شرکت‌ها به ارزیابی اثرات IoT در محصولات خود نیاز دارند

شرکت‌ها نیاز به ارزیابی آثار و پیامدهای IoT در کسب‌و‌کار خود دارند

آخرین مطالعه شرکت امنیتی Zscaler حاکی از آن است که بیش از هزار سازمان در سراسر جهان برای انتقال اطلاعات تجهیزات IoT از شبکه داخلی خود به اینترنت، از پلتفرم اختصاصی ابری این شرکت استفاده می‌کنند.

آخرین مطالعه شرکت امنیتی Zscaler حاکی از آن است که بیش از هزار سازمان در سراسر جهان برای انتقال اطلاعات تجهیزات IoT از شبکه داخلی خود به اینترنت، از پلتفرم اختصاصی ابری این شرکت استفاده می‌کنند. این مطالعه با عنوان "اینترنت اشیا در سازمان‌ها: تحلیل ترافیک و تهدیدها" و با آنالیز ترافیک ۵۶ میلیون دستگاه IoT از ۲۷۰ نوع دستگاه مختلف انجام شده است. این دستگاه‌ها شامل دوربین‌های IP، ساعت‌های هوشمند، پرینتر، تلویزیون‌های هوشمند، set top box ها، تلفن‌های IP، تجهیزات پزشکی، پایانه‌های جمع‌آوری داده و بسیاری از دستگاه‌های انتقال داده‌ها که در مدت 30 روز از پلتفرم ابری استفاده کرده‌اند.

Deepen Desai معاون بخش تحقیقات امنیتی در Zscaler در این باره می‌گوید: ما مشاهده کردیم که بیش از 90 درصد از تعاملات IoT بر روی یک کانال متنی ساده رخ می‌دهند. ما بر این باوریم که این دستگاه‌ها و شرکت‌هایی که آن‌ها را ایجاد می‌کنند در برابر حملات آسیب‌پذیر هستند. شرکت‌ها به ارزیابی محصولات IoT خود نیاز دارند، زیرا این شرکت‌ها تنها به گسترش محصولات خود ادامه می‌دهند، با این حال به آسیب‌پذیری آن‌ها توجهی ندارند. برای محدود کردن دسترسی به تجهیزات IoT از شبکه‌های خارجی، راهکارهای مختلفی وجود دارد که می‌توان آن‌ها را برای افزایش وضعیت امنیتی تجهیزات IoT استفاده کرد."

در مطالعه دیگری که توسط شرکت امنیتی Trend Micro در ماه آوریل منتشر شد، افزایش روز افزون تهدیدهای امنیتی صنعت IIoT را برجسته کرد. در این گزارش آمده‌است: "صنعت ۴.۰ با چالش‌هایی مواجه است، ادغام زیرساخت فناوری اطلاعات سازمانی با OT و IP در کسب‌وکار به این معنی است که سطح تهدیدات به طور قابل‌توجهی افزایش می‌یابد. هکرها نقاط ضعف بیشتری برای نفوذ در تجهیزات تولیدی پیدا خواهند کرد. حملات از پیش طراحی‌شده برای هدف قرار دادن سیستم‌های کنترل صنعتی (ICSs) به طور خاص تهدیدی برای تأسیسات تولیدی محسوب می‌شوند."

مطالب مرتبط

حملات IoT می‌تواند 1 میلیارد پوند به اقتصاد بریتانیا ضربه وارد کند

تحقیقات اخیر شرکت Irdeto حاکی از آن است که حملات IoT ممکن است برای اقتصاد بریتانیا بیش از ۱ میلیارد پوند در سال به علت ضعف امنیتی هزینه داشته باشد.

رونمایی از قوانین جدید امنیت سایبری با هدف حفاظت از تجهیزات IoT توسط بریتانیا

دولت بریتانیا قوانین جدیدی را با هدف محافظت از تجهیزات IoT در برابر حملات سایبری وضع کرده است. مارگوت جیمز وزیر صنایع دیجیتال دولت بریتانیا با هدف کاهش رشد حملات سایبری که دستگاه‌های متصل را هدف قرار می‌دهند، از این تمهیدات رونمایی کرد.

ارائه یک پلتفرم جامع اینترنت اشیا توسط شرکت زیمنس

زیمنس اعلام کرده است که API های پلتفرم منبع‌باز توسعه برنامه‌های کاربردی (Mendix) و پلتفرم MindSphere که همانند یک سیستم‌عامل IoT منبع‌باز است را یکپارچه و برای توسعه‌دهندگان ارائه می‌دهد.

رشد 100 ‌درصدی حملات سایبری IoT در سال 2018

کارشناسان امنیت سایبری شرکت F-Secure گزارشی را منتشر کرده‌اند که ادعا می‌کند ممکن است تاریخ سال 2018 را به عنوان نقطه عطفی در تهدیدات IoT به یاد بیاورد.