urban-forest-management-min.jpg

کاربرد تکنولوژی لورا برای مدیریت فضاهای سبز در شهرها

این حسگرها با کمک فناوری اینترنت اشیا، برای کاربردهای زیست‌محیطی مانند مدیریت فضاهای سبز شهری و کنترل کربن جذب شده، استفاده شده است.

حسگرهای محیطی بسیار دقیق شرکت Semtech با استفاده از فناوری LoRaWAN ، و با همکاری ICT International نظارت هوشمندانه‌تری را برای مدیریت درختان شهری (با رویکردی داده‌محور) امکان‌پذیر می‌سازد.

مدیریت فضاهای سبز شهری

از این حسگرها و با کمک فناوری اینترنت اشیا، برای کاربردهای زیست‌محیطی مانند مدیریت فضاهای سبز شهری و کنترل کربن جذب شده، استفاده شده است.

طیف وسیعی از این حسگرهای زیست‌محیطی می‌توانند سلامت درختان شهری را به‌صورت لحظه‌ای و از طریق شبکه لورا، نظارت کنند. 

این محصولات قادر به‌اندازه گیری میزان مصرف آب گیاه، رطوبت خاک، دما و ... هستند و می‌توانند فاکتورهای متعددی در ارتباط با خاک را شناسایی کنند.

 این سنسورها به درختان کمک می‌کنند تا سالم بمانند، باعث بهبود اکوسیستم جوامع شهری گردند و همچنین میزان جذب کربن توسط گیاهان را اندازه‌گیری کنند.

 

درختان شهری خدمات ارزشمندِ زیست‌محیطی (جذب کربن از طریق فتوسنتز)(خنک‌سازی فضاهای شهری به کمک ایجاد سایه و تبخیر) را برای جوامع فراهم می‌کنند.

دکتر پیتر کال، مدیرعامل ICT International می‌گوید: برای داشتن این خدمات ارزشمند، درختان باید سالم باشند. فضاهای سبز شهری برای بسیاری از جمعیت دنیا، عمدتاً تنها راه ارتباط روزانه با طبیعت می‌باشند. با توجه به افزایش جمعیت، تغییر روش زندگی به سمت زندگی شهری و توجه به فضاهای سبزِ شهری، اهمیت فضاهای سبز افزایش‌یافته است.

این حسگرها شامل سنسورهای کنترل میزان آب مصرفیِ گیاه، سنسورهای اندازه‌گیری تشعشع خورشید، دما، رطوبت و سرعت باد می‌باشند که طی پروژه‌ای توسط شرکت ICT International در سراسر ایالت "نیوساوث‌ولز" در استرالیا، برای شناسایی نیازهای جنگل‌های شهری مستقر شده است.

با استفاده از فناوری لورا، این سنسورهای منحصربه‌فرد قادر به‌اندازه گیری مداوم مصرف آب و سایر فاکتورهای گیاهان هستند و برای تصمیم‌گیری، داده‌ها را به یک سیستم منتقل می‌کنند.

در این سیستم‌های نظارتی با کمک شبکه‌های ارتباطی LoRaWAN، اطلاعات سنسورها، جمع‌آوری‌شده و به واحدهای تصمیم‌گیرنده (در ارتباط باسیاست‌های تخصیص آب و آبیاری فضاهای سبز شهری) برای اعمال روش‌های بهینه جهت حفظ سلامت جنگل‌های شهری ارسال می‌گردد.

مارک پگولو، معاون استراتژی اینترنت اشیا و محصولات Semtech می‌گوید: استفاده از تکنولوژی LoRaWAN برای این حسگرها، نشان می‌دهد که چگونه شبکه‌های کم‌مصرف با بُردِ بالا می‌توانند شهری هوشمند و سیاره‌ای بهتر و سالم‌تر برای همه ایجاد کنند.

مطالب مرتبط

آیا تا سال 2023 شاهد حضور تاکسی های هوایی در شهرها خواهیم بود

اگر تا حالا فکر میکردید گشت و گذار سگ های رباتیک در پارک های سنگاپور واقعا هیجان انگیز است، صبر کنید تا ببینید رزرو یک تاکسی هوایی در شهر چگونه هوش از سرتان خواهد برد.

جدیدترین آمار، واقعیت‌ها و پیش‌بینی‌ها از فناوری اینترنت اشیا IoT (به روز رسانی نوامبر 2020)

در هر ثانیه 127 دستگاه جدید به اینترنت متصل می‌شوند. این آمار واقعاً حیرت‌انگیز است. اما آیا میدانستید آمار مرتبط با اینترنت اشیاء چه شگفتانه‌های دیگری هم برای ما در آستین دارد؟ در این مطلب به چند مورد از جدیدترین آمار و ارقام، حقایق و پیش‌بینی‌های مربوط به اینترنت اشیا خواهیم پرداخت.

مدیریت هوشمند خطوط ریلی چیست

سیستم هوشمند مدیریت خطوط ریلی از سنسورهای مجهز به اینترنت اشیا (IoT) برای نظارت بر عملکرد قطارها، بهبود فرایندهای نگهداری - تعمیرات و حداقل کردن تأخیرها و خرابی‌ها، استفاده می‌کند.

خانه‌های شهر ویساکاپاتنام مجهز به هوشمند می‌شوند

سیستم‌های خانگی مبتنی بر اینترنت اشیا (IoT) در سراسر جهان از جمله شهر ویساکاپاتنامکشور هند محبوبیت بیشتری پیدا می‌کنند. آپارتمان‌ها، ساختمان‌های تجاری از جمله بیمارستان‌ها و هتل‌ها به تدریج این فناوری را با اهداف اصلی تقویت امنیت و صرفه‌جویی در مصرف انرژی به کار می‌گیرند.