میان آنها توسعه‌دهندگان بیشتر علاقه‌مند به WebRender و رمزگذار AV1 شده بودند. WebRender ، موتور رندر 2D مبتنی بر GPU نسل بعدی موزیلا است که با رویکرد سوق فرآیندهای اصلی گرافیکی به GPU بر سرعت بخشیدن به مرورگر تمرکز دارد. رمز گشاینده به‌روز شده AV1 با نام dav1d جایگزین رمزگشایی مرجع ارسال شده در نسخه ژانویه فایرفاکس شده است.

راه‌اندازی Firefox RealityFirefox در سپتامبر 2018 شامل بسیاری از ویژگیها از جمله جستجوی خصوصی، قابلیت جستجو توسط صدا و قابلیت تغییر اندازه اسکرین داشته است. همچنین از موتور جدید Quantum موزیلا برای جستجوی سریع استفاده شده است. در ماه ژانویه ، موزیلا مرورگر وب Firefox Reality VR را به جدیدترین هدست Oculus معرفی کرد. طبق گفته این شرکت ، این نرم‌افزار رایگان است و از زبان‌های چینی، ژاپنی و کره‌ای پشتیبانی می‌کند که البته در حال ارتقا است تا زبان‌های بیشتری را شامل شود.

مطالب مرتبط

ردیابی دستان با استفاده از هدست واقعیت مجازی Oculus Quest

کمپانی Oculus اعلام کرد که قابلیت "ردیابی دستان" هدست واقعیت مجازی Oculus Quest را در اوایل سال 2020 منتشر خواهد کرد.

تکنولوژی‌های کارخانه هوشمند و واقعیت افزوده با کمبود مهارت نیروی کار مقابله می‌کند

شرکت‌های Rockwell Automation و PTC با بهره‌گیری ازتکنولوژی‌های کارخانه هوشمند و واقعیت افزوده (AR) به دنبال دستیابی صنایع به نیروی کار ماهر هستند.

شبکه ریلی بریتانیا از واقعیت افزوده برای نمایش نسل بعدی پل‌های عابر پیاده استفاده می‌کند

شبکه ریلی بریتانیا یک برنامه کاربردی هوشمند مبتنی بر واقعیت افزوده (AR) را با نام ARki معرفی کرده است که تعامل بین شرکت راه‌آهن و مسافران را فراهم می‌کند و به آن‌ها اجازه می‌دهد تا بتوانند مسیرهای جدید پیاده‌روی نظیر پل‌های عابر پیاده در ایستگاه‌های قطار را با استفاده از گوشی هوشمند مشاهده کنند.

چین تا سال 2023 بیش از 65 میلیارد دلار در واقعیت افزوده و واقعیت مجازی سرمایه‌گذاری خواهد کرد

بر اساس آخرین گزارش منتشر شده توسط شرکت بین‌المللی IDC، سرمایه‌گذاری بازار چین در واقعیت افزوده و واقعیت مجازی (VR/AR) تا سال 2023 از مرز 65.21 میلیارد دلار فراتر خواهد رفت.