همکاری ویمو و ولوو برای ساخت ربات تاکسی برقی

همکاری ویمو و ولوو برای ساخت روبو تاکسی برقی

شرکت‌های Waymo و Volvo Cars برنامه مشترک خود را برای ارائه تاکسی برقی هوشمند اعلام کردند. در این برنامه مشترک قرار است وسایل نقلیه برقی شرکت ولوو با اپلیکیشن شرکت ویمو ادغام شوند.

شرکت‌های Waymo و Volvo Cars برنامه مشترک خود را برای ارائه تاکسی برقی هوشمند اعلام کردند. در این برنامه مشترک قرار است وسایل نقلیه برقی شرکت ولوو با اپلیکیشن شرکت ویمو ادغام شوند.

روبوتاکسی (robotaxis) اولیه با استاندارد رانندگی خودران سطح ۴طراحی خواهد شد به این معنی که آن‌ها بدون وجود راننده می توانند در یک منطقه خاص کار می‌کنند اما ممکن است در شرایط آب و هوای سخت و یا شرایط خاص جاده‌ای عملکرد مناسبی نداشته باشند. سطح ۵ بالاترین استاندارد سطح رانندگی خودران است به این معنی که وسیله نقلیه می‌تواند بدون راننده باشد.

آدام فراست رئیس این خودرو در Waymo، گفت: "این همکاری کلیدی با گروه خودرو ولوو به هموار کردن مسیر به استقرار Waymo در سال‌های آینده کمک می‌کند و یک نقطه عطف مهم در صنعت خودرو خودران را نشان می‌دهد."

آدام فراست مدیر ارشد در شرکت ویمو در اینباره می‌گوید: "این همکاری کلیدی با گروه خودروسازی ولوو کمک می‌کند تا مسیر استقرار اتومبیل‌های خودران Waymo در سطح جهان در سال‌های آینده هموار شود و نقطه عطفی مهم در صنعت خودروهای خودران است."

این همکاری شرکت‌های تابعه ولوو از جمله electric car performance brand Polestar و Lynk & Co. International را نیز تحت پوشش مشارکت Waymo قرار می‌گیرند.

هنریک گرین مدیر شرکت ولوو نیز در ایناره اظهار داشت: "اتومبیل‌های کاملاً خودران پتانسیل بهبود ایمنی جاده‌ها را به سطوح قابل قبولی می‌رساند و تحولی قابل توجهی در نحوه زندگی مردم، کار و مسافرت ایجاد می‌کند. شراکت ما با Waymo فرصت‌های تجاری جدید و هیجان‌انگیزی را برای شرکت ولوو، Polestar و Lynk & Co بوجود می‌آورد.

Pairing هوش هیجانی و قابلیت‌های نرم‌افزار عمومی شرکتی مانند Waymo - با تخصص تولید خودرو در صنعت خودرو مثل "ولوو" به نظر می‌رسد بهترین مسیر برای رسیدن به وسایل نقلیه خود رانندگی در جاده باشد.

به نظر می‌رسد هماهنگی با قابلیت‌های نرم افزاری هوش مصنوعی (AI) و نرم‌افزارهایی نظیر Waymo و داشتن تخصص کافی تولید خودرو در شرکت Volvo، بهترین مسیر پیش رو برای دستیابی به وسایل نقلیه خودران در جاده‌ها در پیش است.

ولوو همچنین یک قرارداد جداگانه برای ارائه وسایل نقلیه خودران به شرکت Uber دارد.

مطالب مرتبط


همکاری مرسدس بنز و انویدیا برای توسعه اتومبیل خودران

شرکت مرسدس بنز اعلام کرده است که برای توسعه سیستم اتومبیل خودران با شرکت انویدیا همکاری می‌کند. این در حالی است که ۴ روز قبل توافقنامه مرسدس برای توسعه یک اتومبیل خودران با همکاری بی ام دبلیو لغو شد.

کاهش میزان تصادفات جاده‌ای با استفاده از وسایل نقلیه خودران

تحقیقات انجام شده توسط موسسه بیمه ایمنی بزرگراه‌ها (IIHS) نشان می‌دهد که اتومبیل‌های خودران می‌توانند میزان تصادفات جاده‌های را به یک‌سوم کاهش دهند.

اتومبیل‌های خودران انگلستان به زودی در یک مسیر عمومی  به مسافت 200 مایل آزمایش می‌شوند

به زودی اتومبیل‌های خودران در جاده‌های عمومی به مسافت 200 مایل آزمایش می‌شوند و انگلستان برای استقرار این اتومبیل‌ها آماده می‌شود.

وسایل نقلیه خودران راهکاری برای پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا

کلینیک Mayo استفاده آزمایشی از وسایل نقلیه خودران برای انتقال آزمایشات بیماران کرونا را آغاز کرده است.