هوش مصنوعی به بهبود وضعیت جاده‌ها کمک می‌کند

هوش مصنوعی به بهبود وضعیت جاده‌ها کمک می‌کند

انگلستان در حال برنامه‌ریزی برای استفاده از هوش مصنوعی (AI) به منظور تعیین وضعیت جاده‌ها و اولویت‌بندی سرمایه‌گذاری‌ها است.

انگلستان در حال برنامه‌ریزی برای استفاده از هوش مصنوعی (AI) به منظور تعیین وضعیت جاده‌ها و اولویت‌بندی سرمایه‌گذاری‌ها است. رانندگان بریتانیایی به شرایط جاده و نقاط ضعیف آن به ویژه چاله‌ها و تأخیر طولانی‌مدت در ترمیم آن‌ها به خوبی آشنا هستند. حفظ وضعیت جاده‌ها در شرایط ایده‌آل مستلزم هزینه زیادی است. عوامل مؤثر بر کاهش اختلال در مسیرهای در دست تعمیر و همچنین برنامه‌ریزی منابع انسانی باید موردتوجه قرار گیرد. خوشبختانه هوش مصنوعی (AI) شروع به حل این معضل کرده است.

وزارت حمل‌ونقل (DfT) انگلستان کمک مالی ۲ میلیون پوند را برای پروژه بررسی وضعیت جاده‌ها با استفاده از هوش مصنوعی که بخشی از یک بسته‌ی مالی بزرگتر از 350 میلیون پوند است، دریافت کرده است. قرار است حدود 150 میلیون تصویر با وضوح HD با استفاده از تکنولوژی هوش مصنوعی (AI) و توسط شرکت Gaist که متخصص در بررسی زیرساخت‌های حیاتی است، تحلیل شود.

پائولا کلایتون مدیر اجرایی در Gaist در این باره می‌گوید: "ما در حال کار بر روی بیش از ۱۴۶ میلیون تصویر با وضوح HD از بانک اطلاعات ملی و تکنولوژی پیشرفته برش لبه مبتنی بر هوش مصنوعی (AI) برای ارزیابی بیش از 96 هزار مایل از جاده‌های طبقه‌بندی‌شده به عنوان بخشی از این پروژه هستیم. این بزرگ‌ترین تمرین در ارزیابی آمادگی نشانه‌گذاری جاده‌ها در انگلستان است. Gaist مفتخر است که قابلیت هوش مصنوعی را به منظور پیشرفت تکنولوژیکی شرکت‌های کوچک و متوسط بریتانیا فراهم می‌کند."

به‌طورکلی حدود 10 هزار مایل از جاده‌های انگلستان مورد تجزیه‌وتحلیل قرار می‌گیرند، بنابراین DfT می‌تواند به شوراهای محلی در مورد اولویت‌بندی سرمایه‌گذاری‌ها مشاوره دهد. در ابتدا شرایط نشانه‌گذاری جاده‌ها برای اطمینان از اینکه رانندگان اطلاعات لازم را برای اتخاذ تصمیمات صحیح در رانندگی دریافت می‌کنند، بررسی می‌شود.

کریس گریلینگ وزیر حمل‌ونقل انگلستان در این باره اظهار داشت: "ضعف در علائم جاده‌ها مسئله‌ای مهم برای همه مصرف‌کنندگان از دوچرخه‌سواران گرفته تا رانندگان است. نشانه‌گذاری ضعیف می‌تواند باعث تشخیص اشتباه کاربران شود. این به این معناست که به علت عدم وضوح جاده، ایمنی کاربر ممکن است به خطر بیوفتد. با داشتن یک نقشه جاده‌ای قوی و کامل که در آن نشانه‌ها نیاز به بهبود دارند، این مسائل را می‌توان برطرف کرد. این کمک مالی به تکنولوژی پیشرفته یادگیری هوش مصنوعی اجازه خواهد داد تا وضعیت نشانه‌ها را برای بهبود ایمنی جاده‌های ما برای همه کاربران ارزیابی کند."

وزارت حمل‌ونقل (DfT) انگلستان در نظر دارد از فناوری هوش مصنوعی (AI) به منظور ارزیابی شرایط شبکه چرخه ملی (NCN)، با هموار ساختن جاده‌ها برای دوچرخه‌سواری و پیاده‌روی به موسسه خیریه Sustrans را تسهیل کند. با بهبود شرایط دوچرخه‌سواری و پیاده‌روی، دولت انگلستان امیدوار است که مردم بیشتری را به کاهش استفاده از اتومبیل‌های خود ترغیب کند.

مطالب مرتبط

شرکت Lilium به دنبال راه‌اندازی تاکسی هوائی خود در بریتانیا است

شرکت آلمانی Lilium اعلام کرده‌است که لندن را در راستای توسعه تیم نرم‌افزاری خود و ایجاد صدها شغل در سطح جهان انتخاب کرده است.

اتومبیل‌های خودران ترافیک را حداقل ۳۵ درصد بهبود می‌بخشند

محققان دانشگاه کمبریج در یک پژوهش نشان دادند که ظهور اتومبیل‌های خودران جریان ترافیک را حداقل ۳۵ درصد بهبود می‌بخشد.

رونمایی از قوانین جدید امنیت سایبری با هدف حفاظت از تجهیزات IoT توسط بریتانیا

دولت بریتانیا قوانین جدیدی را با هدف محافظت از تجهیزات IoT در برابر حملات سایبری وضع کرده است. مارگوت جیمز وزیر صنایع دیجیتال دولت بریتانیا با هدف کاهش رشد حملات سایبری که دستگاه‌های متصل را هدف قرار می‌دهند، از این تمهیدات رونمایی کرد.

اتومبیل‌های خودران؛ یک راه‌حل احتمالی برای کاهش هزینه‌های ترافیک در انگلستان

شرکت خدماتی اتومبیل‌های خودران Inrix، آخرین تحلیل خود را از ترافیک بریتانیا منتشر کرده ‌است که هزینه در حدود 8 میلیارد پوند در سال را نشان می‌دهد.