گوگل در حال ساخت یک شهر هوشمند زیر زمینی است

گوگل در حال ساخت یک شهر هوشمند زیر زمینی است

اتصال زیرساخت‌های محلی شهرها به منظور هوشمند سازی آن‌ها برای اهداف بلند پروازانه‌ی گوگل کافی نیست. در این راستا به نظر می‌رسد گوگل در پی احداث یک شهر هوشمند زیر زمینی تمام عیار باشد.

اتصال زیرساخت‌های محلی شهرها به منظور هوشمند سازی آن‌ها برای اهداف بلند پروازانه‌ی گوگل کافی نیست. در این راستا به نظر می‌رسد گوگل در پی احداث یک شهر هوشمند زیر زمینی تمام عیار باشد. این طرح برای اولین بار در سال 2017 مطرح شد اما جزئیات آن مشخص نبود. گروه Alphabet، مالک گوگل به لحاظ فنی پشتیبان این پروژه است. این گروه معتقد است که طراحی، تست و ایجاد نوآوری‌های شهری برای غلبه بر بزرگترین چالش‌های شهری راهگشاست.

این شهر به نام Quayside شناخته می‌شود و برای منطقه ساحلی در نزدیکی دریاچه Ontario در تورنتو کانادا طراحی شده است. برای طراحی چنین پروژه‌ای، از دو استودیو مشهور طراحی معماری Snøhetta وHeatherwick  استفاده شده است. در تصاویر زیر می‌توان دو نمای جالب از این شهر را مشاهده نمود.

در طرح این شهر 3000 واحد مسکونی در نظر گرفته شده است. انرژی مورد نیاز این شهر از منابع انرژی پاک و تجدیدپذیر مثل گرمای عمق زمین (ژئوترمال) و انرژی خورشیدی تأمین می‌شود.

از انرژی حاصل از عمق زمین (ژئوترمال) برای پاک کردن سطح خیابان‌ها و پیاده‌روها از برف و یخ استفاده خواهد شد. در مواقع بارش باران از صفحه‌های شفاف، برای پوشش اماکن عمومی مانند پارک‌ها استفاده می‌شود تا مردم شهر قادر باشند در هر شرایطی از آنها استفاده کنند. برای اطمینان از دسترسی به اینترنت سریع و قابل اطمینان، ساکنان کل این شهر تحت پوشش شبکه 5G قرار خواهد گرفت.

در زیر شهر نیز شبکه‌ای از تونل‌ها برای جمع‌آوری زباله در نظر گرفته شده است و عملیات جمع‌آوری و انتقال زباله‌ها نیز به صورت مکانیزه و توسط ربات‌ها انجام خواهد شد.

مدت زمان اولیه برای عملیاتی شدن و ساخت این شهر در حدود 5 تا 6 سال برآورد شده است.

مطالب مرتبط

Sprint هماهنگ‌سازی پلتفرم شهر هوشمند خود با شبکه 5G را اعلام کرد

Sprint در نمایشگاه CES 2019 اعلام کرد که هماهنگ‌سازی پلتفرم شهر هوشمند (Curiosity IoT) خود را با شبکه 5G و اتومبیل‌های خودران در مقیاس آزمایشگاهی انجام داده است.

اتومبیل‌های خودران؛ یک راه‌حل احتمالی برای کاهش هزینه‌های ترافیک در انگلستان

شرکت خدماتی اتومبیل‌های خودران Inrix، آخرین تحلیل خود را از ترافیک بریتانیا منتشر کرده ‌است که هزینه در حدود 8 میلیارد پوند در سال را نشان می‌دهد.

وسایل نقلیه خودران در هلند قادر به تشخیص دوچرخه‌سواران نیستند

اخبار جدید حاکی از آن هستند که دولت هلند با مشکلاتی در طرح‌های توسعه وسایل نقلیه خودران خود مواجه گردیده است. یکی از مشکلات جدی این است که اتومبیل‌های خودران قادر به تشخیص دوچرخه‌سواران نیستند.

اتحادیه اروپا از استاندارد Wi-Fi برای اتومبیل‌های خودران استفاده می‌کند

اتحادیه اروپا تصمیم دارد بیشتر از استاندارد Wi-Fi نسبت به تکنولوژی 5G در اتومبیل‌های خودران استفاده کند.