گزارش گارتنر از روند رو به رشد صنایع نیمه‌هادی در جهان

گزارش گارتنر از روند رو به رشد صنایع نیمه‌هادی در جهان

موسسه تحقیقاتی گارتنر می‌گوید که درآمد صنایع نیمه‌هادی در سال 2018 ، ۱۲.۵ درصد افزایش داشته‌است.

موسسه تحقیقاتی گارتنر می‌گوید که درآمد صنایع نیمه‌هادی در سال 2018 ، ۱۲.۵ درصد افزایش داشته‌است. بر اساس یک مطالعه جدید از موسسه تحقیقاتی گارتنر نشان می‌دهد درآمد صنایع نیمه‌هادی در سال 2018 با رشد 12.5 درصد رشد داشته و به حدود 362.9 میلیارد پوند رسیده است. این گزارش نشان می‌دهد که رشد درآمد این صنایع در سال ۲۰۱۸ در مقایسه با سال ۲۰۱۷ که 21.9 درصد ضعیف بود. علت این امر رکود و کاهش رشد در حافظه به میزان ۲۴.۹ درصد نسبت به 61.8 درصد در سال ۲۰۱۷ بوده‌است.

اندرو نوروود از مدیران بخش تحقیقات گارتنر در این باره گفت: "علی‌رغم رشد کند صنایع نیمه‌هادی، بازار حافظه به 34.3 درصد هنوز بزرگ‌ترین بازار نیمه رسانایی یا نیمه‌هادی را تشکیل می‌دهد. این امر با افزایش میانگین قیمت فروش (ASPs) برای DRAM در سال ۲۰۱۸ افزایش یافت. بااین‌وجود، ASPs در سه‌ماهه چهارم شروع به کاهش کرد و این به دلیل شرایط بیش‌ازحد عرضه در بیشتر ساله‌ای 2019 ادامه خواهد یافت."

افزایش فروش محصولات نیمه‌هادی سامسونگ منجر به رونق بازار DRAM شد اما گارتنر پیش‌بینی می‌کند که این سلطه ادامه پیدا نمی‌کند.

نوروود اضافه کرد: " رهبری سامسونگ به صورت واقعی بر روی شن‌ها به شکل سیلیکون حافظه ساخته شده‌است، و شن‌های متحرک در سال ۲۰۱۹ به طور حتم منجر به از دست دادن جایگاه رتبه اول صنایع نیمه‌هادی به نفع اینتل در سال ۲۰۱۹ خواهد شد."

Stratistics MRC، یک مشاور تحقیقات بازار در اکتبر سال گذشته گزارش داد که چند شرکت نیمه‌هادی شروع به استفاده از اینترنت اشیا (IoT) برای افزایش درآمد کرده‌اند. شرکت Accenture در گزارش خود اعلام کرده بود که صنعت نیمه‌هادی در حال رشد است، این صنایع در حال بررسی تأثیرات ادغام blockchain و هوش مصنوعی (AI) در صنعت خود هستند.

Syed Alam یکی از مدیران فعال شرکت Accenture در این باره می‌گوید: "blockchain عملیات تجاری را با استفاده از تراشه‌های نیمه‌هادی و فناوری‌های مرتبط در سراسر زنجیره تأمین پیچیده صنعت تسهیل می‌کند. شرکت‌های نیمه‌هادی همچنین می‌توانند از blockchain برای ایجاد، مدیریت و مقیاس‌های همکاری مبتنی بر فناوری استفاده کنند بازتعریف تراکنش‌های تجاری آتی استفاده کنند."

مطالب مرتبط

رونمایی از اولین سخت‌افزار ارتباطی 5G جهان برای صنعت خودروسازی توسط Huawei

شرکت Huawei در روز گذشته اولین سخت‌افزار ارتباطی مبتنی بر تکنولوژی 5G جهان را در صنعت خودروسازی به بازار معرفی کرد که نشان از چشم‌انداز این شرکت برای تبدیل‌شدن به یک تأمین‌کننده کلیدی در بخش فناوری‌های خودران است.

اولین عمل جراحی مغز از راه دور در جهان با استفاده از پتانسیل اینترنت اشیا و شبکه 5G

یک بیمار پارکینسون در چین اولین عمل جراحی مغز از راه دور را با استفاده از پتانسیل مراقبت‌های بهداشتی IoT دریافت کرده ‌است.

آزمایش شبکه 5G و اتومبیل‌های خودران برای حل مشکلات ترافیکی کلان‌شهرها

شرکت LG Uplus با همکاری دانشگاه Hanyang در حال آزمایش اتومبیل‌های خودران بر روی بستر شبکه 5G در راستای حل مشکلات ترافیکی در شهر سئول است.

گزارش IDC از روند رو به رشد گجت‌های پوشیدنی

موسسه تحقیقاتی IDC می‌گوید که بازار جهانی گجت‌های پوشیدنی در طول سه ماهه چهارم 2018 رشد چشمگیری داشته است.