Uber به دلیل شیوع ویروس کرونا 14 درصد از کارمندان خود را تعدیل کرد

Uber به دلیل شیوع ویروس کرونا 14 درصد از کارمندان خود را تعدیل کرد

ویروس کرونا تأثیرات منفی آشکاری را در مشاغل و صنایع مختلف از جمله تاکسی‌های اینترنتی داشته است. شرکت Uber اعلام کرده است که مجبور شده است در میان این بحران 3،700 کارمند را تعدیل کند که حدود 14 درصد از نیروی کار آن را تشکیل می‌دهد.

ویروس کرونا تأثیرات منفی آشکاری را در مشاغل و صنایع مختلف از جمله تاکسی‌های اینترنتی داشته است. شرکت Uber اعلام کرده است که مجبور شده است در میان این بحران 3،700 کارمند را تعدیل کند که حدود 14 درصد از نیروی کار آن را تشکیل می‌دهد.

Uber در بیانیه‌ای اعلام کرده است که سفرهای کمتری انجام می‌شود واقعیت تأسف‌آور این است که کار کافی برای بسیاری از کارمندان پشتیبانی مشتری وجود ندارد. از آنجا که ما نمی‌دانیم از بین رفتن این ویروس چقدر طول خواهد کشید به همین علت در حال انجام اقداماتی برای هماهنگ کردن هزینه‌های خود با اندازه تجارت امروز هستیم. تعدیل نیرو یک تصمیم دشوار بود اما به حفظ سلامت درازمدت شرکت کمک می‌کند.

مدیرعامل این شرکت نیز گفته است برای حفظ هرچه بیشتر مشاغل از حقوق پایه خود تا آخر سال چشم‌پوشی می‌کند.

در همین حال شرکت Lyft نیز مجبور به کاهش 982 شد که 288 مورد آن تنها طی هفته گذشته اتفاق افتاده است. در واقع این شرکت حدود 17 درصد از نیروی کار خود را تعدیل کرده و کارمندان باقیمانده نیز با کاهش دستمزد روبرو شده‌اند.

با توجه به شرایط موجود فعلاً شرایط مالی سه‌ماهه اول 2020 مناسب است اگرچه انتظار داریم این شرکت نیز با خسارت‌های واقعی رو به رو شود. درآمد 955.7 میلیون دلاری این شرکت در سال 2020، 23 درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است. Lyft سه ماهه اول را با 21 میلیون کاربر به پایان رساند که نسبت به سال گذشته سه درصد افزایش یافته است.

لوگان گرین بنیانگذار و مدیر شرکت Lyft در اینباره گفت: "شیوع ویروس COVID-19 یک چالش بزرگ برای تجارت ما ایجاد می‌کند، ما باید این بحران را مهار کنیم و با یک برنامه منظم، ساختار خود را کم هزینه‌تر کنیم."

با کاهش مرگ و میر COVID-19، شهرهای مختلف جهان با رعایت احتیاط دوباره شروع به بازگشایی کردند اما با این حال زمان زیادی برای بازگشت خدمات مسافربری به شرایط عادی نیاز است.

مطالب مرتبط

چگونه فناوری اینترنت اشیا به بهبود کیفیت هوا در بحران ویروس کرونا کمک می‌کند

از آنجا که اثرات ویروس کرونا هر روز بیشتر گسترش پیدا می‌کند اما بهبود کیفیت هوا یکی از فواید آن بوده است. دهلی که به عنوان یکی از آلوده‌ترین شهرهای جهان یاد می‌شود شاهد تغییر و تحول قابل توجهی در کیفیت هوا بوده است.

ربات‌های هوشمند در خط مقدم مبارزه با ویروس کرونا

ربات‌ها و هوش مصنوعی در سراسر جهان برای نبرد با کرونا ویروس مستقر شده‌اند. از علم رباتیک برای مراقبتهای بهداشتی در بیمارستان‌ها استفاده می‌شود که برخی از این ربات‌ها از اشعه ماوراء بنفش برای ضدعفونی استفاده می‌کنند.

شیوع ویروس کرونا از طریق ماهواره‌ها قابل پیش‌بینی است

با استفاده از داده‌های ماهواره‌ای و یادگیری ماشین می‌توان شیوع ویروس کرونا را پیش‌بینی کرد.

تشخیص تماس با افراد مبتلا به کورونا توسط بلوتوث

تیمی از محققان MIT روش جدیدی را برای ردیابی انتقال ویروس کرونا در بین جمعیت ایجاد کرده‌اند که از بلوتوث استفاده می‌کند و می‌تواند به طور خودکار مخاطبین مثبت COVID-19 را ردیابی کنند و به افرادی که آلوده شده‌اند بدون نقض حریم خصوصی آنها، هشدار دهند.