ارائه تجربه‌ای جدید از واقعیت مجازی با استفاده از گجت پوشیدنی

ارائه تجربه‌ای جدید از واقعیت مجازی با استفاده از گجت پوشیدنی Feelbelt

اخیراً یک شرکت آلمانی محصولی را معرفی کرده است که تجربه‌ی جدیدی را از واقعیت مجازی (VR)به کاربر ارائه می‌دهد. این گجت پوشیدنی Feelbelt نام دارد و قادر به انتقال طیف فرکانسی 1 تا 20،000 هرتز در قالب بازخوردهای هاپتیک است.

اخیراً یک شرکت آلمانی محصولی را معرفی کرده است که تجربه‌ی جدیدی را از واقعیت مجازی (VR)به کاربر ارائه می‌دهد. این گجت پوشیدنی Feelbelt نام دارد و قادر به انتقال طیف فرکانسی 1 تا 20،000 هرتز در قالب بازخوردهای هاپتیک است.

این محصول مانند یک کمربند سنتی پوشیده، احساساتی که ممکن است در موقع دیدن یک فیلم علمی تخیلی یا اکشن داشته باشید را از طریق ارتعاش و لرزش به فرد منتقل می‌کند. این دستگاه از 10 مولد پالس استفاده می‌کند که هر یک قادر به انتقال طیف‌های فرکانسی در الگوهای مختلف یا همه به یکباره در جهات مختلف هستند. به عبارت ساده این کمربند به شما امکان می‌دهد صداها را از طریق لرزش‌های دقیق احساس کنید. به عنوان مثال یک انفجار در سمت چپ شما باعث می‌شود که سمت چپ از سمت راست سخت‌تر شود و برعکس.

کنترل کننده‌های هاپتیک نوید دهنده تجربه واقعیت مجازی (VR) عاطفی‌تر هستند که تمام حواس جسمی شما را درگیر می‌کند. علاوه بر VR می‌توانید از رسانه‌های مختلف دیگر از جمله موسیقی نیز استفاده کنید. همچنین ممکن است صدایی کمی سنگین‌تر از صداهای طبیعی بشنوید. این دستگاه پس از شارژ کامل قادر به ارائه 6 ساعت عمل هپتیک در بازی، موسیقی و فیلم است. شارژ کردن آن آسان است. فقط با استفاده از درگاه USB-C دستگاه را به یک پریز برق وصل کنید.

با استفاده از اپلیکیشن Feelbelt، می‌توان براحتی این دستگاه را کنترل کرد و می‌توان میزان صدا و هاپتیک را تنظیم کرده و به داده‌هایی مانند عمر باتری فعلی دسترسی پیدا کرد. هدفون به یک جک 3.5 میلی متری واقع در بالای کمربند متصل می‌شود. همچنین می‌توان از طریق بلوتوث به صورت بی‌سیم متصل شد.

در سطح عملی‌تر، کم شنوایان می‌توانند از این دستگاه عنوان راهی برای تجربه صداها در هنگام تماشای فیلم استفاده کنند یا در سایتهای ساختمانی با صدای بلند برای رهایی از صدای محیط اطراف قابل استفاده است.

این شرکت مستقر در برلین سه ماه طول کشید تا کمربند خود را توسعه دهد. بنیامین هیز مدیرعامل و بنیانگذار این شرکت در یک بیانیه رسمی مطبوعاتی گفت: "ما سیستم منحصر به فرد مولد را در خانه توسعه داده‌ایم تا احساسی که قبلاً هرگز تجربه نکرده‌اید را خلق کنیم. این دستگاه یک بعد کاملاً جدید را به بازی‌های واقعیت مجازی (VR) اضافه می‌کند تا عملکرد و تجربه را ارتقا بخشد.

مطالب مرتبط

بهره‌گیری از تکنولوژی واقعیت افزوده در دوران شیوع ویروس کرونا

واقعیت افزوده AR و واقعیت مجازی VRدر دوره شیوع ویروس کرونا ضرورت و مفهوم تازه‌ای پیدا کرده‌اند.

موزیلا ویژگی‌های جدیدی را به مرورگر Firefox Reality VR اضافه می‌کند

جدیدترین محصول موزیلا اکنون به کاربران خود اجازه می‌دهد تا با اعتبار حساب Firefox خود از ویژگی واقعیت افزوده (AR) فایرفاکس بهره‌مند شوند.

ردیابی دستان با استفاده از هدست واقعیت مجازی Oculus Quest

کمپانی Oculus اعلام کرد که قابلیت "ردیابی دستان" هدست واقعیت مجازی Oculus Quest را در اوایل سال 2020 منتشر خواهد کرد.

چین تا سال 2023 بیش از 65 میلیارد دلار در واقعیت افزوده و واقعیت مجازی سرمایه‌گذاری خواهد کرد

بر اساس آخرین گزارش منتشر شده توسط شرکت بین‌المللی IDC، سرمایه‌گذاری بازار چین در واقعیت افزوده و واقعیت مجازی (VR/AR) تا سال 2023 از مرز 65.21 میلیارد دلار فراتر خواهد رفت.