benefits of smartlocks.png

مزایای کلید های هوشمند

کلید های روشناییِ هوشمند از بسیاری جهات مفید هستند : امنیت، مصرف انرژی، و غیره. یک کلید هوشمند با هدف ایجاد راحتی، ایمنی و داشتن نور کافی در خانه، امکانات پیشرفته ای را برای کنترل سیستم روشنایی خانه تان در اختیار شما قرار می دهد.

کلید های روشناییِ هوشمند از بسیاری جهات مفید هستند : امنیت، مصرف انرژی، و غیره. یک کلید هوشمند با هدف ایجاد راحتی، ایمنی و داشتن نور کافی در خانه، امکانات پیشرفته ای را برای کنترل سیستم روشنایی خانه تان در اختیار شما قرار می دهد.

کلیدهای هوشمند به شما این امکان را می‌دهند که چراغ‌های خانه خود را حتی زمانی که از خانه دور هستید، کنترل کنید. این کاری است که نمی توانید با کلیدهای معمولی انجامدهید. اگر فراموش کردید چراغ ها را روشن یا خاموش کنید، ممکن است مجبور شوید برای انجام این کار به خانه برگردید، اما کلیدهای هوشمند از راه دور کار می کنند - تنها چیزی که نیاز دارید این است که برنامه را روی تلفن هوشمند خود نصب کنید و حالا با چند کلیک روی گوشی هوشمند خودمی توانید همه ی سیستم روشنایی خانه تان را از راه دور مدیریت کنید. 

اگر دوست دارید بدانید که کلیدهای هوشمند چگونه کار می کنند و شاید به دنبال خرید آنها هستید، این مقاله به عنوان یک منبع مفید برای کمک به شما در کسب اطلاعات بیشتر در مورد این محصولات کمک خواهد کرد.


 

کلید هوشمند چگونه کار می کند؟

همانطور که می‌دانید، کلیدهای هوشمند به راحتی جایگزین کلید های غیر هوشمند شده و نصب فیزیکال آن تفاوتی با کلیدهای معمولی ندارد.

در ادامه برخی از عملکردهای کلیدی کلید های هوشمند آورده شده است:


 

nobka smartswitch

مدیریت سیستم روشنایی خانه تان از راه دور: 

کلیدهای هوشمند از طریق اپلیکیشن نصب شده روی تلفن شما کار می کنند. با استفاده از این برنامه می توانید چراغ ها را در هر زمان و از هر جایی که هستید روشن یا خاموش کنید. حتی زمانی که در خانه هستید، می توانید روی مبل خود بنشینید و تمام چراغ ها و سایر وسایلی که با کلیدهای هوشمند کار می کنند را کنترل کنید.

زمان‌بندی عملکرد:

کلیدهای هوشمند همچنین به شما امکان می‌دهند یک زمان برنامه‌ریزی شده برای خاموش یا روشن کردن چراغ‌هایتان ایجاد کنید. اگر سرتان شلوغ است و شاید فراموش کرده اید که چراغ ها را روشن یا خاموش کنید، می توانید کلیدها را به گونه ای برنامه ریزی کنید که در تاریخ و زمان خاصی روشن یا خاموش شوند.

کنترل خودکار روشنایی برای تناسب با سناریوهای مختلف:

می‌توانید کلیدها را طوری تنظیم کنید که چراغ هایی را که با یک سناریو یا حالت خاص مطابقت دارند، روشن کنند. مثلاً شاید شما در حال مطالعه، تماشای فیلم یا میزبانی یک مهمانی شام هستید، حالا از طریق کلیدهای هوشمند می توانید سناریویی به نام "وقت مهمانی" ایجاد کنید و زمانی که از طریق اپ یا فرمان صوتی آن سناریو را فراخوانی می کنید، چراغ های اتاق غذاخوری روشن میشود.

کنترل صوتی:

کلیدهای هوشمند از دستیارهای هوشمند صوتی مانند گوگل ، الکسا یا اپل برای کنترل کلیدها پشتیبانی می کنند و شما میتوانید تناها با مشخص کردن فرمان های صوتی خاصی، سیستم روشنایی منزل خود را به راحتی مدیریت کنید.

مثلا: "هی الکسا! سناریو "وقت مطالعه" را فعال کن!" ، حالا شدت و دمای نور اتاق مطالعه سردتر و روشن تر میشود تا امکان مطالعه ای با کیفیت تر و با تمرکز بیشتر برایتان فراهم شود.
 

مزایای کلیدهای هوشمند

1. راحتی

همه کس راحتی را دوست دارند، تصور کنید که آخر هفته هست و شما در خانه هستید یا اینکه بعد از یک روز کاری طولانی به خانه برگشته اید. کلید‌های هوشمند می‌توانند به آسانی به شما در کنترل چراغ‌های آشپزخانه، حمام، غذاخوری و غیره کمک کنند.

علاوه بر این، شما مجبور نیستید همیشه برای کنترل چراغ ها گوشی هوشمند خود را بردارید. می‌توانید به گونه ای این کلید ها را برنامه ریزی کنید تا چراغ های خانه تان در زمان های خاصی به صورت خودکار خاموش یا روشن شود. 

و این تمام ماجرا نیست؛ شما همچنین می‌توانید از فرمان های صوتی برای کنترل کلیدها و سایر وسایل سازگار با کلید‌های هوشمند نیز استفاده کنید .

 

2. کنترل و مدیریت بیشتر و بهتر

چه احساسی دارد وقتی هر روز به خانه بر میگردید سیستم تهویه مطبوع هوشمند، دمای خانه را قبل از رسیدن شما با دمایی که رضایت شما را برآورده می‌کند تنظیم می‌کند؟ حس خوبی دارد، درست است؟ 

کلیدهای هوشمند همچنین با متصل کردن سیستم روشنایی هوشمند به لوازم هوشمند خانه تان به خودکارسازی خانه شما کمک می کنند. 

امکان کنترل بیشتر لوازم خانگی شما، زندگی را جالب‌تر می‌کند، از برنامه‌ریزی چراغ‌ها برای خاموش و روشن شدن در فواصل زمانی، کنترل سایر دستگاه‌های هوشمند و حتی انجام این کار از راه دور که سیستم های خانه هوشمند را جذاب‌تر می‌کند.

 

3. امنیت

روشنایی نقش حیاتی در ایمن نگه داشتن خانه شما در مقابل مهاجمان دارد. اما فرض کنید زمانی که چند روز یا بیشتر از خانه تان دور هستید روشن گذاشتن چراغ‌ها تمام مدت، چه هزینه ی بالایی به شما تحمیل میکند و منجر به بالا رفتن قبض برق شما می شود. با استفاده از ویژگی های کنترل از راه دور در کلیدهای هوشمند، شما می توانید به گونه ای برنامه ریزی کنید تا چراغ ها در فواصل زمانی خاصی روشن یا خاموش شون و همین امر به ایجاد این تصور کمک میکند که کسی در خانه حضور دارد.

 

4. قبوض انرژی را کاهش می دهد

سیستم روشنایی هوشمند می تواند در هزینه های شما صرفه جویی کند. روشنایی خانه مقدار قابل توجهی از قبض برق شما را شامل میشود و با تنظیم و زمانبندی آن می توانید از صرف هزینه های زیاد جلوگیری کنید. کلیدهای هوشمند می توانند با خاموش و روشن کردن چراغ ها با اپ موبایل به راحتی به شما کمک می کنند تا مصرف برق چراغ های خود را کنترل کنید.


نتیجه گیری

وقتی صحبت از این است که یک کلید هوشمند چقدر می تواند برای صاحبان خانه ها مفید باشد، این را بدانید که کلیدهای هوشمند مزایای بسیار بیشتر از آنچه تصور می‌کنید به شما ارائه می‌کند.

دسترسی به کنترل از راه دور، زمان‌بندی و فرمان صوتی ، این محصول را جذاب‌تر می‌کند. آیا هنوز مردد هستید که یک کلید هوشمند برای خانه خود بخرید یا خیر ؟ به من اعتماد کنید، ارزشش را دارد : راحتی، مدیریت و کنترل بهتر،کاهش هزینه ها و افزایش امنیت!

دیگر چه می خواهید؟

لینک مشاهده بهترین کلیدهای هوشمند

مطالب مرتبط

چه می‌شد اگر تمام دستگاه‌های خانه شما مجهز به فناوری‌های ارتباطی باشند که امکان کنترل از راه دور یا اتوماسیون را فراهم می‌کند؟ خوب، همان‌طور که فناوری به‌صورت مداوم، زندگی روزمره ما را متحول می‌کند، خانه‌های امروزی هم مجهز به بهترین دستگاه‌های اینترنت اشیاهستند که زندگیِ را آسان‌‌تر و مدرن‌تر می‌کنند.

برگزاری مهمانی اصلاً کار راحتی نیست، استرس زا است و باید کلی فعالیت را برنامه ریزی و اجرا کنید. مثلاً اگر تعداد مهمان ها زیاد باشد، کنترل رفت و آمد ها خیلی سخت می شود و ممکن است، شخصی پشت در بماند. یا اینکه در شلوغی مهمانی ، دمای خانه بالا میرود و همه عرق میریزند. در اینگونه موقعیت ها، سیستم های خانه هوشمند به کمک ما می آیند، ولی چگونه؟

به نظر من هر کسی میتواند خانه هوشمند خود را داشته باشد، با هزینه ی منطقی. ولی فراموش نکنید که اگر در فکر راه اندازی خانه هوشمندتان هستید بهتر است خیلی ساده و پایه ای شروع کنید.

کلید هوشمند، شکل هوشمندسازی شده کلیدهای معمولی یا سنتی می‌باشد که تجربه کاربری لذت بخشی را برای شما فراهم می‌کند. کلیدهای معمولی فقط وظیفه روشن و خاموش‌کردن چراغ‌ها را بر عهده دارند درحالی‌که کلیدهای هوشمند علاوه بر این نقش، کاربردهای گسترده‌تری مانند کنترل از راه دور را نیز دارند.