چگونه اینستاگرام از کلان داده و هوش مصنوعی برای بهبود کسب‌وکار و افزایش رضایت‌مندی کاربران استفاده می‌کند

چگونه اینستاگرام از کلان داده و هوش مصنوعی برای بهبود کسب‌وکار و افزایش رضایت‌مندی کاربران استفاده می‌کند

مطالعات نشان می‌دهد که روزانه حدوداً 95 میلیون پست جدید و توسط کاربران اشتراک‌گذاری می‌شود. ردیابی این حجم از داده‌ها غیرممکن است اما با استفاده از فناوری‌هایی نظیر کلان داده (Big Data) و هوش مصنوعی (AI) می‌توان اینکار را انجام داد.

مطالعات نشان می‌دهد که روزانه حدوداً 95 میلیون پست جدید و توسط کاربران اشتراک‌گذاری می‌شود. ردیابی این حجم از داده‌ها غیرممکن است اما با استفاده از فناوری‌هایی نظیر کلان داده (Big Data) و هوش مصنوعی (AI) می‌توان اینکار را انجام داد.

امروزه ، مشاغل بسیاری از هوش مصنوعی (AI) و کلان داده (Big Data) استفاده می‌کنند تا بینش‌های زیاد و دقیقی در مورد رفتار کاربران و مصرف‌کنندگان و عادات خرید آنها به دست آورند. اینستاگرام در مقایسه با سایر شبکه‌های اجتماعی چندین مزیت دارد. در اینستاگرام کاربرانی وجود دارند که از فیس‌بوک یا توییتر استفاده زیادی نمی‌کنند. بنابراین اینستاگرام به شما امکان می‌دهد جنبه‌های بهینه‌سازی و بازاریابی خود را برای مخاطبان تقویت کنید. ابزاری مانند Social Insight وجود دارد که به شما امکان تجزیه‌وتحلیل دقیق استراتژی‌های بازاریابی اینستاگرام را به کسب و کارها می‌دهد.

تبلیغات هدفمند

اطلاعات جمع‌آوری شده از اینستاگرام بسیار ارزشمند است زیرا بینش‌های مفیدی را برای مشاغل مختلف ارائه می‌دهد. شبکه به اشتراک‌گذاری تصاویر و ویدئو، ترجیحات جستجو و کاربر را پیگیری می‌کند. بر این اساس برچسب‌هایی که مخاطب علاقه خاص نشان می‌دهند، پیدا می‌کند.

از آنجا که اینستاگرام متعلق به فیس‌بوک (FaceBook) است و در حال حاضر تقریباً 1.8 میلیارد کاربر  دارد. این بدان معنی است که دامنه زیادی برای تجزیه‌وتحلیل وجود دارد. بنابراین برند شما می‌تواند بسته به اینکه افراد چه کسانی را فالو می‌کنند، چه محتوایی را دوست دارند، چه پست‌هایی را به اشتراک می‌گذارند تبلیغ شود و به دست کاربر هدف و مخاطب خاص برسد. هدف‌گذاری یکی از مهمترین مزایای هوش مصنوعی در بازاریابی رسانه‌های اجتماعی است.

تغییر سطح تجربه کاربر

کلید موفقیت در بازاریابی رسانه‌های اجتماعی به تجربه کاربر بستگی دارد و هیچ چیزی منکر این واقعیت نیست. اینها همه بستگی به این دارد که چگونه فالوورهای اینستاگرام محتوای شما را کشف می‌کنند. بنابراین باید پست‌های شما به‌ گونه‌ای باشد که علاقه کاربر را جذب کند.

هرچه محتوا بیشتری بارگذاری شود، انتخاب‌ها گسترده‌تر می‌شود و شانس یافتن محتوا بی‌نظیر، جالب و چالش‌برانگیز بیشتر می‌شود.

اطلاعات اضافی برای بازاریابان رسانه‌های اجتماعی یک مشکل است دو سال قبل، الگوریتم‌های اینستاگرام به گونه‌ای بود که بازخورد پست‌ها را در بازه‌ی زمانی مشخص به شما نشان می‌داد. این ویژگی یک فرایند ساده اما ناکارآمد بود. امروزه الگوریتم‌های اینستاگرام با تمرکز بر روی هوش مصنوعی (AI) ، مطلوب‌ترین پست‌ها یا مطالب را انتخاب می‌کنند. این امر بازاریابان را خوشحال کرده است و آنها می‌توانند کمپین‌های رسانه‌های اجتماعی خود را بر اساس الگوریتم‌های جدید مبتنی بر هوش مصنوعی اینستاگرام برای افزایش بازدید، لایک یا نظر هدفمند کنند. علاوه بر این اگر می‌خواهید به صورت خودکار لایک اینستاگرام را بدست آورید، روش‌های بی‌شماری برای رسیدن به این هدف وجود دارد.

یادگیری ماشین (ML)، وقتی اطلاعات داده‌های اجتماعی را به دست می‌آورد، بینش‌های عملی را آسان می‌کند. الگوریتم‌ها با گذشت زمان یاد می‌گیرند و بهبود می‌یابند. الگوریتم‌های قدیمی اینستاگرام باعث می‌شد مردم نیمی از محتوا را بر اساس حسابهایی که دنبال کرده‌اند از دست دهند اما الگوریتم جدید یک نسخه بهبود یافته است که 90 درصد از محتوای منحصر به فرد و با ارزش را به کاربران ارائه می‌دهد.

حذف اسپم

آیا می‌دانید که این پلتفرم به اشتراک‌گذاری تصاویر و ویدئو از هوش مصنوعی (AI) برای از بین بردن اسپم کمک می‌گیرد؟ اینستاگرام از فناوری هوشمندی برای شناسایی پیام‌های جعلی و خلاص شدن از شر آنها در حساب کاربری برخوردار است. هم‌اکنون این فناوری با زبان انگلیسی، عربی، چینی و روسی کار می‌کند. با استفاده از هوش مصنوعی (AI) و DeepText متن‌ها خوانده می‌شوند و زمینه یا ارتباط آنها تعیین می‌شود، سپس شناسایی اسپم ممکن می‌گردد.

مبارزه با محتوای توهین‌آمیز و نامناسب

بعضی اوقات پست‌هایی با محتوای نامناسب از یک برند یا یک کارآفرین در اینستاگرام یا هر پلتفرم اجتماعی دیگری ایجاد می‌شود. بررسی‌ها نشان می‌دهد که 42 درصد موارد محتوای نامناسب در اینستاگرام اتفاق می‌افتد و به همین دلیل اینستاگرام تصمیم گرفته است تا با محتوای توهین آمیز و نامناسب مبارزه کند.

اینستاگرام دارای یک فیلتر کامنت توهین آمیز است. اگر الگوریتم‌های هوش مصنوعی یک الگوی مشخصی را در نظرات توهین آمیز یا زورگویی یا پاسخ‌های مکرر تشخیص دهند، اینستاگرام اعلان را دریافت می‌کند و برای مقابله با تهدید اقدامات مناسب را انجام می‌دهد.

هوش مصنوعی اینستاگرام را به سطح دیگری برده است و می‌تواند خیلی بهتر از آنچه تاکنون انجام داده است، انجام دهد. آخرین تحولات در یادگیری ماشین به فیلترهای اینستاگرام کمک کرده است. این مسئله یک الگوریتم بسیار پیچیده و در حال پیشرفت است.

داده‌های بزرگ و هوش مصنوعی محافظت از اطلاعات را به سطح دیگری برده‌اند و نه تنها تجربه کاربر را بهبود بخشیده بلکه زندگی کاربران را به روشی بهتر تغییر داده‌اند.

درک رفتار و فرهنگ انسان

وقتی صحبت از اینستاگرام می‌شود باعث می‌شود مخاطب آن را به عنوان بخشی از یک جامعه جهانی احساس کند. بنابراین کسب و کار شما نیاز به درک رفتار و فرهنگ انسان در مناطق مختلف جهان دارد. این بدان معناست که شما باید با داده‌های زیادی کار کنید و آنها را به درستی تفسیر کنید تا از بینش عملی مناسبی برای بهبود مطالب و پست‌های خود برای مخاطبان خود استفاده کنید.

هوش مصنوعی در این رابطه به درک رفتار مصرفکننده کمک می‌کند تا بتوان محتوای مرتبط با محصول را که علاقه مخاطبان را بیشتر می‌کند تولید کرد.

نتیجه گیری

کلان داده (Big Data)، هوش مصنوعی (AI) و یادگیری ماشین (ML) نقش مهمی در بازاریابی رسانه‌های اجتماعی از جمله اینستاگرام دارند. آنها استانداردهای جدیدی از تجربه کاربر را معرفی کردند تا برندها بتوانند محتوایی متناسب با نیاز مصرف‌کننده ایجاد کنند.

مطالب مرتبط

چین با پرتاب آخرین ماهواره توسعه سیستم رقیب GPS را تکمیل کرد

شب گذشته چین آخرین ماهواره‌اش را هم به فضا پرتاب کرد تا سیستم جهانی مسیریابی بومی خودش را تکمیل کرده و دیگر به تکنولوژی آمریکا یعنی GPS وابسته نباشد.

دیجیتالی شدن فرایندها و افزایش بهره‌وری در شرکت‌ها

اتوماسیون و دیجیتالی شدن از موضوعات مهمی در شرکت‌های فناوری هستند. در همین راستا شرکت maxon در فروشگاه آنلاین خود یک امکان شخصی‌سازی محصول را در اختیار کاربران قرار می‌دهد که می توانند یک درایو با ویژگی‌های خاص خود را برای رایانه سفارش دهند. هنگامی که شخصی یک درایو را بصورت آنلاین که متشکل از موتور، دنده دستی و رمزگذار پیکربندی می‌کند، قیمت آن را در زمان واقعی می‌بیند و به محض تکمیل پیکربندی، مشتری به داده‌های ساخت دوبعدی و سه‌بعدی دسترسی پیدا می‌کند.

نقص امنیتی در گهواره هوشمند Snoo

گهواره هوشمند SNOO با هدف کمک به نوزادان و مراقبان از آنها طراحی شده است اما تحقیقات جدید نشان می‌دهد که همانند بسیاری از تجهیزات هوشمند موجود در بازار دارای نقاط ضعفی است که ممکن است توسط هکرها مورد استفاده قرار گیرد.

سخت‌افزار هوش مصنوعی کارآمدتر از هوش مصنوعی مبتنی بر نرم‌افزار است

گروهی از محققان دانشگاه پوردو، دانشگاه‌های ایلینویز، لوئیزویل ، آیووا و کالیفرنیا سن دیگو ادعا کرده‌اند که سخت‌افزاری را طراحی کرده‌اند که می‌تواند جایگزین نرم‌افزار هوش مصنوعی در پلتفرم‌های عمومی باشد به طرز چشمگیری مصرف برق را کاهش می‌دهد.