NObka_global cellular IoT.jpg

پیش بینی بازار اینترنت اشیا سلولی تا سال 2025

گزارش جدید TMR Research به برررسی جنبه های مختلف بازار اینترنت اشیا سلولی مانند روند پیشرفت، سهام بازار، استراتژی های بازار ، عوامل رشد، محدودیت ها و فرصت ها، چشم انداز آینده و شرکت های تاثیرگذار تا سال 2025 پرداخته است.

طبق این گزارش، شبکه های بی سیم (WAN) منجر به رشد بازار جهانی اینترنت اشیا سلولی می گردند چرا که امکان اتصال اکثر دستگاه ها از طریق شبکه های بی سیم (WAN) وجود دارد. همچنین رشد بخش NB-IoT (منظور narrowband IoT است که به شبکه های گسترده با مصرف انرژی کم (LPWAN) جهت اتصال دستگاه های متنوع و بر مبنای ارتباطالات سلولی دلالت دارد.) یک نیروی محرک دیگر در بازار جهانی اینترنت اشیا سلولی محسوب می شود.

در میان رهبران اصلی این بازار، تقاضای رو به رشد برای پوشش گسترده ی شبکه سلولی و ظرفیت نا محدود برای اتصال به دستگاه های مختلف نیز وجود دارند. TM Research می افزاید گسترش سریع اینترنت اشیا سلولی در دستگاه ها و شبکه های برق هوشمند احتمالا از رشد بازار پشتیبانی خواهند نمود.

تحقیقات TMR Research بر اساس جدا سازی جغرافیایی در چهار منطقه آسیا اقیانوس آرام، اروپا، امریکای شمالی و سایر نقاط جهان انجام گرفته است و بر اساس آن انگیزه ی رشد بازار جهانی اینترنت اشیا سلولی از پروژه های شهرهای هوشمند رو به رشد مثل هند، چین، کره ی جنوبی و ژاپن نشأت می گیرد.

در عین حال خبرنامه ی RCR Wireless News پیش بینی هایی برای بازار اینترنت اشیا سلولی در نظر گرفته است. اولین طرح توسط Berg Insight ارائه شده که بر اساس آن ده شرکت تلفن همراه، 76% بازار اینترنت اشیا سلولی را تشکیل خواهند داد. این در حالیست که Ericsson مقدار بودجه ی مورد نیاز برای دستگاه های اینترنت اشیا مرتبط با تلفن همراه را حدود 1.5 میلیارد دلار تا سال 2022 برآورد کرده است و در آخر تحقیقات Grand view نشان می دهد ارزش بازار اینترنت اشیا سلولی تا سال 2025 به 9.65 میلیارد دلار خواهد رسید.