75 درصد از رهبران کسب‌وکارها از اینترنت اشیا استفاده می‌کنند

75 درصد از رهبران کسب‌وکارها از اینترنت اشیا استفاده می‌کنند

در گزارشی که توسط شرکت ARM منتشر شده مشخص شده است که 75 درصد از رهبران مشاغل بطور جدی در حال تحقیق در مورد فرصت‌های ایجاد شده توسط اینترنت اشیا (IoT) هستند.

در گزارشی که توسط شرکت ARM منتشر شده مشخص شده است که 75 درصد از رهبران مشاغل بطور جدی در حال تحقیق در مورد فرصت‌های ایجاد شده توسط اینترنت اشیا (IoT) هستند. این گزارش همچنین نشان می‌دهد كه 30 درصد از رهبران مشاغل احساس می‌کنند كه IoT فرصت‌های درآمدی جدیدی را ایجاد خواهد كرد، 29 درصد معتقدند كه این كار باعث الهام بخشیدن به شیوه‌های كاری جدید خواهد شد و 23 درصد معتقدند که IoT منجر به تغییر در نحوه فعالیت آنها می‌شود. از این گزارش نتیجه‌گیری می‌شود که اجرای استانداردهای مشترک برای فعال کردن ارتباط بین میلیون‌ها دستگاه متصل بسیار مهم خواهد بود.

سيمون سگارس مدیر ارشد اجرایی ARM در این باره می‌گوید: "اينترنت اشیا روی ARM اجرا می‌شود. اکوسیستم ARM با اتصال دستگاه‌ها به یکدیگر موجب بهبود مدیریت شهرها، خدمات درمانی، محیط‌زیست و سیستم‌های آموزشی می‌شود. فناوری‌های ما بلوک‌های ساختاری کاربردی را در طیف گسترده‌ای از محصولات از جمله اتومبیل، سیستم‌های نظارت بر قلب، ماشین لباسشویی و روشنایی فراهم می‌کند. بهره‌وری انرژی و مقیاس‌پذیری در این فناوری‌ها امریضروری است، برای مثال پردازنده Cortex-M0+ که متناسب با عرض موهای انسان قرار می‌گیرد، پس با این نوع طراحی خلاقانه در کنار اکوسیستم کسب‌وکار متنوع و پویا می‌توانیم مزایای تجاری‌سازی IoT را هر چه بیشتر کنیم. "این گزارش لزوم دستیابی به یک رویکرد مشترک با شرکت‌هایی که نیاز به همکاری درتمامی صنایع دارند را برجسته می‌کند. 

  • مشاغل تجاری اروپایی در مراحل تحقیق و برنامه‌ریزی اجرای IoT از همتایان جهانی خود جلوتر هستند.
  • کارخانه‌ها و تولیدات مبتنی بر اینترنت اشیا در صنایع مختلف به امری ضروری تبدیل شده زیرا نیاز به اطلاعات در زمان واقعی برای بهینه‌سازی و بهره‌وری دارند.

پنج مانع در برابر شرکت‌هایی که در IoT سرمایه‌گذاری نمی‌کنند عبارتند از:

1. عدم مهارت و دانش کارکنان

2. عدم دانش و تعهد مدیریت ارشد

3. عدم برخورداری از دانش مرتبط با محصولات IoT

4- عدم رعایت استانداردهای صنعت در IoT

5- هزینه‌های بالا سرمایه‌گذاری مورد نیاز در زیرساخت‌های IoT

جیمز چمبرز سردبیر این گزارش می گوید: "یخچال هوشمند خود در حال تبدیل شدن به یک واقعیت روزمره است" پس این یعنی IoT بر سر زبان‌ها افتاده است. از هر 5 مدیر، دو مدیر مرتباً درباره IoT بحث می‌کنند. اینکه آیا همه ما به پوشیدن لباس‌های متصل به اینترنت نیاز داریم نیز مورد بحث است اما فکر کردن به مشاغلی که نمی‌توانند جزئی از انقلاب IoT باشند یا نمی‌توان آنها را وارد این حوزه کرد اندکی پیچیده است."

استانداردهای مشترک برای موفقیت در صنعت IoT

این گزارش حاکی از این است که IoT فقط با از بین بردن انبارهای داده و ایجاد استانداردهای مشترک، می‌تواند مقیاس مورد نیاز برای موفقیت در همه بازارها را بدست آورد. ظهور داده‌های بزرگ نیز تأثیر دارد، هوندا با حجم چندین ترابایت داده‌های ذخیره شده در پایگاه‌های داده برای کاربران 1.4 میلیونی، مدیریت خوبی ایجاد کرده است. اکنون بیش از هر زمان دیگری مدیریت این داده‌ها و تجزیه‌وتحلیل آنها در بحث اینترنت اشیا ضروری و مهم محسوب می‌شود.

مطالب مرتبط

همکاری بریتانیا و سنگاپور در زمینه امنیت محصولات اینترنت اشیا

مرکز امنیت سایبری ملی انگلستان (NCSC) و آژانس امنیت سایبری سنگاپور (CSA) توافقنامه همکاری استراتژیک با محوریت اینترنت اشیا (IoT) امضا کرده‌اند.

سرمایه‌گذاری 7 میلیون دلاری در ماهواره های اینترنت اشیا

شرکت استارتاپی Fleet Space Technologies مقدار 7.35 میلیون دلار (۵.۹۵ میلیون پوند) برای راه‌اندازی نسل بعدی نانو ماهواره‌ها که هدف آن ارائه ارتباطات اینترنت اشیا (IoT) به مشتریان در سراسر جهان است، جمع‌آوری کرده است.

درآمد حاصل از فروش تجهیزات اینترنت اشیا بطور قابل‌توجهی افزایش خواهد یافت

بر اساس آخرین گزارش شرکت Navigant پیش‌بینی می‌شود درآمد سالانه حاصل از فروش تجهیزات اینترنت اشیا تا سال 2028 به 35.6 میلیارد دلار برسد و شاخص نرخ رشد ترکیبی سالیانه (CAGR) به میزان 28 درصد افزایش یابد.

Palo Alto Networks شرکت Zingbox را با هدف بهبود امنیت اینترنت اشیا خریداری می‌کند

شرکت Palo Alto Networks اعلام کرده است که شرکت ارائه‌دهنده راهکارهای امنیتی اینترنت اشیا، Zingbox را به برای بهبود امنیت IoT و به مبلغ 75 میلیون دلار خریداری می‌کند.