کاهش میزان تصادفات جاده‌ای با استفاده از وسایل نقلیه خودران

کاهش میزان تصادفات جاده‌ای با استفاده از وسایل نقلیه خودران

تحقیقات انجام شده توسط موسسه بیمه ایمنی بزرگراه‌ها (IIHS) نشان می‌دهد که اتومبیل‌های خودران می‌توانند میزان تصادفات جاده‌های را به یک‌سوم کاهش دهند.

تحقیقات انجام شده توسط موسسه بیمه ایمنی بزرگراه‌ها (IIHS) نشان می‌دهد که اتومبیل‌های خودران می‌توانند میزان تصادفات جاده‌های را به یک‌سوم کاهش دهند.

یکی از مزایای مورد حمایت وسایل نقلیه خودران این است که آنها از همان موضوعاتی که ما انسان‌ها رنج می‌بریم، رنج نمی‌برند. خستگی یا حتی یک وضعیت پزشکی نامناسب در حین رانندگی، می‌تواند منجر به صدمات یا تلفات جانی شود.

به گفته کارشناسان ایمنی خودرو، حدود 94 درصد تصادفات ناشی از خطای انسان است. با این حال مطالعه IIHS نشان داد که وسایل نقلیه خودران می‌توانند حدود یک‌سوم آنها را کاهش دهند. این یک پیشرفت خوشایند است اما هنوز با ایمنی مورد انتظار راه زیادی باقیست.

الكساندر مولر پژوهشگر موسسه IIHS ، در بیانیه‌ای اعلام کرد: "ساخت اتومبیل‌های خودران به خودی خود مشكل بزرگی است اما باید قول‌هایی که داده‌ایم محقق شوند."

IIHS برای این تحقیق 5000 تصادف را مورد مطالعه قرار داد. تجزیه و تحلیل جزئیات خاص جمع‌آوری شده توسط انجمن ترافیک بزرگراه ملی ارائه شده است.

تصادفاتی که گزارش شده‌اند در اثر خطاهای حسی مانند عدم مشاهده خطرات و دید ضعیف رخ داده‌اند. موارد عدم توانائی در نتیجه استفاده از الکل و مواد مخدر یا مسائل پزشکی در این مطالعه در نظر گرفته نشده‌اند.

IIHS فرض کرده است که همه وسایل نقلیه خودران باشند. ادغام کردن رانندگان انساني با ساير كاربران جاده، اين خطر را به ميزان قابل توجهي افزايش می‌دهد زيرا وسايل نقليه مجبورند تلاش كنند و آنچه را كه آينده می‌خواهند انجام دهند را پیش‌بینی كنند. آنها قادر خواهند بود با استفاده از فناوری V2V ( ارتباط وسیله نقلیه با وسیله نقلیه دیگر) با یکدیگر ارتباط برقرار کنند.

جسیکا سیچینو یکی از نویسندگان این مطالعه توضیح داد: "ما مسائلی را بررسی می‌کنیم که حتی وسایل نقلیه خودران سریعتر از انسان واکنش نشان دهند. البته که همیشه نمی‌توانند بلافاصله واکنش نشان دهند."

مطابق تحقیقات موسسه IIHS، اتومبیل‌های خودران با رعایت تمام قوانین راهنمایی و رانندگی، تصادفات را کاهش می‌دهند زیرا هوش مصنوعی به آنها اجازه دهد بیشتر شبیه به انسان رانندگی کنند.

مطالب مرتبط

اتومبیل‌های خودران انگلستان به زودی در یک مسیر عمومی  به مسافت 200 مایل آزمایش می‌شوند

به زودی اتومبیل‌های خودران در جاده‌های عمومی به مسافت 200 مایل آزمایش می‌شوند و انگلستان برای استقرار این اتومبیل‌ها آماده می‌شود.

حمایت از ایده‌های فناورانه حمل و نقل هوشمند

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی از حمایت از ایده‌های فناورانه شرکت‌های دانش بنیان و استارتاپی در حوزه حمل و نقل هوشمند خبر داد.

وسایل نقلیه خودران راهکاری برای پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا

کلینیک Mayo استفاده آزمایشی از وسایل نقلیه خودران برای انتقال آزمایشات بیماران کرونا را آغاز کرده است.

آینده حمل و نقل وسایل نقلیه متصل با استفاده از فناوری platooning

رانندگی خودکار وسایل نقلیه برای مصرف کنندگان امن‌تر و راحت‌تر خواهد بود. اطلاعات به دست آمده از تحقیقات ABI Research نشان می‌دهد که استراتژی platooning می‌تواند به عنوان یک فناوری کارآمد در هدایت و اتصال وسایل نقلیه به کار گرفته شود.