google-nest-smart-home-devices-5-years-security-support-2662.png

گوگل قول 5 سال پشتیبانی از دستگاه‌های خانه هوشمند خود را می‌دهد

هفته گذشته، گوگل متعهد شد که حداقل به مدت پنج سال دستگاه‌های خانه هوشمند متصل به سیستم ابریِ خود را برای رفع اشکالات مهم و به‌روزرسانی‌های امنیتی پشتیبانی کند. بنابراین، خیال شما راحت می شود که مثلا ترموستات هوشمند 250 دلاری شما پس از نیم دهه هنوز هم به خوبی کار خواهد کرد. این غول فناوری همچنین میگوید كه تمام دستگاه های هوشمند خانگی گوگل (Google Nest) تولید شده از سال 2019 با استفاده از یك استاندارد امنیتی مستقل، مانند آنچه توسط اینترنت اشیا امن (ioXt) توسعه یافته است، تمام دستگاه‌های Google Nest را تأیید و نتایج را منتشر می‌كند.

محصولات Google Nest (محصولات خانه هوشمند گوگل) نیز با یک استاندارد امنیتی مستقل تأیید خواهند شد.

هفته گذشته، گوگل متعهد شد که حداقل به مدت پنج سال دستگاه‌های خانه هوشمند متصل به سیستم ابریِ خود را برای رفع اشکالات مهم و به‌روزرسانی‌های امنیتی پشتیبانی کند.بنابراین، خیال شما راحت می شود که مثلا ترموستات هوشمند 250 دلاری شما پس از نیم دهه هنوز هم به خوبی کار خواهد کرد. این غول فناوری همچنین میگوید كه تمام دستگاه های هوشمند خانگی گوگل (Google Nest) تولید شده از سال 2019 با استفاده از یك استاندارد امنیتی مستقل، مانند آنچه توسط اینترنت اشیا امن (ioXt) توسعه یافته است، تمام دستگاه‌های Google Nest را تأیید و نتایج را منتشر می‌كند.

این اطلاعیه ها در یک پست وبلاگی منتشر شد که در آن رایان کمبل (مدیر محصول Google Nest) تعهدات این سرویس شرکت گوگل را در زمینه حفظ حریم خصوصی و امنیت، تشریح می‌کند.بسیاری از استانداردها توسط سایر سرویس‌های گوگل ارائه می‌شود و اکنون شما می‌توانید به راحتی اطلاعات تمام دستگاه های خانه هوشمند خود را در صفحه ی Google device activity page خود مشاهده کنید. علاوه بر این دستگاه‌های خانه هوشمند از سیستم بوتِ تایید شده‌ای استفاده می‌کنند که هر وقت دستگاه هوشمندتان مجدد راه اندازی می‌شود، این دستگاه‌ها از نظر داشتن نرم افزارِ درست، چک می گردد. همچنین Google Nest در یک برنامه ی جهانی نیز شرکت کرده که به محققانی که آسیب‌پذیری‌های امنیتی محصولات آنها را کشف کنند، پول پرداخت می‌کند. دستگاه‌هایی که شامل این سیاست می‌شوند عبارتد از:

  • اسپیکر های هوشمند Nest
  • نمایشگرهای هوشمند Nest Hub
  • ترموستات Nest
  • حسگر دود Nest Protect
  • دوربین های امنیتی Nest
  • روتر Nest Mesh Wi-Fi
  • قفل هشمند Nest x Yale Lock
  • دانگل های هوشمند Chromecast streaming devices
  • دانگل TVGoogle

اکنون حتی دستگاه هایی که تولیدشان متوقف شده مانند speakersGoogle Home ، Google Wi-Fi و سیستم هشدار Nest Secure نیز در این به‌روزرسانی گنجانده شده است.

گوگل حداقل پنج سال از اولین راه‌اندازی، دستگاه شما را تضمین می‌کند. سیاست شفاف در سیستم خانه های هوشمند مهم است. وقتی شما یک قفل معمولی، ترموستات یا سنسور دودِ معمولی می‌خرید، انتظار گارانتی بلند مدت (البته به جز در نظر گرفتن وارانتی) ندارید. ولی وقتی صحبت از دستگاه‌های هوشمند می‌شود ، بسیاری از عملکردهای اصلی به ارتباطات ابری وابسته است و دانستن اینکه این ارتباط تا چه مدت امن خواهد ماند، اطلاعات بسیارمهمی است. به‌علاوه شرکت‌های فعال در تولید دستگاه‌های خانه هوشمند لازم است تا توضیح دهند که در صورت اتمام زمان خدمات پشتیبانی محصولِ شما، چه اتفاقی می‌افتد و آیاهنوز می‌توانید از آن استفاده کنید؟به عنوان مثال یک ترموستات Nest Learning می‌تواند به عنوان یک ترموستات قابل برنامه‌ریزیِ معمولی (غیر هوشمند) و بدون اتصال به اینترنت هم کار کند، اما آیا یک قفل Nest X Yale یا سیستم هشدار Google Nest Secure با پایان یافتن زمان خدمات پشتیبانی خود همچنان کار خواهند کرد؟

مطالب مرتبط

گوگل و دولت استرالیا در رابطه با یک پرونده قضایی "باج خواهی" پر حاشیه به بن بست رسیده اند. * در پاسخ به قوانین مورد نظر دولت استرالیا برای محافظت از صنایع رسانه ای بومی، Google تهدید کرده است که به ارائه خدمات خود در استرالیا پایان خواهد داد. * این مهم، برای کسب و کارهای بومی ویرانگر خواهد بود ولی دولت استرالیا می گوید غول های فناوری باید حقوق از دست رفته تولیدکنندگان محتوا و ناشران را به صورتی عادلانه جبران کند.

شش فناوری خانه هوشمند که با ویروس کرونا مبارزه می‌کند

شیوع جهانی ویروس کرونا همچنان ادامه دارد و همه ما می‌خواهیم که از این بیماری در امان باشیم. با رعایت فاصله اجتماعی و استفاده از ماسک در بیرون از خانه می‌توان از این بیماری مصون ماند اما وقتی در خانه هستید چه باید کرد؟

تکنولوژی ساختمان هوشمند در هتل‌ها

صنعت هتلداری یکی از مهمترین مؤلفه‌های صنعت گردشگری و میهمان نوازی است که پیش‌بینی می‌شود با ورود تکنولوژی ساختمان هوشمند به این بخش در بین سال‌های 2020 تا 2026 ، 24 درصد رشد داشته باشد.

روند رو به رشد بازار جهانی اینترنت اشیا و ظهور فناوری‌های جدید

صنعت الکترونیک در این ایام دشوار به نوآوری خود ادامه می دهد. طی ماه گذشته ما گزارش مثبتی را در ارتباط بازار جهانی اینترنت اشیا و همچنین فناوری‌های جدید معرفی شده از سوی شرکت‎‌های مایکروسافت و انویدیا دریافته‌ایم که به طور مختصر در این مطلب به آنها می‌پردازیم.