مصرف‌کنندگان هنوز به اتومبیل‌های خودران و برقی اعتماد کافی ندارند

مصرف‌کنندگان هنوز به اتومبیل‌های خودران و برقی اعتماد کافی ندارند

درحالی‌که صنعت خودروسازی همچنان با‌ سرعت بخشیدن به برنامه‌های خود در مورد اتومبیل‌های خودران و برقی ادامه می‌دهد اما مصرف‌کنندگان هنوز اقبال کافی نسبت به آنها را نشان نمی‌دهند.

درحالی‌که صنعت خودروسازی همچنان با‌ سرعت بخشیدن به برنامه‌های خود در مورد اتومبیل‌های خودران و برقی ادامه می‌دهد اما مصرف‌کنندگان هنوز اقبال کافی نسبت به آنها را نشان نمی‌دهند. نظرسنجی انجام‌شده توسط J.D. Power نشان داد که سطح اعتماد عموم مردم برای وسایل نقلیه خودران پایین، و برای وسایل نقلیه برقی خنثی است. ترس زیاد از عدم موفقیت و به خطر افتادن وسیله نقلیه از جمله نگرانی‌های اصلی شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی بود.‌

با توجه به اتفاقات اخیر در این حوزه، نگرانی مصرف‌کنندگان قابل درک است. در مورد شکست‌ها، مسائل فنی منجر به تلفاتی نظیر حادثه معروف Uber است که منجر به فوت یک دوچرخه‌سوار شد. در مورد هک شدن نیز چندی پیش گزارش‌هایی در مورد هک شدن وسایل نقلیه خودران متصل شرکت‌های جیپ و لندرور توسط هکرهای کلاه سفید خبرساز شد. در یکی از مطالعات صورت گرفته بر این نکته اشاره شده است که حملات سایبری می‌تواند منجر به کنترل گسترده اتومبیل‌های خودران و متصل شود، همچنان که شرکت فورد قبلاً شاهد هک شدن و حملاتی در این زمینه بوده است.

عموم جامعه همچنان بر این باورند که فناوری خودران با آنچه کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند هنوز فاصله زیادی دارد. مصرف‌کنندگان معتقدند اتومبیل‌های خودران حدود یک دهه از پیش‌بینی کارشناسان فاصله دارند درحالی‌که اکثر تحلیلگران انتظار حضور چنین خودروهایی در خیابان‌ها را تا 5 یا 6 سال آینده دارند. یک از نگرانی‌های مصرف‌کنندگان وسایل نقلیه برقی، در مورد عمر باتری‌های فعلی است. 74 درصد بیان کردند که حاضر نیستند بیش از 30 دقیقه برای پیمودن مسیر 200 مایلی صبر کنند. علاوه براین مصرف‌کنندگان در مورد در دسترس بودن زیرساخت شارژ، قابلیت اطمینان خودروهای برقی و هزینه آنها تردید دارند.

علیرغم موارد ذکر شده، مصرف‌کنندگان نسبت به وسایل نقلیه برقی دید مثبتی دارند. بیش از نیمی از شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی اظهار داشتند که این خودروها برای محیط‌زیست بهتر هستند. در یک مقیاس ۱۰۰ نمره‌ای، وسایل نقلیه برقی با کسب 55 امتیاز در نیمه بالای جدول و وسایل نقلیه خودران با کسب ۳۶ امتیاز در نیمه پایینی جدول قرار دارند.

درحالی‌که صنایع مشغول جلب اعتماد مصرف‌کنندگان برای هر دو وسیله نقلیه برقی و خودران هستند، این صنعت کار زیادی برای انجام دادن دارد که بزرگترین گام برای صعود است.

مطالب مرتبط

سرمایه‌گذاری ۶۰۰ میلیون دلاری تویوتا در خدمات حمل‌ونقل چین

شرکت تویوتا غول خودروساز ژاپنی مبلغ 600 میلیون دلار در شرکت حمل‌ونقل Didi Chuxing سرمایه‌گذاری می‌کند. شرکت Didi Chuxing در پکن مستقر است و ادعا می‌کند پیشروترین پلتفرم حمل‌ونقل موبایلی در جهان است.

تحلیل وضعیت جاده‌ها با استفاده از اتومبیل‌های خودران

شرکت تویوتا به دنبال ایجاد راهکاری برای تجزیه‌وتحلیل داده‌های ارسالی اتومبیل‌های خودران به منظور اطلاع از وضعیت جاده‌ها است. قرار است این طرح به صورت پایلوت در شهر آکایوا ژاپن اجرا شود.

هوش مصنوعی به بهبود وضعیت جاده‌ها کمک می‌کند

انگلستان در حال برنامه‌ریزی برای استفاده از هوش مصنوعی (AI) به منظور تعیین وضعیت جاده‌ها و اولویت‌بندی سرمایه‌گذاری‌ها است.

راه‌اندازی تاکسی‌های خودران در کالیفرنیا توسط Waymo

شرکت Waymo اعلام کرده است که مجوز راه‌اندازی تاکسی‌های خودران را از کمیسیون خدمات عمومی کالیفرنیا (CPUC) دریافت کرده ‌است. این مجوز اجازه مشارکت در ناوگان حمل‌ونقل عمومی کالیفرنیا را به این شرکت متعلق به کمپانی Alphabet می‌دهد.