هوش مصنوعی در هواپیماهای ایرباس

هوش مصنوعی در هواپیماهای ایرباس

اخیراً ایرباس تکنولوژی‌های هوش مصنوعی و رایانش ابری برای مدیریت و تجزیه و تحلیل داده‌ها در سیستم‌های هواپیمایی به‌کار گرفته است.

کمپانی ایرباس یکی از صنایع مطرح جهان است که در سال 2016، بیش از 76 میلیارد دلار درآمد با نیروی کاری بالغ بر 134 هزار نفر داشت. این هواپیمای مسافربری از 100 تا 600 نفر سرنشین را در طی هر پرواز حمل کرده و مأموریت‌های نظامی را نیز پوشش می‌دهد.

این در حالیست که اخیراً تکنولوژی‌های هوش مصنوعی و رایانش ابری در سیستم ایرباس به‌کار گرفته شده‌اند. ایرباس رویکردی جدید در مدیریت و تجزیه و تحلیل داده در پیش گرفته است که شامل یک مخزن اطلاعاتی برای هواپیما است که در دسترس شرکت‌ها و کاربران فردی قرار می‌گیرد.

برخی از بزرگترین مشکلات را در صنعت هواپیمایی، هواپیماهای بدون سرنشین بدون کیفیت، و تأخیرهای عملیاتی تشکیل می‌دهند که با به‌کارگیری هوش مصنوعی تا حد زیادی می‌توان این مشکلات را برطرف نمود.

بیش از 200 شرکت هواپیمایی از فناوری ناوگان دقیق ایرباس استفاده می‌کنند و دیگر شرکت‌ها همکاری با IBM را مطرح می‌کنند که اپراتورهای خدمات IT را برای تعمیر و نگهداری، مهندسی و عملیات پرواز فراهم می‌کند.

سال گذشته، ایرباس با همکاری Palantir برای راه‌اندازی Skywise که پلتفرمی پیچیده برای یکپارچه‌سازی داده‌های عظیم و تجزیه و تحلیل آن هاست، اقدام کرد. این شرکت ادعا می‌کند که نه تنها عملکرد عملیات صنعتی را در بخش‌های صنعتی ایرباس بهبود می‌بخشد، بلکه سبب بهبود طرح‌های هواپیما و تجهیزات، بهره‌وری عملیاتی ناوگان و گردش کار و گزارش دادن به سازمان‌های نظارتی می‌شود.

Skywise اطلاعات مربوط به حمل و نقل هوایی سراسر صنعت را از جمله سفارشات کاری، مصرف قطعات، اطلاعات قطعات و هواپیما و پیکربندی ناوگان، و داده‌های سنسور روی داده شامل می‌شود. 

هدف این است که داده‌های عملیاتی تعمیر و نگهداری و هواپیما را در یک پلتفرم امن برای ذخیره‌سازی، مدیریت و تجزیه و تحلیل در ناوگان هواپیما و سطح جهانی، به‌کار گیرند. بیش از هفت خط هوایی بزرگ در سراسر جهان از Skywise استفاده می‌کند که ایرباس قصد دارد در آینده نزدیک برای هلیکوپترهای ایرباس، هواپیماهای نظامی و سایر اپراتورهای موجود نیز از آن استفاده نماید.

مطالب مرتبط

رایانش ابری Alibaba و راهکارهای کلیدی برای اینترنت اشیا

اخیراً Libelium، تولید کننده‌ی شبکه‌های بی‌سیم، به سرویس رایانش ابری کمپانی Alibaba، جهت برقراری ارتباط و سرعت بخشیدن به روند به‌کارگیری IoT پیوسته است.

اینترنت اشیا و هوش مصنوعی در جهت پیشبرد منابع درآمدی شرکت‌های نیمه هادی

به گزارش Accenture با ادغام تکنولوژی بلاک چین و هوش مصنوعی، صنعت نیمه رسانا از پیشروترین صنایع در جهان به شمار می‌آید.

پورشه 150 میلیون یورو در فناوری‌های هوش مصنوعی و بلاک‌چین سرمایه گذاری می‌کند

پورشه اعلام کرده است که به منظور دسترسی به مدل‌های جدید کسب و کار و تکنولوژی‌های جدید سرمایه گذاری خود را تا پنج سال آینده به 150 میلیون یورو افزایش ‌می‌دهد.