موسسه تحقیقاتی IDC پیشرفت‌های امنیتی را کلید موفقیت پروژه‌های IoT می‌داند

موسسه تحقیقاتی IDC پیشرفت‌های امنیتی را کلید موفقیت پروژه‌های IoT می‌داند

بر اساس گزارش IDC، اکثر سازمان‌ها بودجه‌ای را برای پروژه‌های IoT اختصاص داده‌اند و با مسائل مهارتی و آمادگی زیرساخت دست‌وپنجه نرم می‌کنند.

بر اساس گزارش IDC، اکثر سازمان‌ها بودجه‌ای را برای پروژه‌های IoT اختصاص داده‌اند و با مسائل مهارتی و آمادگی زیرساخت دست‌وپنجه نرم می‌کنند. این شرکت تحلیلگر در هفتمین گزارش سالانه خود با عنوان بررسی تصمیم‌گیری جهانی IoT، روندهای سرمایه‌گذاری در اینترنت اشیا را به همراه فرصت‌ها و چالش‌ها در سراسر جهان مورد بررسی قرار داد.

در این گزارش خطوط تصمیم‌گیری تجاری از 29 کشور و شش صنعت مورد بررسی قرار گرفته است. شرکت‌کنندگان در نظرسنجی، یا قبلاً در این صنعت سرمایه‌گذاری کرده‌اند یا در حال برنامه‌ریزی برای سرمایه‌گذاری در پروژه‌های IoT بودند.
از بین پاسخ‌دهندگان مورد نظر، ۸۵ درصد بودجه اختصاص‌داده‌شده را برای پروژه‌های IoT دریافت کردند. این افراد اعتقاد داشتند که تصمیم‌گیرندگان بخش عمده‌ای از بودجه را برای کنترل و پشتیبانی حفظ می‌کنند، زیرا هزینه‌های جاری برای پشتیبانی از پروژه‌های IoT مهم هستند.

بنا به این گزارش، بهبود بهره‌وری توسط کاهش هزینه‌ها و دستیابی به کیفیت محصول بهتر در سال ۲۰۱۹ مورد تأکید قرار گرفته است در حالی که مطابقگزارش‌های قبلی، بهبود در امنیت محرک اصلی است. در گزارش جدید شکاف مهارتی به عنوان سومین چالش بزرگ پس از هزینه نهایی و نگرانی‌های امنیتی پیش روی پروژه‌ها در سال ۲۰۱۹ مطرح شده است.

بر اساس این گزارش، پیشرفت‌ها در زمینه امنیت در حال تبدیل شدن به یک معیار کلیدی برای اندازه‌گیری سطح موفقیت پروژه‌های IoT به ویژه در نظیر بخش‌های دولتی، صنایع تولیدی و مراقبت‌های بهداشتی شده است. در ماه آگوست گزارشی از سوی مایکروسافت با عنوان سیگنال‌هایIoT ، منتشر شد ونظرات بیش از 3000 تصمیم‌گیرنده IoT را مورد بررسی قرار گرفت. مطابق این گزارش، در دو سال آینده، 30 درصد از درآمد شرکت‌های این افراد از IoT حاصل می‌شود. 85 درصد از پاسخ‌دهندگان در حال اتخاذ تصمیمات مناسب در قبال IoT هستند و سه‌چهارم از آن‌ها پروژه‌های IoT را در مرحله برنامه‌ریزی دارند.
 

مطالب مرتبط

نگرانی کارشناسان امنیت سایبری از نفوذ هکرها به دوربین‌های IoT

متخصصان امنیت سایبری شرکت Trend Micro، پنج میلیون دوربین IoT را به دلیل نفوذ هکرها مسدود کردند.

شرکت‌ها به ارزیابی اثرات IoT در محصولات خود نیاز دارند

آخرین مطالعه شرکت امنیتی Zscaler حاکی از آن است که بیش از هزار سازمان در سراسر جهان برای انتقال اطلاعات تجهیزات IoT از شبکه داخلی خود به اینترنت، از پلتفرم اختصاصی ابری این شرکت استفاده می‌کنند.

حملات IoT می‌تواند 1 میلیارد پوند به اقتصاد بریتانیا ضربه وارد کند

تحقیقات اخیر شرکت Irdeto حاکی از آن است که حملات IoT ممکن است برای اقتصاد بریتانیا بیش از ۱ میلیارد پوند در سال به علت ضعف امنیتی هزینه داشته باشد.

گزارش‌های اخیر تشدید حملات سایبری به تجهیزات IoT را نشان می‌دهد

اخیراً شرکت آمریکایی Cyxtera Technologies تحقیقات جدیدی را منتشر کرده است که نشان می‌دهد تجهیزات IoT به خصوص آنهایی که که قابلیت نفوذ مستمر در طول روز را فراهم می‌کنند، مورد حملات سایبری قرار می‌گیرند.