همکاری Sprint و Ericsson برای ساخت شبکه‌های مبتنی بر اینترنت اشیا

همکاری Sprint و Ericsson برای ساخت شبکه‌های مبتنی بر اینترنت اشیا

اخیراً اپراتور آمریکایی Sprint به همراه شرکت Ericsson از شروع روابط جدید خود مبتنی بر ساخت شبکه‌های مجازی توزیع شده اینترنت اشیا با سیستم عامل اختصاصی (IoT) خبر داده‌اند.

اخیراً اپراتور آمریکایی Sprint به همراه شرکت Ericsson از شروع روابط جدید خود مبتنی بر ساخت شبکه‌های مجازی توزیع شده اینترنت اشیا با سیستم عامل اختصاصی (IoT) خبر داده‌اند.

این اکوسیستم جدید برای ارتقا عملکرد IoT و به منظور ایجاد جریان مطلوب داده‌های دستگاه طراحی شده است که منجر به دسترسی کاربران نهایی به اطلاعات مفید و قابل اجرا در شبکه و شرکت‌ها می‌گردد. شرکت‌های مذکور فقط یک محیط عملیاتی مطلوب برای IoT نیستند، بلکه باعث ایجاد اختلال در فضای اینترنت اشیا نیز می‌گردند.

Ivo Rook، معاون ارشد IoT for sprint، می‌گوید: " ما با ادغام استراتژی‌های IoT خود با شرکت Ericsson پلتفرمی برای اپلیکیشن‌های پرطرفدار مثل هوش مصنوعی، رایانش لبه، رباتیک و وسایل نقلیه‌ی خودران فراهم می‌کنیم که در نوع خود بیشترین سرعت، بالاترین میزان دسترسی و سطح بی‌نظیری از امنیت داده‌ها را ارائه می‌دهد. این پلتفرم برای اجرای نرم افزارهای مختلف و شبکه‌ی 5G ساخته شده است و از سرمایه گذاری شرکت‌های کوچک و بزرگ در این زمینه استقبال می‌کند."

Asa Tamsons، معاون ارشد و مدیر فناوری کسب و کار در اریکسون، گفت: Sprint با یک هسته شبکه اصلی و سیستم عامل اختصاصی، یکی از اولین بازارهای اینترنت اشیا خواهد بود که توسط پلتفرم IoT Accelerator اریکسون ساخته شده است. هدف ما این است که Sprint و کاربران آن به راحتی به اطلاعات هوشمند و فوری دسترسی داشته باشند.

در اوایل این ماه، اریکسون همراه با Swisscom، اعلام کردند که اولین تماس مستقیم 5G NR با چند فروشنده در Burgdorf سوئیس موفقیت آمیز بوده است. این تماس تلفنی با استفاده از فناوری رادیو اریکسون در کنار Cloud Packet Core Ericsson قرار گرفت که راهکاری برای ارائه خدمات ارتباطی همگرا است.

Michel Combs، رئیس اجرایی Sprint، به‌ جای صنعتی کردن روند اینترنت اشیا از پررنگ کردن نقش شبکه‌ی 5G برای برطرف نمودن انتظارات کاربران خبر می‌دهد. وی می‌گوید: " ما قصد داریم ظرف چهارتا پنج سال آینده سرعت اینترنت مورد استفاده برای هر مشترک حدود 450 مگابایت باشد که این مقدار بسیار تاثیرگذار است چراکه هم‌اکنون سرعت متوسط اینترنت هر مشترک در شبکه‌ی 4G حدود 30 مگابایت در ثانیه است."

مطالب مرتبط

Lantronix شرکت ارائه دهنده خدمات مدیریت و دسترسی به داده‌ها اعلام کرده است که به برنامه Microsoft Azure برای اینترنت اشیا با عنوان Certified Internet of Things پیوسته است.

 همکاری Arm و Treasure Data در زمینه اینترنت اشیا

Arm و Treasure Data برای ارتقا خدمات CDP و کمک به ایجاد کسب و کارهای IoT در سراسر جهان باهم همکاری می‌کنند.

اریکسون و China Mobile همکاری خود را در زمینه اینترنت اشیا گسترش می‌دهند

Ericsson و China Mobile توافق‌نامه همکاری با هدف توسعه پلتفرم اپراتور سوئدی برای اتصال دستگاه‌ها به منظور تقویت و توسعه اهداف IoT به امضا رساندند.