همکاری سامسونگ SDS با Telensa بر روی یک پلتفرم ابری شهر هوشمند

همکاری سامسونگ SDS با Telensa بر روی یک پلتفرم ابری شهر هوشمند

سامسونگ SDS اعلام کرده است که با شرکت Telensa در راه‌اندازی یک زیرساخت ابری برای پروژه‌های شهر هوشمند و جمع‌آوری و مدیریت داده‌های آن (Urban Data) همکاری می‌کند.

سامسونگ SDS اعلام کرده است که با شرکت Telensa در راه‌اندازی یک زیرساخت ابری برای پروژه‌های شهر هوشمند و جمع‌آوری و مدیریت داده‌های آن (Urban Data) همکاری می‌کند. پروژه Urban Data یک پلتفرم ابری است که زیرساخت‌های قابل‌اطمینان برای داده‌های شهری فراهم می‌کند تا بتوانند جمع‌آوری، حفاظت و استفاده از داده‌ها را در جهت رفاه عمومی فراهم کنند.

حاصل این مشارکت در ابتدا در کره‌جنوبی به بهره‌برداری خواهد رسید و سپس آن در آسیا و اقیانوسیه و ایالات‌متحده گسترش خواهد یافت. در این طرح، شهرها از طریق یکپارچه‌سازی روشنایی معابر شهری PLANet Telensa و سنسورها در پلتفرم ابری سامسونگ SDS Brightics ، به یک اکوسیستم عظیم و کاربردی از حسگرها دسترسی خواهند داشت و از صرفه‌جویی انرژی و مالی حاصل از آن بهره‌مند خواهند می‌شوند.

Sean Im معاون ارشد بخش تجاری راهکارهای سامسونگ SDS در این باره گفت: "ما از همکاری با Telensa و راه‌اندازی پلتفرم مدیریت داده‌های شهری برای تحت کنترل درآوردن و محافظت از دارایی‌ شهرها به نفع شهروندان خوشحالیم."

Sean Im اضافه کرد: "پلتفرم Brightics IoT جمع‌آوری و تجزیه‌وتحلیل مؤثر داده‌ها را فراهم می‌کند که منجر به بهبود کیفیت زندگی شهروندان خواهد شد. سامسونگ SDS با ادغام قابلیت‌های هر دو شرکت، قصد دارد تا فرصت‌های جدید را از آخرین فناوری‌های اطلاعاتی نظیر هوش مصنوعی (AI) و blockchain بررسی کند."

در ماه آوریل، شرکت Qualcomm برنامه شتابدهی شهرهای هوشمند خود را راه‌اندازی کرد که نقش مهمی در کنار هم قرار دادن انجمن‌ها و گروه‌های مختلفی که از محصولات این شرکت استفاده می‌کنند در یک وبسایت متمرکز از فناوری‌های شهر هوشمند ، ایفا خواهد کرد. این برنامه با پیوند دادن ادارات دولتی، شهرها، شرکت‌ها و شهرداری‌ها، یک اکوسیستم از راهکارهای مبتنی بر فناوری‌های پیشرفته کوالکام را برای استفاده در شهرهای هوشمند ارائه می‌دهد. در همین ماه، Qualcomm چیپ‌ست‌های Snapdragon جدید خود را برای استفاده در تجهیزات سطح بالا و میان رده راه‌اندازی کرده بود که از یک جهش بزرگ در عملکرد هوش مصنوعی (AI) بهره می‌برند.

سامسونگ در رویداد IFA در ماه سپتامبر گذشته در برلین نشان داد که فناوری‌های مبتنی بر هوش مصنوعی (AI) و اینترنت اشیا (IoT)، قادر به ایجاد آسایش و راحتی برای زندگی مردم هستند. این شرکت چندین نوآوری در نسل بعدی محصولات خود را در نمایشگاه IFA 2018 به نمایش گذاشت که شامل تلویزیون Q900R QLED 8K، صفحه‌نمایش میکرو LED پیشرفته طراحی‌شده برای محیط‌های بازرگانی و محیط‌های سرباز، سینمای خانگی جدید مدل HW-N950 و HW ، -N850 از Samsung و Harman Kardon، یخچال و فریزر خانواده، ماشین لباسشویی Quick Drive، گوشی هوشمند Galaxy Note9 و ساعت هوشمند جدید Galaxy Watch. بود.

مطالب مرتبط

برنامه شتابدهی کوالکام در حوزه شهرهای هوشمند

شرکت Qualcomm اعلام کرده است که برنامه جدید شتابدهی در حوزه شهر هوشمند خود را با تمرکز انجمن‌های مرتبط به اجرا در می‌آورد.

هیوندای از سیستم پارکینگ هوشمند و ایستگاه شارژ اتومبیل خودران خود رونمایی کرد

در آینده ای نزدیک و با استفاده از تکنولوژی های خودکار (autonomous)، اتومبیل‌های آینده نه تنها قادر خواهند بود بدون راننده مردم را به مقصد خود برانند، بلکه قادر خواهند بود وظایف خود را بدون کمک انسان‌ها انجام دهند.

همکاری دو شرکت‌ بریتانیایی برای راه‌اندازی شبکه هوشمند آبرسانی

شرکت BT قرارداد همکاری با Northumbrian Water منعقد کرده ‌است تا شبکه آبرسانی این شرکت را با استفاده از فناوری IoT بهبود بخشد.

گوگل در حال ساخت یک شهر هوشمند زیر زمینی است

اتصال زیرساخت‌های محلی شهرها به منظور هوشمند سازی آن‌ها برای اهداف بلند پروازانه‌ی گوگل کافی نیست. در این راستا به نظر می‌رسد گوگل در پی احداث یک شهر هوشمند زیر زمینی تمام عیار باشد.