5G در اواخر سال ۲۰۲۰ به بازار اینترنت اشیا خواهد رسید

5G در اواخر سال 2020 به بازار اینترنت اشیا خواهد رسید

بر اساس گزارش جدیدی از شرکت Berg Insight، شبکه 5G در اواخر سال ۲۰۲۰ به بازار اینترنت اشیا خواهد رسید و ما باید 18 ماه دیگر برای استفاده از این تکنولوژی در توسعه اینترنت اشیا منتظر بمانیم.

بر اساس گزارش این شرکت تحليلگر، نخستين ماژول‌های سلولی IoT برای استفاده در شبکه 5G در سال 2019 در دسترس خواهد بود و سازندگان می‌توانند تجهیزات IoT را مبتنی بر استاندارد 5G طراحی کنند. بااین‌حال، این گزارش بیان می‌کند که پنجمین نسل شبکه تلفن همراه مدتی طول خواهد کشید تا عمومی شود.

این گزارش پیش‌بینی می‌کند که شبکه 5G تنها 3 درصد از کل تجهیزات IoT نصب‌شده برای تلفن همراه را تشکیل می‌دهد. توبیاس رایبرگ تحلیلگر اصلی و نویسنده این گزارش بیان کرد: "شبکه 5G این توانایی را دارد که به تکنولوژی اصلی در IoT سلولی تبدیل شود. درست همانند شبکه 4G زمانی که اولین بار معرفی شد، نسخه اولیه شبکه 5G عمدتاً بیشتر در مورد بهبود عملکرد شبکه و ظرفیت داده‌ها بود.

رایبرگ در ادامه افزود: "این فقط مربوط به زیر مجموعه کوچکتری از برنامه‌های تلفن همراه با پهنای باند بالا مانند اتومبیل‌های خودران و متصل، دوربین‌های امنیتی و مسیریاب‌های صنعتی است. پیشرفت واقعی تجاری زمانی رخ می‌دهد که این شبکه به استاندارد در ارتباطات ماشین‌های عظیم (mMTC) تبدیل شود."

در اوایل این ماه گزارشی از Strategy Analytics بیان داشت که استفاده از رایانش لبه (edge computing) در توسعه اینترنت اشیا (IoT) در حال افزایش است و پیش‌بینی می‌شود در سال‌های آینده رشد چشمگیری داشته باشد. در این گزارش بیان شده است که تا سال 2025 ، 59 درصد داده‌ها توسط رایانش لبه (edge computing) پردازش می‌شوند که این امر منجر به استفاده کارآمد از شبکه، بهبود امنیت و زمان پاسخ‌دهی خواهد شد. علاوه بر این، تحقیقات نشان می‌دهد که 44 درصد از شرکت‌ها از رایانش لبه یا دیگر اشکال مشابه آن استفاده خواهند کرد.

مطالب مرتبط

گزارشات اخیر روند رو به رشد استفاده از رایانش لبه را نشان می‌دهد

گزارش جدیدی از Strategy Analytics ادعا می‌کند که استفاده از رایانش لبه (edge computing) در توسعه اینترنت اشیا (IoT) در حال افزایش بوده و پیش‌بینی می‌شود در سال‌های آینده رشد چشمگیری داشته باشد.

رونمایی از اولین سخت‌افزار ارتباطی 5G جهان برای صنعت خودروسازی توسط Huawei

شرکت Huawei در روز گذشته اولین سخت‌افزار ارتباطی مبتنی بر تکنولوژی 5G جهان را در صنعت خودروسازی به بازار معرفی کرد که نشان از چشم‌انداز این شرکت برای تبدیل‌شدن به یک تأمین‌کننده کلیدی در بخش فناوری‌های خودران است.

سه بخش از صنایع که با ظهور 5G متحول خواهند شد

5G اینجاست، در حال حاضر چیپ‌ست‌، مودم و دیگر دستگاه‌های 5G وجود دارند. این تغییر پارادایم در فناوری و نحوه زندگی ما است که یک سطح قابل‌توجهی از منافع اقتصادی و اجتماعی در ارائه خدمات را فراهم می‌کند و مدل‌های تجاری کاملاً جدیدی را ایجاد می‌کند و بهره‌وری را افزایش می‌دهد.

کمپانی سیسکو یک مزرعه هوشمند IoT را با استفاده از شبکه 5G راه‌اندازی کرد

کمپانی Cisco یک مزرعه هوشمند IoT را با استفاده از شبکه 5G راه‌اندازی کرده است که کاربر می‌تواند از طریق گوشی هوشمند و انتخاب زبانه مورد نظر موقعیت دام را آنلاین پیگیری کند.