وسایل نقلیه خودران راهکاری برای پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا

وسایل نقلیه خودران راهکاری برای پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا

کلینیک Mayo استفاده آزمایشی از وسایل نقلیه خودران برای انتقال آزمایشات بیماران کرونا را آغاز کرده است.

کلینیک Mayo استفاده آزمایشی از وسایل نقلیه خودران برای انتقال آزمایشات بیماران کرونا را آغاز کرده است.

در این آزمایش قرار است چهار وسیله نقلیه خودران مورد استفاده قرار می‌گیرند و آزمایش‌های COVID-19 را به آزمایشگاه اصلی در پردیس کلینیک مایو منتقل می‌کنند. این اتومبیل‌های خودران که شاتل نامیده شده اند قرار است از 30 مارس شروع بکار کنند.

یکی از این شاتل‌ها توسط سازمان حمل و نقل جکسونویل ارائه شده است که از سال 2017 تست وسایل نقلیه خودران را برای آماده‌سازی جهت گسترش و تجاری‌سازی ارائه داده است.

ناتانیل پی فورد مدیرعامل سازمان حمل و نقل جکسونویل در اینباره می‌گوید: "این پیشرفت یک لحظه تاریخی برای سازمان حمل و نقل جکسونویل است. ما به همراه شرکای خود ، Beep ، NAVYA و Mayo Clinic ، علم خود را پس از سه سال آزمایش وسایل نقلیه هوشمند خودران از طریق برنامه Ultimate Circutor Urban استفاده می‌کنیم."

استفاده از وسایل نقلیه بدون راننده به کاهش احتمال آلودگی تجهیزات حیاتی کمک می‌کند.

دکتر کنت تیلن مدیرعامل کلینیک مایو در فلوریدا نیز در اینباره گفت: "استفاده از هوش مصنوعی (AI) ما را قادر می‌سازد با استفاده از فناوری وسایل نقلیه خودران، از کارکنان در معرض این ویروس محافظت کنیم و زمان کارکنان که می‌تواند به درمان مستقیم و مراقبت از بیماران اختصاص داده شود را آزاد کنیم."

این تیم مسیری جداگانه از خیابان‌ها و پیاده‌روها جدا شده است را ایجاد و آزمایش کردند. متأسفانه محدودیت‌هایی برای استقرار فعلی وجود دارد. این شاتل‌ها توسط یک انسان دنبال می‌شوند تا از امنیت آن اطمینان حاصل شود.

در حال حاضر این آزمایش یک نگاه اولیه امیدوارکننده به این مساله ارائه می‌کند که چگونه اتومبیل‌های خودران آینده می‌توانند به سرعت تطبیق داده شوند تا در لحظات بحرانی بدون اینکه افراد بیشتری را در معرض خطر قرار دهند، استفاده شوند.

مطالب مرتبط

ربات‌های هوشمند به جلوگیری از گسترش ویروس کرونا کمک می‌کنند

چین به عنوان بخشی از تلاش‌های خود برای مهار گسترش COVID-19 از ربات‌های هوشمند 5G patrol تولید شده توسط Guangzhou Gosuncn Robot Co.,Ltd، برای نظارت بر ماسک و دمای بدن افردا در اماکن عمومی استفاده می‌کند.

استفاده از فناوری‌های نوین و اینترنت اشیا برای تشخیص بیماری کرونا

محققان دانشگاه UMass می‌گویند که استفاده از یک دستگاه Raspberry Pi edge می‌تواند به شناسایی علائم شبه آنفلوانزا کمک کند و دامنه وسیعی از ابزارهای مورد استفاده برای ردیابی شیوع بیماری را افزایش می‌دهد.

هوش مصنوعی خطر ابتلا افراد به کرونا ویروس را ارزیابی می‌کند

محققان به زودی اپلیکیشن هوشمندی را تولید می‌کنند که خطر ابتلا به ویروس کرونا را بر اساس احساس و مکانی که در آن قرار گرفته‌اید، ارزیابی می‌کند و افراد مورد نظر را به نزدیکترین مرکز آزمایش، هدایت می‌کند.

آینده حمل و نقل وسایل نقلیه متصل با استفاده از فناوری platooning

رانندگی خودکار وسایل نقلیه برای مصرف کنندگان امن‌تر و راحت‌تر خواهد بود. اطلاعات به دست آمده از تحقیقات ABI Research نشان می‌دهد که استراتژی platooning می‌تواند به عنوان یک فناوری کارآمد در هدایت و اتصال وسایل نقلیه به کار گرفته شود.