smartThings samsung.jpg

سامسونگ برای سازگاری SmartThings و Matter دست به هر کاری میزند!

سامسونگ در کنفرانس توسعه دهندگان سال 2021 اعلام کرد ، کاربران میتوانند دستگاه‌های هوشمندِ دارای Matter را نه تنها با استفاده از هاب‌های SmartThings، بلکه از طریق تلویزیون‌ها و یخچال‌های هوشمند این شرکت هم کنترل کنند!

تکنولوژی Matter ، زبان مشترک برای برقراری ارتباط دستگاه‌های خانه هوشمنداست که از سال آینده دستگاه‌های هوشمند را قادر می‌سازد تا با یکدیگر در سراسر پلتفرم‌ها و اکوسیستم‌ها و با هر برندی کار کنند.

Matter اولین‌بار توسط گوگل در سال 2019 معرفی شد و در ادامه شرکت‌های بزرگی همچون Apple, Amazon, Signify, Resideo , Somfy ، قرارداد همکاری با اتحادیه زیگ‌بی را برای شروع کار منعقد کردند.

برای مطالعه بیشتر در مورد Matter روی لینک مقابل کلیک کنید. تکنولوژی matter

سامسونگ در کنفرانس توسعه دهندگان سال 2021 اعلام کرد، کاربران می‌توانند دستگاه‌های هوشمندِ دارای Matter را نه‌تنها با استفاده از هاب‌های SmartThings، بلکه از طریق تلویزیون‌ها و یخچال‌های هوشمند این شرکت هم کنترل کنند!

هدف این طرح ارتباط آسان‌تر تمام دستگاه‌های خانه هوشمند در کلیه پلت فرم‌ها همچون Alexa - HomeKit- Google’s Assistant و.. برای کاربران می‌باشد.

به‌عنوان‌مثال، در حال حاضر محصولات خانه هوشمندِ شرکت Eve هرگز با سیستم خانه هوشمند سامسونگ یا همان SmartThings سازگار نمی‌باشد. اما تکنولوژی Matter این امکان به‌زودی فراهم می‌سازد.

آقای Jaeyeon Jung رئیس بخش خانه هوشمند شرکت سامسونگ می‌گوید: تلویزیون‌ها، لوازم‌خانگی و دستگاه‌های گلکسی سامسونگ، بخشی از زندگی روزمره میلیون‌ها نفر در سراسر جهان هستند و ادغام عملکرد SmartThings در این دستگاه‌ها تجربه اتصال هوشمند، بدون خرید سخت‌افزار اضافی را برای کاربران مقدور می‌سازد.

مطالب مرتبط

آمازون اخیرا ربات خانگی جدید خود را بانام آسترو رونمایی کرده است. آسترو یک دستیار خانگی هوشمند است که مجهز به فناوری الکسا میباشد و مانند یک نگهبان در خانه شما گشت میزند.

LoRa Alliance® ، انجمن جهانی شرکت‌هایی که از استاندارد LoRaWAN برای اینترنت اشیاء (IoT) در شبکه‌های کم‌مصرف (LPWAN) استفاده می‌کنند، امروز اعلام کرد که تونی شکیب، مدیر کل IoT Azure (خدمات رایانش ابری) درمایکروسافت به هیئت مدیره لورا پیوسته است. مایکروسافت یک ارئه دهنده بزرگِ خدمات رایانش ابری به LoRaWAN محسوب می‌شود و مشارکت آن در لورا می‌تواند ظهور فناوری‌های جدید را در بازار شبکه‌های کم مصرف و پوشش شبکه ای گسترده (LPWAN) تقویت کند. دونا مور، مدیرعامل و رئیس اتحادیه LoRa می‌گوید: "پیوستن تونی شکیب به تیم رهبری اتحادیه LoRa باعث تسریع در پذیرش استاندارد LoRaWAN در بازار می شود."

به گزارش (Pocket-lint) هوم پاد مینی اپل (اسپیکر خانه هوشمند)، با مجموعه‌ای از رنگ‌های جدید اعلام شده در رویداد سالانه اپل، در حال دگرگونی است.

کتری هوشمند امکان کنترل از طریق موبایل هوشمند را برای شما میسر میکند. شرکت های بزرگ حوزه تکنولوژی همچون شیائومی اقدام به فروش این محصول کرده اند که در این محتوا به بررسی یکی از پرکاربرد ترین کتری‌های هوشمند میپردازیم.