کمپانی سیسکو یک مزرعه هوشمند IoT را با استفاده از شبکه 5G راه‌اندازی کرد

کمپانی سیسکو یک مزرعه هوشمند IoT را با استفاده از شبکه 5G راه‌اندازی کرد

کمپانی Cisco یک مزرعه هوشمند IoT را با استفاده از شبکه 5G راه‌اندازی کرده است که کاربر می‌تواند از طریق گوشی هوشمند و انتخاب زبانه مورد نظر موقعیت دام را آنلاین پیگیری کند.

کمپانی سیسکو یک مزرعه هوشمند IoT را با استفاده از شبکه 5G راه‌اندازی کرده است که کاربر می‌تواند از طریق گوشی هوشمند و انتخاب زبانه مورد نظر موقعیت دام را آنلاین پیگیری کند. این پروژه، به نام 5G RuralFirst توسط سیسکو با همراهی دانشگاه Strathclyde و کنسرسیومی از شرکای دیگر از جمله دولت و دانشگاه رهبری می‌شود.

آزمایشگاه‌های روستایی قرار است در سه پایگاه اصلی در جزایر Orkney ، Shropshire و Somerset ایجاد شوند. هر شخصی که دارای گوشی هوشمند iOS یا Android است، می‌تواند برنامه «Me+Moo» را دانلود کرده و شروع به پیگیری آنلاین موقعیت دام خود کند.

حسگرهای متصل به پا و قلاده دام، اطلاعات گاوها را زمان واقعی ارائه می‌دهند. به عنوان مثال گاو در حال غذا خوردن است و اشتهای زیادی دارد و تاکنون دو ساعت خواب خوابیده است.

برخی از امکاناتی که در این مرکز ارائه می‌شود عبارتند از:

  • برس‌های خودکار زمانی که گاو در مقابل آن قرار می‌گیرد شروع به چرخش می‌کند.
  • سنسورهای تشخیص آب و هوا برای باز یا بسته دریچه‌ها
  • سیستم تغذیه هوشمند که با هر گاو بسته به نحوه خوردن آن‌ها سازگار است
  • سیستم‌های شیردوشی خودکار که زمان دوشیدن گاو را انتخاب می‌کنند.

این اپلیکیشن سرگرم‌کننده، قدرت صنعت IoT را نشان می‌دهد. انتظار می‌رود که مزارع در میان اولویتهای این فناوری قرار داشته باشند و این برنامه نگاه اولیه به اینکه چه فرصت‌هایی را ممکن می‌سازد فراهم می‌کند.

کشاورزان انگلیسی بیش از ۶۰ % از مواد غذایی مصرفی در انگلستان را تولید می‌کنند، بنابراین هر گونه مانع در رشد و توسعه IoT باید حذف شود.

مطالب مرتبط

۲۵ شرکت برتر IoT در سال ۲۰۱۹

بر اساس گزارش Crunchbase حدود 26.792 استارتاپ، اینترنت اشیا را به عنوان یکی از فناوری‌های اصلی خود قرار داده‌اند که برای راه‌اندازی محصولات، سرویس‌دهی و پشتیبانی از مدل‌های جدید کسب‌وکار به پلتفرم متکی هستند.

بهره‌برداری از IoT با هدف بهبود مهارت‌های رانندگی

بهبود مهارت‌های رانندگی در جاده‌ها یکی از اصلی‌ترین نیازها برای کاهش میزان تصادفات و صدمات ناشی از آن است. در این راستا، یک استارت اپ استرالیایی به نام GoFar مبلغ یک میلیون دلار برای تحقق این هدف سرمایه‌گذاری نموده است.

موسسه تحقیقاتی IDC، آسیا و اقیانوسیه را رهبران سرمایه‌گذاری جهانی IoT در سال ۲۰۱۹ پیش‌بینی می‌کند

موسسه تحقیقاتی IDC به تازگی گزارشی 6 ماهه از روند سرمایه‌گذاری جهانی در زمینه اینترنت اشیا منتشر کرده است. در این گزارش منطقه آسیا و اقیانوسیه به استثنای ژاپن (APEJ) حدود 36.9 درصد از کل سرمایه‌گذاری جهانی در زمینه IoT به خود اختصاص داده‌اند، ایالات‌متحده و اروپای غربی با 26.1 درصد در رده‌های بعدی قرار دارند.

توسعه یک راهکار امنیتی برای شبکه‌های IoT و رایانش لبه

Extreme Networks، ارائه دهنده راهکارهای شبکه در پی توسعه یک محافظ (Deffender) است که به سازمان‌ها در پیاده‌سازی اینترنت اشیا و رایانش لبه (Edge) به صورت امن کمک کند.