SmartLabs آزمایشگاه جدیدی را در تایوان راه‌اندازی می‌کند

SmartLabs آزمایشگاه جدیدی را در تایوان راه‌اندازی می‌کند

شرکت SmartLabs که در زمینه ارائه خدمات آزمایشگاهی (LaaS) فعال است از راه‌اندازی آزمايشگاه جدید خود در پارک علوم زیست پزشکی هسینچو تایوان به عنوان پايگاه بین‌المللی نوآوري زيست پزشكي خبر می‌دهد. این آزمایشگاه با همکاری وزارت علوم و فناوری تایوان ایجاد شده است.

شرکت SmartLabs که در زمینه ارائه خدمات آزمایشگاهی (LaaS) فعال است از راه‌اندازی آزمايشگاه جدید خود در پارک علوم زیست پزشکی هسینچو تایوان به عنوان پايگاه بین‌المللی نوآوري زيست پزشكي خبر می‌دهد. این آزمایشگاه با همکاری وزارت علوم و فناوری تایوان ایجاد شده است.

SmartLabs با بهره‌گیری از اکوسیستم موجود سرمایه‌گذاران، داروسازیها و شرکتهای خدماتی خود باعث افزایش سرمایه‌گذاری و پیشرفت بالینی نوپای تایوان از جمله دو استارتاپی که مستقیماً بر بر روی ویروس کرونا متمرکز شده‌اند، می‌شود.

تایوان دارای منابع تحقیق و توسعه فراوانی است و یکی از جامع‌ترین سیستمهای بهداشت و درمان در جهان را در خود جای داده است و این باعث می‌شود به عنوان اولین سرمایه‌گذار در علم زندگی و صنعت بیوتکنولوژی ظاهر شود. SmartLabs از بدو تأسیس به شرکتها كمك كرده است تا با فراهم كردن فضای آزمایشگاهی، مانع‌های اداری و لجستیكی را به حداقل برسانند و به آنها اجازه دهد تا روی كارهایی كه مهم و اکتشافات علمی تمرکز كنند.

استارتاپ‌های زیست پزشکی تایوان در عرصه اینترنت اشیا

گروه همکاری‌های علمی و صنایع و پارک علوم و فناوری، تیمهای نوآوری زیست پزشکی را با دقت انتخاب می‌کنند تا در این برنامه جهانی شرکت کنند. SmartLabs در حال حاضر دو شرکت‌کننده را با فناوری‌هایی که به طور بالقوه برای تشخیص ویروس‌های جدید مناسب هستند شناسایی کرده است.

بنیاد Hawk Scientific’s qPCR nucleic acid فناوری‌های تشخیصی زیادی را وارد عرصه بهره‌برداری کرده است از جمله تست تشخیص اسید نوکلئیک. در حال حاضر هر دستگاه می‌تواند 300 آزمایش اسید نوکلئیک را در یک ساعت انجام دهد. هر دو سیستم تشخیص می‌توانند در غربالگری سریع و شناسایی ویروس کرونا COVID-19 به کار روند.

شرکت Instant NanoBiosensors از ذرات نانو فیبر برای ایجاد نانو حسگرهای زیستی استفاده می‌کند. فناوری پیشرفته رزونانس پلاسمون ذرات فیبر نوری (FOPPR) نتایج فوری و دقیقی را برای طیف گسترده‌ای از برنامه‌های تشخیص از جمله تشخیص پزشکی و تشخیص زودهنگام ویروس SARS-CoV-2 ارائه می‌دهد. با استفاده از فناوری Instant NanoBiosensors، زمان تشخیص به طور چشمگیری از 3 ساعت به چند دقیقه کاهش یافته است.

با راه‌اندازی این آزمایشگاه مبتدی‌ها می‌توانند به آموزش، مشاوره و اقامت در فضاهای آزمایشگاهی پیشرو و سازگار با SmartLabs دسترسی پیدا کنند. برنامه درسی سه‌ماهه شامل راهنمایی‌هایی در مورد ایجاد یک برنامه تجاری، شرکت در جمع‌آوری کمک‌های مالی و مشارکت و توسعه مالکیت معنوی خواهد بود. پس از مراحل اولیه یادگیری و توسع ، تیم‌ها به امکانات و عملیات SmartLabs در ماساچوست دسترسی خواهند داشت و به شرکت‌ها این امکان را می‌دهند که به سرعت وارد بازارهای بین‌المللی شوند.

علاوه بر برنامه درسی ارائه شده توسط SmartLabs ، این شرکت به عنوان یک شریک استراتژیک برای استارتاپ‌ها نیز فعالیت خواهد کرد. SmartLabs به هدایت فرصتهای جهانی برای بیوتکنولوژی کمک خواهد کرد.

مطالب مرتبط

چگونه فناوری اینترنت اشیا به بهبود کیفیت هوا در بحران ویروس کرونا کمک می‌کند

از آنجا که اثرات ویروس کرونا هر روز بیشتر گسترش پیدا می‌کند اما بهبود کیفیت هوا یکی از فواید آن بوده است. دهلی که به عنوان یکی از آلوده‌ترین شهرهای جهان یاد می‌شود شاهد تغییر و تحول قابل توجهی در کیفیت هوا بوده است.

ربات‌های هوشمند در خط مقدم مبارزه با ویروس کرونا

ربات‌ها و هوش مصنوعی در سراسر جهان برای نبرد با کرونا ویروس مستقر شده‌اند. از علم رباتیک برای مراقبتهای بهداشتی در بیمارستان‌ها استفاده می‌شود که برخی از این ربات‌ها از اشعه ماوراء بنفش برای ضدعفونی استفاده می‌کنند.

وسایل نقلیه خودران راهکاری برای پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا

کلینیک Mayo استفاده آزمایشی از وسایل نقلیه خودران برای انتقال آزمایشات بیماران کرونا را آغاز کرده است.

ربات‌های هوشمند به جلوگیری از گسترش ویروس کرونا کمک می‌کنند

چین به عنوان بخشی از تلاش‌های خود برای مهار گسترش COVID-19 از ربات‌های هوشمند 5G patrol تولید شده توسط Guangzhou Gosuncn Robot Co.,Ltd، برای نظارت بر ماسک و دمای بدن افردا در اماکن عمومی استفاده می‌کند.