Amazon Astro.jpg

ربات خانگی آمازون آسترو Amazon Astro

آمازون اخیرا ربات خانگی جدید خود را بانام آسترو رونمایی کرده است. آسترو یک دستیار خانگی هوشمند است که مجهز به فناوری الکسا میباشد و مانند یک نگهبان در خانه شما گشت میزند.

آمازون اخیرا ربات خانگی جدید خود را بانام آسترو رونمایی کرده است. آسترو یک دستیار خانگی هوشمند است که مجهز به فناوری الکسا میباشد(درمورد الکسا بیشتر بدانید) و مانند یک نگهبان در خانه شما گشت میزند.آسترو آمازون که در رویداد بزرگ سپتامبر 2021 معرفی شد، جاه‌طلبانه‌ترین و جذاب‌ترین عضو خانواده الکسا و آمازون است.آسترو قیمتی معادل 1500 دلار دارد ولی برای تشویق مشتریان آمریکایی تا اواخر سال 2021 به قیمت 1000 دلار عرضه خواهد شد که در مقایسه با قیمت سایر محصولات هوشمند آمازون، نسبتاً گران است.البته امکان سفارش آن بسیار محدود می‌باشد و تنها با دعوت‌نامه‌هایی که از سوی شرکت آمازون ارسال می‌شود امکان خرید آن وجود دارد.

 

آسترو چه‌کارهایی می‌تواند انجام بدهد؟

خیلی‌ها میگویند این همان دستیار هوشمند الکسا هست که راه می‌رود!آسترو در خانه شما گشت میزند و به کمک یک دوربین پریسکوپی 12 مگاپیکسلی با میدان دید وسیع ، همه چیز را تحت کنترل دارد.قد آسترو کوتاه است ولی این دوربین مثل یک آنتن تا ارتفاع 120 سانتی‌متری بالا میاید و می‌تواند مکان‌های بیشتری از خانه را تحت پوشش خود قرار دهد.به کمک دوربین‌هایی که این ربات دارد، شما می‌توانید تمام بخش‌های خانه خود را ببینید، حتی زمانی که در منزل نیستید.این ربات (دستیار خانگی) وقتی دارید با دوستتان چت تصویری می‌کنید، دنبال شما میاید و صورت شما را در کادر تصویر حفظ می‌کند!آسترو وقتی در خانه نیستید مانند یک سگ نگهبان در همه جای خانه حرکت می‌کند و هر چیز عجیبی را که ببیند به صاحب‌خانه هشدار می‌دهد.بهتر است بدانید آمازون آسترو هم‌نام یک سگ رباتی در برنامه تلویزیونی Jetsons در دهه شصت میلادی است.برای حفظ حریم شخصی نیز میتوان آسترو را به‌گونه‌ای تنظیم کرد که وارد برخی محیط‌ها نشود ضمناً امکان این وجود دارد که دوربین و میکروفونِ آن خاموش شود ولی در این صورت نمی‌تواند در خانه شما گشت بزند.برای امنیت بیشتر کاربران، فناوری پردازش لبه، این امکان را فراهم کرده است تا بیشتر داده‌ها در محل، پردازش شوند و دیتای کمتری به محیط ابری ارسال شود.قسمت انتهایی Astro شبیه یک وانت کوچک حمل بار می‌باشد که امکان جابه‌جایی اشیا را به شما می‌دهد و می‌تواند تا 2 کیلوگرم وسایل را در خود جای دهد و برای شما حمل کند.

 

مسیریابی داخلی خانه

آمازون آسترو تقریباً 9 کیلوگرم وزن دارد و می‌تواند با یک‌بار شارژ، دو ساعت روی چرخ‌های 12 اینچی خود حرکت کند.آسترو مانند یک ربات جاروبرقی، در صورت لزوم به‌صورت خودکار به پایه شارژ خود بازمی‌گردد و شارژ کامل آن نیز حدود 45 دقیقه طول می‌کشد.این دستیار هوشمند دارای حسگرهای تشخیص عمق و مادون‌قرمز است و سیستم مسیریابی آن کمی پیشرفته‌تر از یک جاروبرقی هوشمند می‌باشد و می‌تواند نقشه خانه شما با استفاده از تکنولوژی SLAM ترسیم کند، چیزی شبیه به فناوری کینکت مایکروسافت!

 

تشخیص اعضای خانواده 

این ربات مجهز به فناوری تشخیص چهره Visual IDاست که به آن امکان تشخیص اعضا خانواده را می‌دهد.این ویژگی می‌تواند شما را از حضور هر غریبه‌ای در خانه آگاه کند و برای اعلام هشدارهای امنیتی نیز به سیستم حفاظتی آمازون Ring home security متصل می‌شود.
 

مشخصات  Amazon Astro

آسترو می‌تواند به کمک پنج موتور حرکتی در داخل ، با سرعتی حدود یک متر در ثانیه یا 2.2 مایل در ساعت حرکت کند.دارای یک نمایشگر 10 اینچی با رزولوشن 1280 در 800 پیکسل میباشد که با صفحه‌نمایش هوشمند Echo Show 10  قابل‌رقابت است.چون آسترو سر ندارد این صفحه‌نمایش برای بیان احساسات مختلف، از اشکال و انیمیشن‌های بانمک استفاده می‌کند که چیزی شبیه به ربات Cozmoاست.به‌هرحال، آمازون با آسترو، قدم در راهی پرچالش ولی هیجان‌انگیز گذاشته است و قطعاً به دنبال ساخت یک ربات خانگی کامل است.البته این ربات دستیار خانگی محدودیت‌های زیادی دارد مثلاً دست ندارد و نمی‌تواند از پله‌ها بالا برود ولی چیزی که بدیهی است این است که آسترو آخرین ربات خانگی آمازون نخواهد بود چون آینده خانه های هوشمند بدون تصور یک ربات هوشمند خانگی ممکن نخواهد بود.

منبع خبر

مطالب مرتبط

گفته می‌شود آمازون قصد دارد برخی از فناوری‌هایی را که در فروشگاه‌های Amazon Go ( فروشگاه‌های بدون صندوق آمازون) استفاده می‌کند را به آشپزخانه شما بیاورد. به گفته Insider ، این شرکت روی یخچال هوشمندی کار می‌کند که می‌تواند محتویات یخچال را رصد کرده و در صورت کمبود چیزی، به شما کمک کند که آن را سفارش دهید.

این ترندهای جدید باعث ایجاد نوآوری در فناوری خانه هوشمند خواهند شد. امروزه خانه های هوشمند در سرتاسر جهان در حال تبدیل شدن به یک "جریان اصلی تکنولوژیک" هستند. ترندهای رو به رشد خانه هوشمند، فضا را برای بسیاری از نوآوری‌های جدید ایجاد می‌کند. در این مقاله در مورد خانه هوشمند و روندهای آن صحبت می‌کنیم.

شش فناوری خانه هوشمند که با ویروس کرونا مبارزه می‌کند

شیوع جهانی ویروس کرونا همچنان ادامه دارد و همه ما می‌خواهیم که از این بیماری در امان باشیم. با رعایت فاصله اجتماعی و استفاده از ماسک در بیرون از خانه می‌توان از این بیماری مصون ماند اما وقتی در خانه هستید چه باید کرد؟

نگاهی به روند بازار سنسورهای پارکینگ هوشمند مبتنی بر فناوری اینترنت اشیا

تعداد پارکینگ‌های مجهز به سنسورهای هوشمند (نصب شده کف زمین یا روی سطوح) در سال 2019 به 1.3 میلیون واحد رسیده است و پیش‌بینی می‌گردد با نرخ رشد مرکب سالانه 19.9 درصد ، این تعداد تا سال 2023 بیش از دو برابر خواهد شد.