گزارشات اخیر روند رو به رشد استفاده از رایانش لبه را نشان می‌دهد

گزارشات اخیر روند رو به رشد استفاده از رایانش لبه را نشان می‌دهد

گزارش جدیدی از Strategy Analytics ادعا می‌کند که استفاده از رایانش لبه (edge computing) در توسعه اینترنت اشیا (IoT) در حال افزایش بوده و پیش‌بینی می‌شود در سال‌های آینده رشد چشمگیری داشته باشد.

گزارش جدیدی از Strategy Analytics ادعا می‌کند که استفاده از رایانش لبه (edge computing) در توسعه اینترنت اشیا (IoT) در حال افزایش بوده و پیش‌بینی می‌شود در سال‌های آینده رشد چشمگیری داشته باشد.

شرکت تحقیقات بازار بر این باور است که تا سال 2025 ، 59 درصد داده‌ها توسط رایانش لبه (edge computing) پردازش می‌شوند که این امر منجر به استفاده کارآمد از شبکه، بهبود امنیت و زمان پاسخ‌دهی خواهد شد. در حال حاضر، تحقیقات نشان می‌دهد که 44 درصد از شرکت‌ها از رایانش لبه یا دیگر اشکال مشابه آن استفاده می‌کنند.

اندرو براون، مدیر اجرایی و محقق IoT در استراتژی در این باره گفت: "در حالی که کلود (cloud) نشان‌دهنده یک مدل برای تجزیه‌وتحلیل داده‌های IoT است، اشتیاق برای استفاده از رایانش لبه رو به رشد است که در آن داده‌ها می‌توانند در لبه شبکه تجزیه‌وتحلیل و فیلتر شوند. انجام این کار می‌تواند منجر به پاسخ‌دهی سریع‌تر داده‌های تحلیل شده گردد.

براون در ادامه افزود: "استفاده از یک رویکرد کارآمدتر و بهینه‌تر از ارسال مستقیم داده‌ها به فضای ابری، کاهش حجم ترافیک، تأثیرات مثبتی بر روی امنیت داده‌ها و هزینه ارسال داده‌ها به ابر را به همراه دارد."

نمونه‌هایی از شرکت‌ها وجود دارند موارد استفاده‌های بیشتر از رایانش لبه در IoT را جستجو می‌کنند.

در ماه فوریه شرکت Extreme Networks تأمین‌کننده تجهیزات شبکه در کالیفرنیا راهکار IoT خود را راه‌اندازی نمود که به امنیت در استفاده از رایانش لبه و تجهیزات IoT سازمان‌ها کمک می‌کند. این راهکار که بخشی از راهکار شرکت Smart OmniEdge است، می‌تواند در هر شبکه بدون نیاز به هیچ گونه تخصصی مورد استفاده قرار گیرد. این کار به سادگی و با اتصال آداپتور به پورت اترنت فعال می‌شود.

پاتریک هوبارد توضیح می‌دهد که مهاجرت به سمت رایانش لبه با شناسایی هر یک از موارد استفاده در کسب‌وکارها آغاز می‌شود. هر سازمانی الزامات منحصربه‌فرد خود را دارد که باید در نظر گرفته شود.

مطالب مرتبط

اپراتور مخابراتی Verizon پوشش شبکه NB-IoT خود را در ایالات‌متحده آمریکا گسترش می‌دهد

ورایزن غول مخابراتی ایالات‌متحده اعلام کرده‌است که اکنون شبکه NB-IoT در سراسر ایالات‌متحده در دسترس است و بیش از ۹۲ درصد از جمعیت کشور را تحت پوشش قرار می‌دهد.

سرمایه‌گذاری دومین شرکت بزرگ خرده‌فروشی چین در بخش لجستیک

JD، دومین شرکت بزرگ خرده‌فروشی چین ۵۵ میلیون دلار بر روی ناوگان متصل‌به‌هم سرمایه‌گذاری می‌کند تا رهبری خود را در بخش لجستیک افزایش دهد.

ارائه سیستم نظارتی مبتنی بر اینترنت اشیا برای ناوگان دریایی

شرکت حمل‌ونقل دریایی Topaz Energy and Marine قرارداد بلندمدتی را با شرکت نفت GE-owned امضا کرده است تا سیستم نظارت بر وضعیت روانکارها (VitalyX) را برای افزایش زمان نگهداری نفت و مواد روانکار در کشتی و زمانبندی برنامه حرکت ناوگان این شرکت مستقر نماید.

راه‌اندازی اولین بزرگراه آلمان با استفاده از سیستم eHighway شرکت زیمنس

آلمان در راستای تلاش‌های خود برای کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای، اولین بزرگراه برقی جدید را آزمایش می‌کند که با سیستم eHighway برای کامیون‌های دیزلی طراحی‌شده است.