کوالکام چیپست‌های جدید Snapdragon Wear 4100 را معرفی کرد

کوالکام چیپست‌های جدید Snapdragon Wear 4100 را معرفی کرد

کوالکام این هفته دو چیپست جدید WearOS با نام Snapdragon Wear 4100 و Snapdragon Wear 4100+ معرفی کرد.

شایعات مربوط به ساعت هوشمند گوگل Pixel Watch پس از معرفی یک چیپست مناسب برای WearOS قابل باورتر خواهد بود.

بر خلاف گجت‌های پوشیدنی اپل و سامسونگ، Google بسیار وابسته به شخص ثالث است. دلیل اصلی تولیدکنندگان WearOS عدم توانایی دسترسی به سخت‌افزار است که می‌تواند با تراشه‌های داخلی مورد استفاده اپل و سامسونگ برای گجت‌های پوشیدنی خود رقابت کند.

عمده ترین انتقادات نسبت به WearOS، کند بودن آنها بوده و عمر باتری آنها ضعیف است. شرکت کوالکام به طور قابل توجهی منابع خود را در ساخت پردازنده‌های استالر برای تلفن‌های هوشمند متمرکز کرده است.

فروش تلفن‌های هوشمند در سال‌های اخیر به طرز چشمگیری کاهش یافته است. این احتمالاً وجود دارد که با ورود 5G کاربران برای دستیابی به سرعت بالا گوشی‌های خود را ارتقا دهند اما رونق گوشی‌های هوشمند تقریباً تمام نشده است. در حالی که اپل و سامسونگ بر بازار پوشیدنی حاکم هستند اما این بازار هنوز کوچک است. اکثر مردم تلفن‌های هوشمند دارند اما و اکثریت قریب به اتفاق آنها از گجت‌های پوشیدنی استفاده نمی‌کنند.

کوالکام این هفته چیپست جدید WearOS با نام Snapdragon Wear 4100 و Snapdragon Wear 4100+ معرفی کرد.


 

آخرین چیپست WearOS این شرکت Wear 3100 نام داشت که در سال 2018 معرفی شد. Wear 3100 یک نسخه ارتقا یافته از 2100 بود که در سال 2016 عرضه شده بود. مدل‌های 3100 و 2100 با استفاده از فرایند قدیمی 28 نانومتری تولید شده بودند. شرکت کوالکام مدل 4100 را با استفاده از فرایند تولید 12 نانومتری معرفی کرد که حدود 25 درصد انرژی کمتری نسبت به مدل‌های قبلی مصرف می‌کند.

این شرکت پردازنده چهار هسته‌ای A53 را با استفاده از تراشه 4100 و با سرعت 1.7 گیگاهرتز را به عنوان جایگزین پردازنده A700 با تراشه 3100 و سرعت 1.1 گیگاهرتز، معرفی کرد. Qualcomm تخمین می‌زند که تراشه 4100 بیش از 85 درصد عملکرد سریعتری نسبت به مدل 3100 ارائه می‌دهد. در عین حال پردازنده‌های جدید از تراشه گرافیکی Adreno A504 که دو و نیم برابر سریعتر از مدل قبلی Adreno A304 است برخوردار هستند.

در مورد تراشه +4100 ، تفاوت در نوع استفاده از یک چیپست است که به طور معمول برای بسیاری از ساعتهای هوشمند استفاده می‌شود تا با محدود کردن ویژگی‌ها ، عمر باتری را افزایش دهد. پردازنده QCC1110 در +4100 می‌تواند علاوه بر پشتیبانی از ویژگی‌هایی نظیر گام شمار، پیگیری مداوم ضربان قلب و موارد دیگر تا 64000 رنگ را به نمایش بگذارد.

این اولین پردازنده مناسب برای WearOS است. قبل از این که Google عملکرد خوبی در ساعتهای هوشمند WearOS نداشت اما اکنون Wear 4100 در دسترس است. کوالکام گفته است که در حال حاضر 4100 را به تولید کنندگان ارسال می‌کند. سازنده TicWatch Mobvoi تأیید کرده است که یک ساعت هوشمند جدید را با تراشه‌های جدید ساخته است.

در اوایل سال جاری گوگل شرکت Fitbit را با صرف هزینه 2.1 میلیارد دلار تصاحب کرد.

مطالب مرتبط

کنترلر جدید شرکت Omron برای کاربردهای اینترنت اشیا صنعتی معرفی شد

شرکت Omron ارائه دهنده راهکارهای اتوماسیون صنعتی اخیرا از انتشار کنترلر جدید سری CP2E خود خبر داده که کنترل پیشرفته‌ای را برای ارتباط دستگاه‌های اینترنت اشیا صنعتی IIoT فراهم می‌کند. این کنترلر باعث می‌شود با استفاده از برنامه نویسی، بهره‌وری و کیفیت تولید افزایش یابد.

چین با پرتاب آخرین ماهواره توسعه سیستم رقیب GPS را تکمیل کرد

شب گذشته چین آخرین ماهواره‌اش را هم به فضا پرتاب کرد تا سیستم جهانی مسیریابی بومی خودش را تکمیل کرده و دیگر به تکنولوژی آمریکا یعنی GPS وابسته نباشد.

ارائه تجربه‌ای جدید از واقعیت مجازی با استفاده از گجت پوشیدنی

اخیراً یک شرکت آلمانی محصولی را معرفی کرده است که تجربه‌ی جدیدی را از واقعیت مجازی (VR)به کاربر ارائه می‌دهد. این گجت پوشیدنی Feelbelt نام دارد و قادر به انتقال طیف فرکانسی 1 تا 20،000 هرتز در قالب بازخوردهای هاپتیک است.

نقص امنیتی در گهواره هوشمند Snoo

گهواره هوشمند SNOO با هدف کمک به نوزادان و مراقبان از آنها طراحی شده است اما تحقیقات جدید نشان می‌دهد که همانند بسیاری از تجهیزات هوشمند موجود در بازار دارای نقاط ضعفی است که ممکن است توسط هکرها مورد استفاده قرار گیرد.