همکاری دو شرکت بزرگ کره‌ای در زمینه ارائه راهکارهای هوشمند انرژی

همکاری دو شرکت بزرگ کره‌ای در زمینه ارائه راهکارهای هوشمند انرژی

SK Telecom اعلام کرده است که با شرکت Korea Hydro & Nuclear Power در رابطه با ارائه راهکارهای هوشمند انرژی بر بستر شبکه 5G همکاری می‌کند.

SK Telecom اعلام کرده است که با شرکت Korea Hydro & Nuclear Power در رابطه با ارائه راهکارهای هوشمند انرژی بر بستر شبکه 5G همکاری می‌کند. SK Telecom و Korea Hydro & Nuclear Power از بزرگترین شرکت‌های کره جنوبی در زمینه‌های مربوط به خود هستند. شرکت Hydro & Power در ابتدا باید خود را با فناوری Digital Twin سازگار کند. Digital Twin مجازی نرم‌افزار شبیه‌سازی برای بدست آوردن اطلاعات دقیق در مورد وضعیت فعلی دارایی‌ها، بهره‌وری، سناریوهای رفتاری را ارائه می‌دهد.

جو هون چانگ مدیرعامل شرکت Korea Hydro & Nuclear Power در این باره می‌گوید: "ما قصد داریم با همکاری شرکت SK Telecom ایمنی و بهره‌وری انرژی نیروگاه‌های هسته‌ای را با ادغام تکنولوژی نسل چهارم که به انقلاب صنعتی مشهور است، افزایش دهیم."
این دو شرکت همچنین قصد دارند راهکارهایی را که توانایی ارائه به بازارهای خارج از کشور دارد را توسعه دهند.

یونگ هو پارک مدیرعامل شرکت SK Telecom در این باره اظهار داشت: "انتظار می‌رود که همکاری SK Telecom و Hydro-nuclear energy ، یک جهش جدید در صنعت انرژی ملی ایجاد کند. این قرارداد می‌تواند دستاوردهای جدیدی نظیر توسعه کسب‌وکار انرژی و ورود به بازارهای خارج از کشور ایجاد را کند."

SK Telecom پس از توسعه شبکه 5G لیستی از توانایی‌های نسل جدید شبکه ارتباطی را برای استفاده شرکت‌های همکار خود منتشر کرد. این شرکت در ماه آوریل اعلام کرد که درحال‌توسعه برنامه‌های آموزشی نظامی است که 5G را با فناوری‌های نظیر واقعیت مجازی (VR) ترکیب می‌کند تا شبیه‌سازی‌های واقع‌گرایانه ارائه دهد.

در ماه می دولت سئول اعلام کرد که SK Telecom در حال نصب سیستم‌های پیشرفته کمک‌راننده (ADAS) فعال در بستر شبکه 5G بر روی اتوبوس‌ها و تاکسی‌ها است تا یک نقشه باکیفیت HD و به‌هنگام را وسایل نقلیه خودران ایجاد کند.

در اوایل ماه ژوئن SK Telecom اعلام کرد که در حال همکاری با شرکت‌های سیسکو و سامسونگ برای توسعه راهکارهای دفاتر هوشمند بر بستر شبکه 5G است. قرار است این شرکت زیرساخت شبکه 5G را ایجاد کند، سامسونگ گوشی‌های رده سازمانی و بر پایه امنیت Knox را فراهم کند و سیسکو راهکارهای مناسب شبکه را عرضه کند.

کسانی که سؤال می‌کنند که آیا 5G ارزش سرمایه‌گذاری دارد فقط باید به آنچه SK Telecom می‌پردازد نگاه کند. بزرگترین اپراتور کره جنوبی در حال حاضر در حال تنظیم سرعت واقعی 5G برای برنامه‌های کاربردی است.

مطالب مرتبط

مدیاتک چیپست اینترنت اشیا خود را معرفی کرد

مدیاتک چیپست i700 را برای اهداف مربوط به واقعیت افزوده، خانه‌های هوشمند، فروشگاه‌ها و کارخانه‌ها معرفی کرد.

اریکسون در ایالات‌متحده کارخانه هوشمند می‌سازد

اریکسون اعلام کرده است که در حال برنامه‌ریزی برای ساخت اولین کارخانه هوشمند در آمریکا می‌باشد.

گزارشات اخیر روند رو به رشد سرمایه‌گذاری شرکت‌ها در زمینه دیجیتال‌سازی را نشان می‌دهد

یکی از مطالعات جدید نشان می‌دهد که بیش ۳۷ درصد از شرکت‌ها با اندازه متوسط با بازدهی بالاتر از میانگین، تکنولوژی‌های اینترنت اشیا (IoT) و هوش مصنوعی (AI) را به عنوان بخش مهمی از برنامه‌ریزی سرمایه‌گذاری خود در نظر دارند.

جمع‌بندی نتایج نظرسنجی از کاربران اینترنت اشیا

شرکت Metova مستقر در ایالات‌متحده نتایج دومین نظرسنجی سالیانه خود را منتشر کرده است بیش از ۱۰۰۰ مصرف‌کننده در رابطه با اینترنت اشیا (IoT) و تکنولوژی‌های مرتبط با خانه هوشمند و آخرین گرایشات مصرف‌کنندگان در این نظرسنجی شرکت نمودند. بسیاری از شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی علی‌رغم اینکه از این تکنولوژی‌ها با عنوان "موج آینده" یاد می‌کنند، اما همچنان نگران حریم خصوصی و دستگاه‌های متصل هستند.